۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۰۵
کد خبر: 85425276
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تظاهرات سوری‌ها علیه گروهک تروریستی "تحریرالشام"

۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۰۵
کد خبر: 85425276
تظاهرات سوری‌ها علیه گروهک تروریستی "تحریرالشام"

دمشق - ایرنا - منابع خبری از گسترش تظاهرات سوری‌ها علیه گروهک تروریستی «تحریرالشام» و سرکرده آن خبر دادند.

به گزارش ایرنا، متابع محلی سوری اعلام کردند که در مناطقی از این کشور مردم با برگزاری تظاهراتی علیه تروریست‌ها دست به اعتراض زده‌ و خواستار نابودی گروه تروریستی "تحریرالشام" و اعدام «ابومحمد الجولانی» سرکرده آن شدند.

براساس این گزارش، صدها نفر از ساکنان ادلب در روزهای اخیر در منطقه درکوش، ارمناز وحفسرجه در نزدیکی مرزهای سوریه و ترکیه به خیابان‌ها آمده و شعارهایی در راستای اعدام «ابومحمد الجولانی» سرکرده تحریرالشام، سر دادند.

معترضان همچنین گروه تروریستی «تحریر الشام» را به دلیل جنایت در زندان‌ها و علیه شهروندان، یک گروه جنایتکار به سرکردگی الجولانی توصیف کردند و خواستار مبارزه با آن‌ها شدند.

در این اعتراضات، ساکنان این بخش از سوریه خواستار سرنگونی حکومت خودخوانده الجولانی و پایان دادن به دستگاه امنیتی وابسته به هیئت تحریر الشام شدند.

این تظاهرات اکنون بسیار گسترده شده و به مناطق دیگری مانند ریف غربی حلب رسیده است و تظاهرات‌کنندگان خواستار آزادی زندانیان شدند.

در شمال غرب سوریه، معترضان از شهرهای محل سکونت خود برای حضور در تظاهرات علیه الجولانی به سوی ادلب حرکت کردند، اما تروریست‌های تحریر الشام با برپاکردن برخی ایست بازرسی‌ها در مسیر حرکت، آن‌ها را مجبور کرده‌اند به سوی شهر و روستاهای خود بازگردند.

معترضان سوری در این تظاهرات خواستار سرنگونی الجولانی و پایان‌یافتن سیطره تروریست‌های تحریر الشام بر مناطق سکونت خود در شمال غرب سوریه شدند.

گفتنی است نزدیک به نیمی از استان ادلب در شمال غرب سوریه و بخش‌های محدودی از استان‌های «حلب»، «حماه» و «لاذقیه» تحت کنترل گروه تروریستی تحریر الشام (جبهه النصره) قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha