استاندار: زیرساخت های مهارت آموزی در آذربایجان غربی تقویت می شود

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان غربی گفت: تقویت زیرساختهای مهارت آموزی با توجه به نیازهای بخش تولید به نیروی کار ماهر از ضروریات و اولویت های آموزشی بوده و لازم است در این زمینه آمایش رشته های دبیرستانی انجام شود.

به گزارش ایرنا، محمد صادق معتمدیان در شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: بخش عمده ای از بیکاری در کشور مربوط به فارغ التحصیلان دانشگاهی با مدارک بالاتر کارشناسی است در حالیکه بخش صنعت استان نیازمند نیروی کار ماهر است که این بیانگر این است که باید به موضوع مهارت آموزی و نیاز جامعه بیشتر توجه شود.

وی با اشاره به اینکه آمایش رشته های هنرستانی لازم است بیان کرد: رشته های هنرستانی باید مطابق با نیاز بازار و منطقه ارائه شود چرا که اغلب واحد های صنعتی منطقه به نیروهای ماهر نیاز مبرمی دارند.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه تامین کادر آموزشی و تربیت معلم نیز از نیازهای بخش آموزش استان است اظهار کرد: به رغم تاکید رهبر معظم انقلاب وضعیت مطلوبی در زمینه فضای دانشگاه فرهنگیان نداریم و هم اکنون با اختصاص ۲ مدرسه به این دانشگاه از تعطیلی آن جلوگیری شده است.

وی با اشاره به اینکه در تصویب اعتبارات لازم است به این بخش توجه خاصی شود بیان کرد: افزایش اعتبارات تاثیر مستقیمی بر کیفیت آموزش دارد و نیازمند توجه جدی وزیر آموزش و پرورش و سایر مسوولان مربوطه به این مساله هستیم.

معتمدیان ادامه داد: دولت توجه خاصی به نهاد آموزش و پرورش دارد ولی باید حساسیت ها بیشتر شود تا عقب افتادگی ها تاریخی به تدریج رفع شوند.

وی با بیان اینکه این استان همواره در ردیف سه استان آخر کشور از نظر فضای آموزشی است اظهار کرد: در برخی نقاط استان حتی در مدیریت ناحیه ۲ ارومیه فضای آموزشی میزان فضای آموزشی بسیار کم بوده گاهی در برخی مناطق به یک متر می رسد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به توسعه نامتوازن عدالت آموزشی در استان اضافه کرد: اینکه در برخی مناطق میانگین فضای آموشی از متوسط استانی (۴.۲۲ سانتی متر) و متوسط کشوری (بیش از پنج متر) است بیانگر توسعه نامتوازن است.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم رشد قابل توجهی در بخش اعتبارات مدرسه سازی آذربایجان غربی ثبت شده است گفت: لازم است اعتبارات بیشترو خیرین به سمت مناطق کم برخوردار سوق داده شوند.

معتمدیان با بیان اینکه بیش از ۸۰۰ کلاس درس در استان در ۲ سال گذشته ساخته شده است گفت: نیازمند بیش از پنج هزار کلاس درس هستیم تا هم اکنون به میانگین کشوری برسیم.

تاثیر سوابق تحصلی در کنکور تا ۶۰ درصد در سال های آینده افزایش می یابد

رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش در شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور در ابتدا ۴۰ درصد و امسال به ۵۰ درصد رسید و این میزان در سالهای آینده به ۶۰ درصد می رسد.

محسن زارعی افزود: مرجعیت به کلاس درس یک فرصت طلایی برای آموزش و پرورش است تا دانش آموزان از حافظه محوری به سمت یادگیری دروس بروند.

وی با بیان اینکه این آزمون ها می تواند یک نمای واقعی به جامعه در زمینه عملکرد نظام آموزشی ارائه کند اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال سه میلیون نفر شرکت کننده در آزمونهای نهایی داشته باشیم که بخشی دانش آموز و بخشی برای ترمیم نمره در این امتحانات مشارکت خواهند کرد.

زارعی با اشاره به نیازهای دانش آموزان مناطق محروم گفت: مدارسی در مناطق دور دست وجود دارد که نیازمند بسته آموزشی و تجهیزات هستند ولی در این منطقه حمایت های استاندار آذربایجان غربی از دانش آموزان مناطق دوردست در راستای برقراری عدالت آموزشی و توزیع متوازن امکانات در این زمینه قابل قدردانی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha