۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۴۵
کد خبرنگار: 2211
کد خبر: 85412676
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسافر تورهای گردشگری مجازی در کهگیلویه و بویراحمد شوید

یاسوج - ایرنا-مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت:تورهای گردشگری برای سفرهای مجازی علاقهمندان به جاذبه های گردشگری استان پیش بینی شده است.

سعید طالبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:براساس برنامه ریزی انجام گرفته جاذبه‌های شاخص گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در بستر فضای مجازی در سطح ملی و بین‌المللی معرفی می‌شود.

وی بیان کرد:حدود ۲۰۰ دقیقه کلیپ‌های معرف ظرفیت‌های گردشگری استان در واحد روابط عمومی این اداره‌کل تهیه‌شده که در بستر فضای مجازی در ایام نوروز منتشر می‌شود.

طالبی تصریح کرد: این کلیپ‌ها به‌صورت ۶۰ ثانیه‌ای در صفحات مجازی این اداره‌کل و کانال‌های خبری در سطح ملی و استانی معرفی می‌شود.

او ادامه داد: استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد با داشتن چشمه‌ها و تفرجگاه‌های بکر، آبشارهای زیبا، رودخانه‌های خروشان همراه با مناظر بدیع گردشگری از مقاصد گردشگری مهم در جنوب کشور است.

طالبی با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان با تعطیلات نوروزی گفت:‌ این استان امسال بیشترین ظرفیت‌های خود را در حوزه‌ گردشگری مذهبی در ماه مبارک رمضان به کار می‌برد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان با تعطیلات نوروزی گفت:‌ این استان امسال بیشترین ظرفیت‌های خود را در حوزه‌ گردشگری مذهبی در ماه مبارک رمضان به کار می‌برد.

طالبی اظهار کرد: هم‌زمانی ماه رمضان در ایام نوروز فرصت مناسبی برای معرفی آیین‌های مذهبی مردم منطقه به گردشگران است.

او ادامه داد: برگزاری برنامه‌های مذهبی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، باهدف معرفی آیین‌های سنتی مردم کهگیلویه و بویراحمد در کنار بقاع متبرکه ازجمله در بارگاه نورانی حضرت بی‌بی حکیمه (س) از برنامه‌های مهم این اداره‌کل است.

طالبی با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در کنار آستان مقدس امامزاده عسکر (ع) روستای هدف گردشگری کریک مانند آلاچیق، سکو و امکانات اقامتی برای پذیرایی از گردشگران مذهبی تاکید کرد: تلاش می‌شود در این مکان مذهبی هم برنامه‌های سنتی ویژه ماه مبارم رمضان و ایام نوروز برگزار شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود ۳۷۵ بقعه‌ی متبرکه در این استان، افزود: باهدف رونق گردشگری مذهبی در ایام نوروز برخی از بقاع متبرکه که ثبت تاریخی شدند،مرمت و ساماندهی شده است.

طالبی با اشاره به وجود مرقد مطهر «بی‌بی حکیمه» خواهر امام رضا (ع) در این استان، بیان کرد: این مکان گردشگری در ایام نوروز میزبان تعداد زیادی گردشگر داخلی و خارجی بخصوص کشورهای حاشیه خلیج‌فارس است.

بارگاه نورانی بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، نقاط تاریخی چون پل پریم، نقش برجسته‌های تنگ سولک، سواحل زیبای سد کوثر، رود رونه و آبشار کیوان از شاخص ترین جاذبه های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد است .

براساس آمار موجود این استان سالانه پذیرای بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر گردشگر است که تعدادی از آنها جهانگردان کشورهای خارجی هستند.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار کیلومتر مربع وسعت بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha