۱۷ اسفند ۱۴۰۲، ۲۲:۳۱
کد خبرنگار: 2998
کد خبر: 85411613
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیر عامل ایرنا: اوآنا در تحولات بین‌المللی، کنشگرانه عمل می‌کند

توکیو- ایرنا- علی نادری، مدیرعامل ایرنا و رییس سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) با اشاره به عملکرد فعالانه این سازمان در حمایت از مردم فلسطین و دفاع از خبرنگاران در غزه، گفت: اوآنا یک تماشاگر منفعل در تحولات بین‌المللی نیست و کنشگرانه عمل می‌کند.

به گزارش ایرنا، نادری که در مراسم افتتاحیه نشست هیات اجرایی این سازمان در ژاپن سخن می‌گفت، تاکید کرد اوآنا در چند نوبت خواستار شفافیت و آزادی عمل خبرنگاران در سرزمین‌های اشغالی شده است.

وی با برشمردن رویدادهای مهم آسیا در ماه‌های اخیر، یادآور شد ایران، امارات متحده عربی، مصر و اتیوپی به تازگی به عضویت گروه بریکس درآمده‌اند و دو کشور از این چهار کشور، در آسیا و عضو سازمان اوآنا هستند.

مدیر عامل ایرنا : اوآنا در تحولات بین‌المللی، کنشگرانه عمل می‌کند

رییس اوآتا افزود: معتقدم بریکس به عنوان گروهی متکثر، در ایجاد جهانی چندقطبی تاثیرگذار خواهد بود و همین ویژگی، باعث اهمیت این گروه است.

مدیر عامل ایرنا : اوآنا در تحولات بین‌المللی، کنشگرانه عمل می‌کند

نادری برگزاری انتخابات در جمهوری آذربایجان، بنگلادش، پاکستان، اندونزی و انتخابات پارلمانی در ایران را از دیگر رویدادهای مهم آسیا در سال ۲۰۲۴ دانست و تاکید کرد خبرگزاری ها برای پوشش جامع رویدادها و ارائه تصویری

دقیق از تحولات، با چالش‌هایی روبه‌رو هستند که بررسی و یافتن راهکار برای مقابله با آن، در دستور کار جلسه توکیو قرار دارد.

مدیر عامل ایرنا : اوآنا در تحولات بین‌المللی، کنشگرانه عمل می‌کند

رییس اوآنا همچنین اعلام کرد دو کنفرانس تخصصی با موضوع جلب مخاطب در میان نسل جوان و تنوع بخشی به منابع درآمد خبرگزاری ها نیز پیش از جلسه هیات اجرایی توسط اوآنا برگزار خواهد شد.

سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) در سال ۱۹۶۱ تاسیس شده است و ۴۲ خبرگزاری از ۳۵ کشور آسیایی در آن عضویت دارند.

ایرنا تا سال ۲۰۲۵ ریاست این سازمان را برعهده خواهد داشت.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha