۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۲۲:۵۱
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85410682
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه کاشان:وظیفه منابع طبیعی از مصداق های تقوا است

کاشان - ایرنا - نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: حفظ،احیا و گسترش انفال از وظیفه های منابع طبیعی است که این وظیفه ها از مصداق های تقوا می باشد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی چهارشنبه شب در دیدار مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان افزود: انفال و بیت المال که حقِ امام زمان (عج) است ، 83 درصد در اختیار جهاد کشاورزی است . خداوند در سوره انفال می فرماید  « یَسْأَلُونَکَ عَنِ الْأَنْفَالِ ۖ قُلِ الْأَنْفَالُ لِلَّهِ وَالرَّسُولِ ۖ فَاتَّقُوا اللَّهَ وَأَصْلِحُوا ذَاتَ بَیْنِکُمْ ۖ وَأَطِیعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ »  ای پیامبر ، از تو درباره‌ی انفال (غنائم جنگی و اموال عمومی) می‌پرسند که از آنِ کیست ؟ بگو ، انفال ، از آنِ خدا و پیامبر(ص) است،پس ، تقوا داشته باشید.

وی اظهار کرد: در روایت داریم ، ریشه های کفر چند چیز است ، یکی آن که در کتاب خدا مطلبی را کم و زیاد کنیم ، سنت پیامبر(ص) را ترک کنیم و یکی هم این است که ، آنچه درباره اهل بیت(ع) حرام است را حلال بدانیم ، این ها حق امام زمان (عج) است.

امام جمعه کاشان بیان کرد: تصرف در انفال طبق حدیث یاددشده  ، از ریشه های کفر است . ظاهر شاید تصرف یک متر زمین است ، اما حق امام زمان (عج) را تصرف می کنیم،. از طرفی اختیارات رهبر معظم انقلاب که به شما داده اند ، ناظر بر حفظ این اموال و انفال است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت:در کشور باید ، روندها سریع تر شود ، به عنوان مثال ، سرمایه گذاری به من مراجعه  و عنوان کرد که همزمان در چین و ایران برای محصولی تصمیم به سرمایه گذاری گرفتم ، در چین آن کارخانه ساخته و به بهره برداری رسید اما در ایران هنوز دنبال مجوز هستم، باید این موارد آسیب شناسی شود  و مدیران منابع طبیعی  این آسیب ها را رصد و راهکار ارائه کنند. وی افزود: بعد از انتخابات اخیر ، از همه نامزدها دعوت کردم و به آنها گفتم ، شما ، آسیب های شهر را به اندازه خودتان بررسی و راهکار داشته اید ،با نماینده منتخب تعامل و همکاری کنید تا مشکلات شهر ، استان و کشور رفع شود.

وی اظهار کرد:برای رفع  مشکلات بخشی از جوانان ، که مربوط به فعالیت اداره منابع طبیعی  می شود طرح هایی که در کاشان عنوان شد ازجمله  « واگذاری زمین برای بهره برداری کشاورزی ، مرغداری و .. » را اعلام کنید تا کسانی که به دفتر ائمه جمعه هم مراجعه می کنند راهنمایی را کنیم ، این طرح ها بشارت دهنده است،این ظرفیت در منابع طبیعی باید اعلام تا از این طرح ها بیشتر استفاده شود . خدمات و فعالیت ها و ظرفیت ها باید برای مردم  بیان شود و برای این اطلاع رسانی از ظرفیت نماز جمعه ها می توانید استفاده کنید.

عضو خبرگان رهبری خطاب به نماینده مقام معظم رهبری در منابع طبیعی هم  گفت : آینده کشور ما جوانان هستند ، هر چه می توانیم باید با نسل جوان همراه و دوست باشیم، برنامه هایی را برای فرزندان خانواده کارکنان داشته باشید و در این برنامه ها تلاش کنیم معارف اسلامی و قرانی و مسائل بصیرتی را بازگو کنید ، خودم در کاشان تلاش کرده ام هفته ای در هشت مدرسه حاضر باشم و با نوجوانان و جوانان ارتباط داشته باشم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha