۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۴۶
کد خبر: 85412713
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ضرورت حفاظت از عنوان شیراز پایتخت زیست محیطی آسیا

۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۴۶
کد خبر: 85412713
ضرورت حفاظت از عنوان شیراز پایتخت زیست محیطی آسیا

شیراز-ایرنا- شیراز به عنوان پایتخت زیست محیطی آسیا انتخاب شد که شهردار این کلانشهر آن را افتخاری دانست که از بین ۸۰ کلان‌شهر به شیراز رسیده است و باید این عنوان حفظ شود.

محمدحسن اسدی در آیین رونمایی و آغاز عملیات اجرایی ۶۰ پروژه شهری شیراز افزود: پایتخت زیست محیطی آسیا در سال ۲۰۲۴ عنوان ارزشمندی است که نیازمند توجه است.

مجمع شهرداران آسیایی، در هشتمین روز سال جدید میلادی، شیراز را به عنوان پایتخت محیط‌ زیست سال ۲۰۲۴ آسیا معرفی کرد.

این مجمع بین المللی در سال ۲۰۰۸ افتتاح شد و دبیرخانه آن در تهران مستقر است.

رویا لیلیون مدیر دیپلماسی شهری مجمع شهرداران آسیایی اعلام کرد: با توجه به طرح هایی که شهرداری شیراز در زمینه محیط زیست و مدیریت منابع اجرا کرده، شیراز عنوان پایتخت زیست محیطی آسیا را از آن خود کرد.

شهردار شیراز همچنین گفت: حمل‌ونقل عمومی و ترافیک، مدیریت بحران و انضباط شهر از موضوعات اساسی و زیربنایی در کلانشهرها است.

اسدی در خصوص کلیدواژه امیدآفرینی گفت: امید داریم که بیش از گذشته تحول را شاهد باشیم و سال جدید سال تحول، جهش و نهضت خدمات‌رسانی در شهر شیراز است.

شهردار شیراز بیان کرد: چند صد دستگاه وسایل نقلیه سبک، نیمه‌سنگین و سنگین خریداری و قطعی شده و این در حالی است که در شش سال گذشته هیچ‌گونه خودرویی خریداری نشده است.

رونمایی و آغاز عملیات اجرایی ۶۰ پروژه زیست خدمات شهری و زیبا سازی با اعتبار بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان انجام شد.

این طرح ها در حوزه معاونت محیط زیست و خدمات شهری و اداره پشتیبانی ماشین آلات، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، سازمان مدیریت پسماند، در حوزه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، پروژه اداره مدیریت بحران، مشاغل شهر و فرآورده های کشاورزی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha