استاندار: دستگاه‌های چهارمحال و بختیاری آماده بحران‌های احتمالی در نوروز باشند

شهرکرد - ایرنا - استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به نزدیکی نوروز گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی امدادی استان آمادگی کافی برای مقابله با بحران‌های احتمالی در استان را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی حیدری روز شنبه در آخرین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری در سال‌ ۱۴۰۲ تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان خدمات‌رسانی مطلوب به مسافران و گردشگران نوروزی را در دستور کار قرار دهند.

وی با اشاره به ۲ سفر استانی رئیس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری افزود: این استان هم‌اکنون با وحدت و همدلی در مسیر توسعه و بر روی ریل پیشرفت قرار گرفته است.

استاندار چهارمحال و بختیاری به اختصاص اعتبارهای مطلوب از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور به دستگاه‌های اجرایی استان اشاره و تصریح کرد: این استان در زمینه تخصیص اعتبارها جزو استان‌های دارای رتبه مناسب قرار دارد و در این راستا تمامی مدیران موظفند نسبت به جذب سریع‌تر این اعتبارات اقدام کنند.

حیدری یادآور شد: در سفر اخیر به تهران تخصیص و جذب اعتبارات ملی سازمان برنامه و بودجه و تعهد وزارتخانه‌ها نسبت به چهارمحال و بختیاری پیگیری شد.

رییس شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری با اشاره به کاهش محسوس قیمت اقلام خوراکی طی بهمن‌ امسال در استان اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری در این ماه جزو استان‌های ارزان کشور بود.

وی افزود: راه‌اندازی بیشتر بازارچه‌های عرضه کالا با قیمت پایین در چهارمحال و بختیاری مورد توجه مسئولان مرتبط باشد.

حیدری تاکید کرد: ستاد استان‌های زاگرس‌نشین ظرفیت مطلوبی است که باید از آن برای تسریع در روند توسعه چهارمحال و بختیاری بهره‌گیری شود.

مدیران چهارمحال و بختیاری برای جذب اعتبارات از سطح ملی پیگیری کنند

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برای جذب اعتبارات از سطح ملی و وزارتخانه‌ها پیگیری کنند.

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری افزود: تخصیص ۹۷ درصدی اعتبارات سازمان برنامه و بودجه به استان اقدام مطلوبی است و سهم اعتباری بقیه وزارتخانه‌ها در این استان باید سریع‌تر جذب شود.

وی، نسبت دادن اقدام‌های انجام شده در منطقه‌های مختلف چهارمحال و بختیاری را اقدامی ناصحیح دانست و افزود: تمامی اقدام‌های انجام شده در استان نتیجه فعالیت گروهی بوده است.

حجت‌الاسلام جعفری تصریح کرد: برای تسریع در روند توسعه چهارمحال و بختیاری باید برنامه‌ریزی‌های بلندمدت انجام و افق ۲۰ ساله در حوزه‌های مختلف پیش‌بینی شود.

وی یادآور شد: در این راستا نگاه‌های بسته قومی، قبیله‌ای و سیاسی جایگاهی ندارد و نگاه‌ها باید کلان و فراتر از نظرهای سلیقه‌ای باشد.

وی اظهار کرد: رعایت انصاف در توزیع اعتبارات به تسریع در تحقق عدالت کمک‌ می‌کند، در همین راستا حقوق مردم در چهارمحال و بختیاری باید در اولویت باشد.

۵۱ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال از اعتبارات چهارمحال و بختیاری تخصیص یافت

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۵۱ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال از اعتبارات سال ۱۴۰۲ این استان تخصیص پیدا کرد.

حمیدرضا منتظری با یادآوری اینکه اعتبارهای مصوب سال ۱۴۰۲ استان چهارمحال و بختیاری ۷۵ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال بوده است، افزود: این اعتبارها از ردیف‌های هزینه‌ای، تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، بودجه‌های ملی و دور نخست سفر رییس‌جمهور به استان اختصاص داده شده است.

وی افزود: همچنین تعهد سازمان برنامه و بودجه برای چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری ۳۲ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال بوده که تاکنون ۳۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال جذب شده است و بقیه تا پایان سال جذب خواهد شد.

منتظری به لزوم تسریع در روند جذب اعتبارات چهارمحال و بختیاری از سوی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان اشاره و تصریح کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نسبت به انجام امور مؤثر در سکونتگاه‌های غیرمجاز اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha