هواشناسی هرمزگان نسبت به ارتفاع امواج در خلیج‌فارس هشدار داد

بندرعباس - ایرنا - هواشناسی هرمزگان نسبت به افزایش وزش باد شدید و ارتفاع امواج دریا در محدوده خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان تحت تاثیر بادهای شدید شمال غربی تا جنوب غربی، طی امروز سه‌شنبه تا روز جمعه هفته جاری هشدار داد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان در این راستا گفت: در این مدت سرعت وزش باد به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب، در محدوده خلیج‌فارس (کیش، لاوان، سیری، بوموسی، تنب بزرگ و کوچک، خمیر، بندرلنگه، قشم، هرمز، هنگام، لارک، بندرعباس، سیریک و جاسک)، تنگه هرمز و دریای عمان به بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۲ متر خواهد رسید.

مجتبی حمزه‌نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار کرد: میزان سرعت باد در جزایر خلیج‌فارس در ساعت هشت و نیم صبح امروز سه‌شنبه در کیش و لاوان ۳۶ کیلومتر بر ساعت و بوموسی و سیری ۲۹ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

وی بیان کرد: این سامانه ناپایدار موجب اختلال در ترددهای دریایی شده و بروز گرد و غبار در سواحل و جزایر خلیج فارس نیز دور از انتظار نیست.

این کارشناس هواشناسی هرمزگان ضمن ایجاد تمهیدات لازم در بنادر استان، اظهار کرد: توصیه می‌شود باتوجه به اینکه این شرایط ناپایدار دریایی تا روز جمعه تداوم دارد، شناورهای سبک، صیادی و تفریحی ازتردد دریایی به جد خودداری کرده و از شنا کردن در دریا و فعالیت‌های تفریحی نیز در سواحل دوری شود.

هواشناسی هرمزگان نسبت به ارتفاع امواج در خلیج‌فارس هشدار داد

حمزه نژاد یادآور شد: همچنین طی امروز (سه شنبه) با حرکت سامانه بارشی به سمت جنوب شرق کشور، از میزان ابرناکی آسمان در نیمه غربی استان کاسته شده اما تا ساعات بعدازظهر و شب در مناطق شرقی استان، آسمان نیمه ابری با احتمال رگبار پراکنده باران پیش بینی می‌شود و اواخر وقت امروز، این سامانه ازاستان خارج خواهد شد.

وی گفت: به لحاظ دمایی نیز تا پایان هفته جاری، نوسانات دمایی بین ۲ تا چهار درجه سلسیوس در نواحی مختلف استان هرمزگان پیش بینی می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha