حفاظت محیط‌زیست قوچان از محل اعتبارات سفر به خودروی کمک‌دار تجهیز شد

مشهد-ایرنا- مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: یک دستگاه خودروی کمک‌دار از محل اعتبارات سفر رییس‌جمهور به این استان تحویل یگان حفاظت محیط زیست شهرستان قوچان شد.

به گزارش ایرنا، مهدی اله‌پور روز سه‌شنبه در مراسم تحویل این خودرو در شهرستان قوچان افزود: خودرو قوی و مناسب می تواند توان دفاعی محیط بانان را در مقابل شکارچیان بی رحم حیات وحش بالا ببرد و این موضوع نیاز هر محیط بان و پاسگاه محیط بانی در سراسر استان خراسان رضوی است.

وی اضافه کرد: آخرین سالی که اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی موفق به دریافت و خرید خودرو شد، سال ۱۳۹۷ بود و امسال با تلاش های صورت گرفته و مساعدت دولت سیزدهم و از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری و اعتبارات ملی، توانستیم چهار دستگاه خودروی کمک دار با اعتباری افزون بر ۶۲ میلیارد ریال، خریداری و در اختیار محیط بانان جهت حفاظت مطلوب تر از مناطق و تنوع زیستی و حیات وحش قرار دهیم.

مدیر کل محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به سخت عبور بودن بسیاری از مناطق تحت مدیریت خراسان رضوی با ۳۰ منطقه حفاظت شده، نیازمند ارتقاء و بروز رسانی بیشتر تجهیزات و ناوگان نقلیه ماشینی و موتوری برای محیط بانان هستیم.

وی در نشست صمیمی با محیط بانان و کارشناسان حفاظت محیط زیست این شهرستان گفتگو و دستوراتی را برای حل مشکلات مطرح شده توسط آنان صادر کرد.

اله پور همچنین به مناسبت بزرگداشت شهید «زین‌العابدین قشمشم»، در ۲۲ اسفندماه با خانواده آن شهید دیدار کرد و گفت: این روز بهانه‌ای است برای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا، که با خون پاک خود درخت تنومند نظام مقدس جمهوری اسلامی را آبیاری نمودند، تا فانوس روشن‌چراغ راه تبار عاشقان و نویدبخش بشارتی نو باشد.

وی گفت: صبر، صلابت و بصیرت شما خانواده بزرگوار شهدا بهترین نمونه در ارائه علمی الگوی اخلاق و معنویت اسلامی در اقشار مختلف جامعه بوده و شایسته تقدیر و سپاس است.

شهید زین العابدین قشمشم (پدر محیط بان قشمشم) به دست منافقین در زمان انقلاب شکوهمند اسلامی در شهرستان قوچان ترور و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha