۷ فروردین ۱۴۰۳، ۹:۴۷
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85427448
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمایشگاه صنایع دستی در شیروان خراسان‌شمالی گشایش یافت

بجنورد- ایرنا- نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی امروز (سه شنبه) در محل «پارک کوثر» شیروان با حضور مسوولان این شهرستان گشایش یافت.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شیروان در حاشیه افتتاح این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا اظهارکرد: این نمایشگاه در قالب ۱۰ غرفه تولیدات سفال و سرامیک، رودوزی های سنتی، منبت، گلیم، چرم دست دوز، زیورآلات سنتی و گره چینی را به نمایش عموم می گذارد.

حمید رازقی افزود: در این نمایشگاه تصاویری از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی خراسان شمالی به نمایش گذاشته می شود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه صنایع دستی تا ۱۳ فروردین ماه دایر است، گفت: این نمایشگاه با هدف معرفی ظرفیت های فرهنگی، آداب‌ و رسوم و صنایع دستی این شهرستان به گردشگران برپا شده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شیروان یادآور شد: برخی از غرفه‌ نمایشگاه‌ ها نیز در زیر سیاه‌ چادرها دایر شده است.

به گزارش ایرنا، صنایع‌دستی در استان خراسان شمالی با وجود قدمت، توانایی و ظرفیت‌های فرهنگی، انسانی از کیفیت و تنوع بسیار بالایی برخوردار است که با رونق بازار این صنعت طی سال‌های گذشته، اکنون در مسیر جهش تولید قرار گرفته است.

انواع گلیم و سفره کردی، جاجیم، پارچه‌بافی، چادرشب‌بافی و حوله‌بافی، کلاه کرکی، دوخت لباس‌های سنتی، زیورآلات محلی، چاروق، انواع سفال از مهم‌ترین هنرهای دستی خراسان شمالی محسوب می‌شود که همگی از شهرت و منزلت جهانی برخوردارند و تولید آن در استان در زمره پرطرف‌دارترین مشاغل قلمداد می‌شود.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha