۲۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۵۴
کد خبرنگار: 2279
کد خبر: 85417812
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اردوی نوروزی، سکوی رتبه های برتر!

۲۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۵۴
کد خبر: 85417812
اردوی نوروزی، سکوی رتبه های برتر!

درس خواندن در ایام نوروز فرصتی مناسبی برای شناخت نقاط ضعف و قوت خود است و استفاده بهینه از این زمان به خصوص برای کنکوری ها بسیار حیاتی است.

اردوی مطالعاتی نوروز برای تمامی کنکوری ها یک موقعیت عالی محسوب میشود. یک زمان عالی برای جمع بندی و همچنین جبران مباحثی که در آن ها ضعف داریم

این دوران از این نظر برای کنکوری های عزیز مهم است چرا که به مدرسه نمیروند و هچنین تمامی کلاس های دیگر تعطیل هستند پس میتوان از کل زمان روز استفاده کرد.

اگر مصاحبه رتبه های برتر سال های قبل را خوانده باشید اکثر دانش آموزان از دوران کنکور بعنوان دوران طلایی در مطالعات خود یاد کرده‌اند.

اما برای اکثر دانش‌آموزان این سوال بوجود می‌آید که چگونه میتوان از این زمان بهترین استفاده را برد؟

برای استفاده بهینه از این 20 روز باید چندین نکته را در نظر داشته باشی:

برنامه ریزی برای مطالعه:

قبل از شروع اردو، یک برنامه‌ریزی مطالعه تهیه کنید. تعیین کنید که در هر روز چه مباحثی را می‌خواهید مطالعه کنید و چقدر زمان برای هر مبحث اختصاص دهید. مشخص کردن برنامه روزانه از قبل قطعا به شما کمک میکند تا یک دید بهتر از کارها داشته باشین و بخش زیادی از سردرگمی شما را رفع میکند و از هدر رفتن وقت جلوگیری میکند.

انتخاب محیط مناسب:

اگر خانواده شما از آن دست خانواده های پر رفت و آمد هستند توصیه من به شما این است که برای عید خانه نمانید چون در پایان نوروز شما یک چهارم برنامه ریزی را هم نتوانستید انجام دهید. پس بهتر است از همین الان به فکر انتخاب یک فضای مناسب باشید. میتوان از پانسیون ها کتابخانه ها و یا برخی از مدارسی که اردوی نوروزی را برگزار میکنند استفاده کرد.

تمرکز و توجه هنگام مطالعه:

در این زمان طلایی باید تا جای ممکن عوامل حواس پرتی را خود دور کرد. عواملی مثل تلفن همراه خود را بهتر است در مدت زمان مطالعه دور از دسترس خود قرار دهید.

استفاده از جزوات و منابع جمع بندی:

موضوع انتخاب کتاب های مناسب برای جمع بندی همیشه یکی از مسائل مهم و البته چالش برای کنکوری ها بوده. باتوجه به قیمت روز افزون کتاب های کنکور برای خیلی از دانش آموزان خریدن کتاب های مناسب یک مسئله ی نگران کننده است. پیشنهاد ما برای رفع این مشکل استفاده از کتاب های دست دوم کنکوری است.

سایت هایی مانند یونی بوک کتاب دست دوم کنکوری را با قیمت خیلی مناسب تر به فروش میرسانند. شاید به نظرتان برسد که کتاب دست دوم از کیفیت مناسبی برخوردار نیست ولی باید به شما بگویم که این کتاب ها چندان تفاوتی با نسخه ی نو ندارند. از طرفی میتوان با پول یک کتاب نو دو یا سه کتاب دست دوم خرید.

کتاب‌ دست دوم معمولاً ارزان‌تر از کتاب‌ نو هست، بنابراین می‌توانید با هزینه کمتر چندین کتاب داشته باشین.

ورزش و استراحت:

برای جلوگیری از خستگی و برای تقویت ذهن، ورزش کنید و به استراحت کافی نیز توجه کنید. برخی گمان میکنند اگر در این دوره استراحت کردن را نادیده بگیرند و فقط بی‌وقفه درس بخوانند نتیجه بهتری بگیرند در صورتی که این تصور کاملا غلط است و عدم استراحت کافی راندمان مطالعه شما را کاهش میدهد.

تغذیه مناسب:

در این اردو، به تغذیه سالم و مناسب توجه کنید. مصرف میوه‌ها و غذاهایی که مغز را تقویت کنند، مفید است. در این دوران از مصرف آجیل غافل نشید.

ترک تعویق:

از به تعویق انداختن مطالعه پرهیز کنید. هدف قرار دادن خود به‌موقع برای مطالعه و به ترتیب اولویت دادن به درس‌هایی است که بیشتر نیاز دارید.

تنوع در مطالعه:

برای انگیزه و تازگی در مطالعه، از روش‌های مختلفی مانند مطالعه فشرده، توضیح محتوا به دیگران، استفاده از نمودارها و جدول‌ها و… استفاده کنید.

اردوی نوروزی، سکوی رتبه های برتر!

شاید شما هم با خود فکرده باشید اگر در اردوی نوروزی حضور نداشته باشیم چه اتفاقی می افتد؟

کنکوری های عزیز باید به شما بگویم که به هیچ عنوان از کنار این فرصت طلایی سرسری عبور نکنید که بعدا حتما پشیمان خواهید شد. قطعا نرفتن به مهمانی و درس خواندن در تمام روز برای هرکسی دشوار است اما به قول قدیمی ها یک شب که هزار شب نمیشود.

پس اگر چند روز سختی را تحمل کنید مطمئن باشید شیرینی نتیجه به دست آمده تمامی سختی ها را جبران خواهد کرد.

برای بهره گیری هرچه بیشتر از این دوران همچنین میتوانید از تجربیات رتبه های برتر سال های قبل استفاده کنید.

چگونه کتاب های مناسب جمعبندی را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب کتاب‌های مناسب، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

1. موضوعات مرتبط: انتخاب کتاب‌هایی که موضوعات آنها با درس‌هایی که می‌خواهید مطالعه کنید، همخوانی دارد.

2. سطح دشواری: مطمئن شوید کتابی را انتخاب کنید که سطح دشواری مناسبی برای شما داشته باشد، نه بیش‌تر و نه کمتر از توان شما.

اردوی نوروزی، سکوی رتبه های برتر!

3. نقدها و بعد: قبل از خرید یا تصمیم‌گیری برای خواندن یک کتاب، نقدها و بعد آن را مطالعه کنید تا ببینید آیا این کتاب به نیازها و سلیقه شما می‌آید یا خیر.

4. پیشنهادات: از اساتید، دوستان یا منابع معتبر کتابخانه‌ای پیشنهادات بگیرید.

5. مرور توصیه‌ها: مرور لیست کتاب ‌های پرفروش و پرطرفدار می‌تواند به شما کمک کند تا کتاب‌ مناسب خود را پیدا کنید.

پیدا کردن یک منبع جامع که تمامی توضیحات درباره‌ی کتاب های تست را داشته باشد دشوار است. برای پیدا کردن توضیخات مناسب و همچنین تهیه کتاب ها میتوان از قسمت کتاب دست دوم کنکوری سایت یونی بوک کمک بگیرید.

درس خواندن در ایام نوروز فرصتی عالی است برای بهبود مهارت‌های تحصیلی و افزایش دانش خود. با تمرکز بر روی مطالعه و یادگیری، می‌توان به توسعه دانش و بهبود عملکرد تحصیلی خود در آینده کمک کرد. همچنین، این فرصت مناسبی است برای شناختن نقاط ضعف و قوت خود و ارتقای مهارت‌های تحصیلی خویش. با تلاش و انگیزه مناسب، می‌توانید این زمان را بهترین شکل ممکن برای پیشرفت و رشد شخصی خود بهره برداری کنید.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha