فرماندار: شرایط برای حضور آسان‌تر سالمندان و معلولان در معابر کرمانشاه فراهم شود
عکس آرشیوی است

کرمانشاه - ایرنا- فرماندار کرمانشاه گفت: باید بپذیریم جامعه ما به سمت سالمندی حرکت می‌کند و همین امر می‌طلبد که شرایط برای حضور آسان‌تر و ایمن‌تر افراد سالمند و معلول در معابر شهر کرمانشاه فراهم شود.

به گزارش ایرنا؛ «محمدرضا آمویی» روز یکشنبه در کمیته مناسب سازی اماکن دولتی و معابر عمومی کرمانشاه در سالن جلسات فرمانداری با اشاره به مشکلاتی که افراد جانباز و معلول برای حضور در ادارات و حتی برخی معابر عمومی سطح شهر کرمانشاه دارند، تصریح کرد: لازم است زمینه ای فراهم شود تا این افراد بدون مشکل و در کمال امنیت و سلامت بتوانند امورات و کارهای اداری خود را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد جانباز و معلول به خاطر عدم مناسب سازی اماکن دولتی و معابر عمومی خانه نشین شده و دیگران کارهای آن ها را انجام می دهند، گفت: هرچند امروز خیلی از کارها را می توان در بستر فضای مجازی و به صورت الکترونیکی انجام داد اما نباید ما را از مسوولیتی که نسبت به این افراد داریم غافل کند.

فرماندار کرمانشاه در ادامه تاکید کرد که تلاش می کنیم تا با مناسب سازی اماکن دولتی و معابر عمومی، شرایط حضور آسان تر افراد معلول در جامعه طی سال آینده فراهم شود.

آمویی خدمت رسانی به تمام افراد جامعه را وظیفه مسوولان و مدیران دانست و گفت: بر همین اساس مدیران شهری و ادارت دولتی موظف هستند که سال آینده تمام توان خود را برای حضور آسان افراد جانباز و معلول در جامعه و ادارات خود را فراهم کنند.

وی همچنین با قدردانی از اقدامات شهرداری در راستای مناسب سازی اماکن شهری برای افراد معلول و جانباز، گفت: انتظار می رود این نهاد مدنی برای بهسازی و مناسب سازی معابر اصلی در سال آتی تلاش بیشتری کند.

آمویی وجود برخی سدمعبرها در پیاده‌روها را یکی دیگر از مشکلات شهری کرمانشاه عنوان و خاطرنشان کرد: نمونه ای از این سد معبرها در خیابان آیت الله جلیلی کرمانشاه به چشم می خورد که حتی راه رفتن برای افراد سالم را هم با مشکل مواجه کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha