فرشتگان در خُرمی

ساری - ایرنا - نگاه خیر خواهانه خیرین بابلی در کنار حمایت های دولت سیزدهم زمینه زندگی مطلوب ۱۲۰ معلول ذهنی و جسمی مرکز معلولین نوشیروانی بابل را فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرکز نگهداری معلولین نوشیروانی بابل در سال ۱۳۴۴ توسط خیر شهیر ایران زنده یاد سید حسین فلاح نوشیروانی احداث شد و این مرکز که به عنوان تنها مرکز ایزوله شبانه روزی معلولین ذهنی و جسمی مازندران محسوب می شود هر ساله خیرین جدیدی برای فراهم کردن یک زندگی آرام برای این معلولین به کمک مرکز می شتابند.

فرشتگان در خُرمی

نگاه خیرخواهانه خیرین به گونه ای رقم خورد که بسیاری از امکانات زیرساختی و تغذیه مناسب معلولین این مرکز سبب شد یک زندگی شیک و لاکچری برای این فرشتگان زمینی رقم بخورد.

این مرکز که به محل تردد بسیاری از خیرین جوان بابلی تبدیل شد این روزها ارتباط عاطفی عمیق بین خیرین و این فرشتگان زمینی برقرار شد به گونه ای که این فرشتگان را همانند فرزندان خود و حتی بالاتر از آنها می نگرند.

از طرف دیگر چتر حمایت دولت سیزدهم هم با افزایش حدود ۴۰ درصدی یارانه ها به این فرشتگان زمینی شرایط متفاوتی را برای آنها به ارمغان آورد.

خیرین بابلی آنچنان دلداده این مرکز هستند که هر نیازی از طرف مدیریت مرکز اعلام شود در کمترین زمان ممکن برآورده می کنند.

احداث یک پارک شیک و زیبا در حیاط این مرکز که توسط خیرین ساخته شد و در یک ماه گذشته به مرحله بهره برداری رسید زنجیره خدماتی، تفریحی و رفاهی معلولان این مرکز را به نقطه ی کمال خود رساند.

علاوه بر خیرین، شهروندان هم علاقه ی خاصی به فرشتگان زمینی این مرکز دارند و به طور مستمر و پیاپی گروه های مختلف از این مرکز بازدید و کمک های نقدی خود را تقدیم می کنند.

بر این اساس جمعی از بسیج اساتید و کارمندان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل همزمان با پنجاه و دومین سالگرد عروج ملکوتی مرحوم نوشیروانی با حضور در این مرکز ضمن بازدید، در جریان قرار گرفتن آخرین وضعیت جسمی و روحی این فرشتگان زمینی قرار گرفتند.

فرشتگان در خُرمی

مدیرعامل مرکز خیریه نگهداری معلولین نوشیروانی بابل در این دیدار گفت که معلولین این مرکز خیریه که از سراسر مازندران از گلوگاه تا رامسر حضور دارند در مجموع ۱۲۰ نفر هستند که نیمی از آنها زن و نیمی دیگر مرد می باشند که در آسایشگاه نوسازی شده زندگی می کنند.

مرتضی بزرگی بیان داشت: دولت سیزدهم از زمان آغاز به کار خود هر ساله ۳۵ درصد یارانه نقدی این فرشتگان زمینی را افزایش می دهد.

وی بیان کرد: سال گذشته افزایش ۳۵ درصدی اعمال شده بود و در سال جاری هم مقرر شد همین میزان افزایش یابد و در اختیار مرکز قرار گیرد.

وی افزود : در حال حاضر بدون در نظر گرفتن افزایش ۳۵ درصدی یارانه در سال جاری دولت برای هر معلول حدود ۳۵ میلیون ریال پرداخت می کند که با احتساب یارنه سالجاری این مبلغ افزایش می یابد این درحالیست که هر معلول ماهانه حدود ۱۲۰ میلیون ریال هرینه دارد.

وی تصریح کرد که ۱۰۴ نفر از کارکنان به این فرشتگان زمینی به صورت شبانه روزی خدمت رسانی می کنند.

فرشتگان در خُرمی

بزرگی همچنین در ادامه اظهار داشت: خیر بزرگ سید حسن فلاح نوشیروانی در وقف نامه این مرکز نحوه مدیریت و هیات امنا را به روشنی مشخص کرد و به صورت قانونی همه خدمات این مرکز با مشارکت دولت و خیرین پیش می رود.

در این پیوند فرمانده پایگاه بسیج کارمندان شهید امینیان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بیان داشت: امروز اگر مرکز معلولین نوشیروانی با این همه عظمت و توانمندی گام های صعود را برمی دارد و مورد اقبال عمومی است به نیت خیرخواهانه ای برمی گردد که مرحوم نوشیروانی با دوراندیشی خود پایه ریزی کرد تا این روزها شاهد این باشیم که فرشتگان زمینی مورد لطف و عطوفت همگان قرار گیرند.

احمد گلچوب اظهار داشت: تیزهوشی مرحوم نوشیروانی امروز در سطح شهرستان، بابل را به موزه ی آثار خود تبدیل کرده است و این نشان از دوراندیشی این بزرگ مرد خیرین دارد که این روزها بسیاری از جوانان به تبعیت از وی توانستند در گرفتن گام های بلند نیکوکاری به رقابت بپردازند.

عارف بزرگ و رادمرد وارسته، مرحوم سید حسین فلاح نوشیروانی فرزند سید احمد در حدود سال ۱۲۸۱ هجری شمسی در روستای ' نوشیروانکلا ' از توابع شهرستان بابل دیده به جهان گشود.

گفته می شود از همان اوان طفولیت، آثار هوش و استعداد خارق العاده در سیمای نورانی این سید جلیل القدر هویدا بود و در شش سالگی عم جزء را نزد زن معلمه ای به نام ' ملاخیران ' فراگرفت و سپس قرآن کریم را نیز در مدت سه ماه از محضر آخوند شیخ محمد سالاری ختم کرد.

فرشتگان در خُرمی

وی به توصیه جد مادریش مرحوم سید آقا نوشیروانی، برای ادامه تحصیلات به مدارس ' شرافت ' و ' احمدی ' در ' بارفروش ' (بابل کنونی) رفت و به مدت هشت سال در این مدارس به تحصیل اشتغال داشت و همواره از شاگردان بسیار خوب و ممتاز بود. زنده یاد نوشیروانی پس از مدتی جهت یافتن کاری مناسب عازم مشهد مقدس شد و پس از مدتی نیز به تهران عزیمت کرد و در تجارت خانه ' حکیم زاده یزدی ' مشغول به کار شد و در آنجا پس از بروز شایستگی، لیاقت و کاردانی و بالا بودن سطح سواد و معلومات از یک طرف و نجابت و دیانت و امانت داری از طرف دیگر، بر مرحوم حکیم زاده و دیگر کارکنان شرکتش اثرگذاری کرد و پس از مدتی به مدیریت داخلی شرکت ارتقاء یافت.

سید حسین فلاح حدود ۱۷ سال با مرحوم حکیم زاده همکاری نزدیک اقتصادی داشت و در این مدت خانواده حکیم زاده چنان مجذوب سجایای اخلاقی، پاکی و شرافتمندی وی شدند و با او چنان رفتار صمیمانه و محبت آمیزی داشتند که گویی یکی از اعضای خانواده شان است و بر همین اساس جهت تشکیل خانواده برای او اقدام کردند و از خانواده مرحوم حجت الاسلام ' طاهری ' (یزدی) دختری را برای همسریش برگزیدند که بیش از پیش راه سعادت و ترقی معنوی او نیز فراهم شد.

این خیر بزرگ، پس از مدتی به صورت مستقل به فعالیت اقتصادی و کار تجاری پرداخت و در بازار تجارت آهن ایران موفقیت هایی کسب کرد، تا آنجا که پرداختن به امور تجاری و دیدن زرق و برق تمدن و مظاهر مادی هرگز مانع آن نشد که فکر، آرمان و ایده مرحوم نوشیروانی از مردمی که از میان آنها برخاسته بود، منحرف شود و از مسائل و مشکلات آنان غافل شده و در فکر چاره جویی نباشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha