هشدار هواشناسی: بارش خفیف باران گل آلود و وزش باد شدید در برخی مناطق فارس

شیراز -ایرنا- مدیر کل هواشناسی استان فارس گفت : ‌فعالیت ۲سامانه بارش  خفیف باران گل آلود همراه با گرد و غبار، گاهی رعد برق، وزش باد شدید با هشدار سطح زرد در مناطق شمالی،‌ مرکزی و غربی از پیش از ظهر جمعه ۲۵ اسفند آغاز و تا صبح شنبه ۲۶ همین ماه  ادامه دارد.

مسعود حقیقت روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: سامانه اول که بارش خفیف باران گل آلود گرد و غبار،‌ و گاهی رعد و برق است برای جمعه ۲۵ اسفند در مناطق شمالی و مرکزی استان به ویژه شهرستان های نور آباد ممسنی و سپیدان و برای شنبه ۲۶ همین ماه هم در مناطق غربی استان پیش بینی شده است.

وزش باد شدید، شیراز و مناطق شمالی، مرکزی

وی اضافه کرد:‌ همچنین سامانه دوم که وزش باد شدید است برای شنبه ۲۶ اسفند در مناطق شمالی و مرکزی استان به ویژه شهرستان های شیراز، آباده، بوانات، ارسنجان، اقلید، خرم بید،‌ بختگان، پاسارگارد، خرامه،‌ زرقان، مرودشت، استهبان و نی ریز گزارش شده است.

لغزندگی جاده، احتمال برخورد صاعقه

مدیر کل هواشناسی تاکید کرد: اثر مخاطره همچون لغزندگی جاده ها و برخورد صاعقه وجود دارد برای همین هم احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم حضور در ارتفاعات نیمه شمالی استان،‌ احتمال سقوط اشیا،‌ احتمال سقوط تابلو های تبلیغاتی و عدم توقف خودرو ها در کنار درختان کهن سال و استحکام سازه های موقت، توصیه می شود.

به گزارش ایرنا، پیشتر هواشناسی فارس بیستم اسفند ماه در اطلاعیه سطح زرد خود نسبت به ‌فعالیت سامانه بارش باران، رعد و برق، وزش باد و بارش برف در ارتفاعات شمال استان،‌ شیراز و همه مناطق استان از پیش از ظهر دوشنبه ۲۱ اسفند تا صبح سه شنبه ۲۲همین ماه هشدار داده بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha