۱۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۳۰
کد خبرنگار: 879
کد خبر: 85424722
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۵ هزار میلیارد تومان، هزینه طرح کاشت یک میلیارد درخت

۱۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۳۰
کد خبر: 85424722
۷۵ هزار میلیارد تومان، هزینه طرح کاشت یک میلیارد درخت

تهران- ایرنا- موفقیت طرح کاشت یک میلیارد درخت که اجرای آن از آذرماه پارسال آغاز شده، در گرو اختصاص بودجه و مشارکت گروه‌های مردمی برای نگهداشت درخت است؛ طرحی که هزینه هر نهال به طور متوسط ۷۵ هزار تومان برآورد شده و این یعنی ۷۵ همت برای یک کاشت یک میلیارد درخت.

طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در اواخر سال ۱۴۰۱ با پیشنهاد سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری و با هدف توسعه منابع طبیعی و جنگلی ارائه و از آذرماه سال ۱۴۰۲ اجرای آن به طور رسمی آغاز شد.


در اسناد اعلامی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور احیای جنگل‌های موجود، توسعه جنگل توسعه متوسط سالیانه حدود ۳۶۱ هزار هکتار، جنگل‌کاری و تولید حدود ۲۵۰ میلیون اصله نهال، ایجاد بوستان‌های جنگلی، توسعه زراعت چوب جهت تأمین بخشی از نیاز چوبی کشور، کاهش گازهای گلخانه‌ای از طریق ترسیب(ذخیره) کربن به میزان هر هکتار ۳۵ تن و جذب و کنترل گردوغبار به میزان هر هکتار ۲۱ تن اعلام شده است.

۷۵ هزار میلیارد تومان، هزینه طرح کاشت یک میلیارد درخت

همچنین افزایش سرانه جنگل از ۰.۱۷ هکتار به ۰.۱۹ هکتار، افزایش سطح پوشش درختی و جنگلی به میزان ۱.۴۴ میلیون هکتار و جلوگیری از تغییر اقلیم به عنوان دیگر اهداف و خروجی‌های مورد انتظار اجرای طرح در بازه زمانی چهار ساله برشمرده شده است.

این اهداف در بیشتر طرح‌های کلان کاشت درخت مورد توجه طراحان و مجریان قرار می‌گیرد اما نکته‌ مهم اینکه مطابق با برخی طرح‌های کاشت در سال‌های گذشته و همچنین کشورهای دیگر در کنار این اهداف، به موضوع‌های دیگری مانند تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی، بهبود معیشت جامعه محلی و تأمین امنیت غذایی پایدار نیز توجه می‌شود.

سرخط اخبار پژوهش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha