۱۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۳۰
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85431536
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

محیط زیست شمیرانات درسال گذشته؛ افتتاح اولین خانه محیط زیست و دستگیری ۹ شکارچی غیرمجاز

شمیرانات - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شمیرانات گفت: افتتاح اولین خانه محیط زیست در غار موزه وزیری لواسان، برگزاری حدود یکهزار نفر ساعت آموزش محیط زیستی و دستگیری ۹ متخلف شکار در مناطق حفاظت شده ورجین و البرز مرکزی از مهمترین عملکرد این داره در سال گذشته بود.

به گزارش ایرنا از اداره کل محیط زیست استان تهران، امامعلی یگان زاده روز یکشنبه با اشاره به اجرای ۳۶ پایش زیست محیطی و صدور ۲۶ مورد اخطاریه زیست محیطی برای واحدهای آلاینده در سطح شهرستان طی سال گذشته، اظهار داشت: تعداد پرونده‌های تخلف شکار در سال ۱۴۰۲ ، ۱۱ پرونده بوده است که لیست تمامی متخلفان توسط کارشناسان اداره در سامانه شکار و صید به ثبت رسیده است.

وی در تشریح عملکرد این اداره در سال ۱۴۰۲ با اشاره به اینکه در طول این مدت ۳۶ مورد پایش از رستوران ها و واحدهای خدماتی در سطح شهرستان شمیرانات صورت گرفت، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۲۶ واحد آلاینده جدید شناسایی و برای آنها پرونده تخلف زیست محیطی تشکیل شد.

این مسئول اضافه کرد: از آنجاییکه که تخلیه فاضلاب به رودخانه و محیط زیست می تواند موجب صدمه جدی به محیط زیست و به خطر افتادن حیات موجودات شود، رعایت اصول و مقررات زیست محیطی برای تمامی رستوران ها و مراکز خدماتی ضروری است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شمیرانات در ادامه به افتتاح اولین خانه محیط زیست شمیرانات در محل غار موزه وزیری اشاره کرد و گفت: خانه‌های محیط زیست محل بازتولید آموزه‌های فرهنگی دینی ماست و همچنین این خانه‌ها به عنوان یک اتاق فکر، محل آموزش، گفت و گو و کنشگری هستند تا معضلات و مشکلات این حوزه در آن بیان و رفع شوند.

وی با اشاره به اینکه برنامه ها و سیاست های آموزش حفاظت از محیط زیست زمانی می توانند به نحو ریشه ای بر مشکلات زیست محیطی فائق آیند و از بروز معضلات و مخاطرات زیست محیطی در آینده پیشگیری کنند که در فرایند برنامه ریزی های توسعه قرار گرفته و در تعامل تنگاتنگ و متوازن با سایر بخش ها اجرا شوند، افزود: در همین راستا در طی سال ۱۴۰۲،کارگاه های آموزشی برای کودکان علاقه مند در غار موزه وزیری برگزار شد.

یگان زاده با اشاره به اجرای حدود یکهزار نفر ساعت آموزش محیط زیستی در شهرستان شمیرانات، اظهار داشت: دوره های آموزشی در زمینه موضوعاتی چون مبانی محیط زیست، مدیریت پسماند و تفکیک از مبدا، بازیافت، آلودگی هوا و حیات وحش بوده است.

این مسئول در راستای اجرای برنامه های فرهنگی و فوق برنامه دانش آموزان به برگزاری اردوی های یک روزه در طبیعت واقع در محل محیط بانی گلندوک برای دانش آموزان مقطع ابتدایی و پویش پاکسازی جنگل سبو بمناسبت گرامیداشت هفته هوای پاک اشاره و خاطرنشان کرد: این پویش با شعار هوای پاک، مسئول پاسخگو و شهروند مسئول آغاز و در آن دوستداران محیط زیست به پاکسازی زباله های جنگل پرداختند.

وی یادآور شد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست با انجام گشت های مستمر در مناطق تحت مدیریت طی سال ۱۴۰۲ موفق به دستگیری ۹ نفر متخلف شکار و صید و کشف ۱۵قبضه سلاح شکاری شدند که از تخلفات شکار و صید صورت گرفته می‌توان به مواردی همچون شکار و صید کبک، گراز، قوچ و میش، کل و بز و ماهی زردپر اشاره کرد.

یگان زاده گفت: تعداد پرونده‌های تخلف شکار در میانگین ۲۰ ساله حدود ۱۵۰ پرونده و در سال ۱۴۰۲ نیز ۱۱ پرونده بوده است که لیست تمامی متخلفان در ۲ ماهه اخیر توسط کارشناسان در سامانه شکار و صید به ثبت رسیده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha