۱۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۳۶
کد خبر: 85411810
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجمتع قضایی ساری و دادسرای عمومی و انقلاب تنکابن افتتاح شد

ساری- ایرنا- ۲ طرح عمرانی مجتمع قضایی ساری و دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان تنکابن با حضور معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه، افتتاح شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگسترن مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری روز جمعه در آیین افتتاح طرح های عمرانی دادگستری مازندران در ساری و تنکابن، برقراری قسط و عدل را ماموریت مهم قوه قضاییه عنوان کرد و افزود: با پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی، تحولی شگرف در پروژه های عمرانی قوه قضاییه در سراسر کشور صورت گرفته است.

رئیس کل دادگستری مازندران در ادامه با اشاره به افتتاح ساختمان های قضایی در ساری و تنکابن، اظهار کرد: طرح مجتمع قضایی ساری به مساحت 12 هزار و 500 مترمربع در زمینی به متراژ 12 هزار متر مربع و همچنین دادسرای عمومی و انقلاب تنکابن به مساحت ۲ هزار و 50 متر مربع در زمینی به مساحت ۲ هزار و 700 متر مربع احداث شده است.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری، اعتبار صرف شده برای احداث ۲ طرح مذکور از محل اعتبارات داخلی قوه قضاییه و تملک دارایی های سرمایه ای را حدود 150 میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: طی پنج سال اخیر بیش از 40 درصد به فضای اداری دادگستری های سراسر استان افزوده شده است.

مجمتع قضایی ساری و دادسرای عمومی و انقلاب تنکابن افتتاح شد

رئیس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: با پیگیری های صورت گرفته شاهد احداث و بهره برداری ساختمان های بابل و محمودآباد نیز در آینده نزدیک خواهیم بود تا خدمت رسانی به مردم شریف استان در فضایی مناسب صورت گیرد.

آیت الله محمد باقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ساری نیز در این آیین با تقدیر از احداث مجمتع های قضایی در استان مازندران، اظهار کرد: ان شاء الله این بنا مبارک بوده و محلی برای دادستانی صاحبان حق خواهد بود.

معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه نیز در این آیین با اشاره به ماموریت ها و تکالیف قوه قضاییه، افزود: انجام بخش اعظمی از این ماموریت ها در قالب رسیدگی به میلیون ها پرونده در محاکم قضایی سراسر کشور صورت می گیرد.

ابراهیم شاهرخیان با بیان اینکه سالانه با افزایش 5 تا 7 درصدی رشد ورودی پرونده به دادگستری ها در سراسر کشور مواجه هستیم، افزود: قوه قضاییه در دوره جدید، برنامه ریزی های گسترده ای برای حل مشکل مذکور انجام داده و در این راستا پیشگیری و جلوگیری از ورود پرونده ها به صورت علمی و دقیق مورد تاکید قرار گرفته تا میزان ورودی به دستگاه قضایی کاهش یافته و مدیریت شود.

شاهرخیان افزود: استفاده از فناوری های نوین و هوشمندسازی طی سال های اخیر عملیاتی شده و مورد تاکید ویژه قرار گرفته است و بسیاری از خدمات در مجموعه های قضایی سراسر کشور به صورت غیرحضوری و برخط ارائه می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از چالش های مبتلابه قوه قضاییه را کمبود فضای اداری دانست و افزود: ان شاء الله با افتتاح این دو مجموعه قضایی در استان مازندران، ارتقای رضایت مراجعه کنندگان و آسایش و آرامش مردم را در راستای حفظ حقوق شهروندی و رسیدگی دقیق و عادلانه، همچون گذشته شاهد باشیم.

معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه ادامه داد: تحقق ماموریت ها و تکالیف در قوه قضاییه نیاز به الزاماتی دارد که بخشی از این الزامات در حوزه تامین فضای اداری مورد نیاز در محاکم دادگستری تجلی می یابد.

شاهرخیان تاکید کرد: از منظر فضای اداری دادگستری های سراسر کشور با مشکلات و کمبودهای متعددی روبرو بوده و متاسفانه بسیاری از ساختمان های موجود فرسوده هستند؛ همچنین با توجه به ورودی بالای پرونده ها نیاز به گسترش فضای اداری بیش از پیش احساس می شود.

مجمتع قضایی ساری و دادسرای عمومی و انقلاب تنکابن افتتاح شد

وی خاطرنشان کرد: در چارچوب سیاست های ریاست محترم قوه قضاییه، از مسیر رایزنی با دولت و مجلس و هم از محل بودجه داخلی، مقرر شده سالانه بخشی از نیازمندی های فضای اداری دادگستری ها در سراسر کشور تامین شود و در همین راستا امروز شاهد افتتاح دو ساختمان قضایی در مازندران هستیم؛ ضمناً برنامه ریزی های لازم برای دو شهرستان دیگر استان نیز صورت است که نتیجه آن ارائه خدمات مطلوب و رضایت مراجعان خواهد بود. باقری مدیر کل اداره رفاه و سلامت قوه قضاییه، اکبری مدیر کل بودجه و تخصیص اعتبار قوه قضاییه، معاونین قضایی دادگستری مازندران، اعضای شورای قضایی استان، جانشین فرماندهی سپاه کربلای مازندران، مقامات قضایی و مسئولین استانی و شهرستانی در این مراسم حضور داشتند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha