طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ در آذربایجان‌شرقی آغاز شد+ فلیم

تبریز - ایرنا - طرح ترافیکی و خدمات سفر نوروز ۱۴۰۳ آذربایجان‌شرقی با اجرای رزمایشی با حضور دستگاه‌های خدمات رسان در ستاد فرماندهی انتظامی استان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، استاندار آذربایجان شرقی روز یکشنبه در این رزمایش گفت: این استان به لحاظ مراجعت حجم زیادی از هم استانی های ساکن در مناطق مختلف کشور، جاذبه های گردشگری و منابع طبیعی و قرار گرفتن در مسیر تردد مسافران سایر استان ها، در ایام تعطیلات نوروز پذیرای مسافران زیادی خواهد شد.

«مالک رحمتی» با تاکید بر بسیج ظرفیت‌ها و امکانات استان برای پذیرایی و ارایه خدمات بهینه به مسافران نوروزی، افزود: همه دستگاه های خدمات رسان در این ایام باید خدمت شایانی را به مردم و مسافران ارایه کنند.

وی با اشاره به برقراری امنیت ۱۰۰ درصدی در سطح استان، اظهار کرد: این امنیت به برکت حضور آگاهانه پلیس در نقاط مختلف استان ایجاد شده و مایه آرامش و اطمینان خاطر برای سفر نوروزی مسافران است.

طرح نوروزی - ترافیکی ۱۴۰۳ در آذربایجان‌شرقی آغاز شد+ فلیم
مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی گفت: بر اساس تدابیر اتخاذ شده برای سفرهای نوروزی مردم و مسافران، امید است مسافران با آرامش خاطر بیشتر به تفریحات و سفرهای نوروزی خود برسند.

رحمتی، ادامه داد: با توجه به شرایط اقلیمی استان و احتمال بارش برف در تعطیلات نوروزی، دستگاه های مرتبط باید آمادگی لازم داشته باشند تا مشکلی برای مسافران ایجاد نشود.

وی یادآور شد: نیروهای انتظامی و خدمات رسان دستگاه های مختلف از جمله راهداری، اورژانس، هلال احمر، شهرداری، امداد خودرویی و آتش نشانی با ایثار و فداکاری در ایام تعطیلات نوروزی در خدمت مردم و مسافران هستند تا خاطرات خوشی را برای آنان خلق کنند.

طرح نوروزی - ترافیکی ۱۴۰۳ در آذربایجان‌شرقی آغاز شد+ فلیم

۱۵۰ تیم خودرویی برای تامین امنیت مسافران در جاده های آذربایجان شرقی مستقر شدند

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی نیز در این رزمایش گفت: با همپوشانی، همدلی و همراهی دستگاه های مختلف و تدابیر اتخاذ شده، امنیت لازم برای مردم و مسافران نوروزی فراهم می شود.

سردار «علی محمدی» افزود: نیروهای دستگاه های عضو ستاد تسهیلات سفر نوروزی با حضور در محل های پیش بینی شده در جاده های ارتباطی استان تلاش می کنند امنیت لازم را برای مسافران نورزوی فراهم کنند.

وی اظهار کرد: نیروی انتظامی استان در ایام تعطیلات نوروزی در حوزه درون شهری با ۱۰۰ تیم خودرویی، ۵۰ تیم موتوری و ۳۰۰ پاس پیاده با ۴۵۰ نفر ماموریت خود را در کنار سایر دستگاه ها انجام خواهد داد.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی گفت: در حوزه برون شهری نیز ۱۵۰ تیم خودرویی در جاده های استان مستقر می شوند و در ماموریت های نزدیک مانند اتوبان شهید کسایی نیز تیم های موتوری در برقراری امنیت برای مسافران نوروزی شرکت می کنند.

سردار محمدی، با اشاره به اولویت نیروی انتظامی استان برای کاهش آمار تصادفات و فوتی های جاده ای و درون شهری، ادامه داد: امسال وضعیت استان در فوتی های جاده ای و درون شهری به دلایل مختلف خوب نبوده و تا زمانی که عوامل تاثیرگذار در تصادفات رفع نشود، احتمال کاهش این آمار کمتر است.

وی یادآور شد: بیش از ۵۰ درصد از فوتی های تصادفات رانندگی در مراکز درمانی روی می دهد که باید به این موضوع توجه بیشتری کرد و اقدامات اساسی انجام داد.

در این رزمایش دستگاه های خدمات رسان از مقابل جایگاه رژه رفته و به محل های پیش بینی شده اعزام شدند.

طرح نوروزی ترافیکی استان از امروز تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۳ اجرا می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha