کالای اساسی مورد نیاز ماه مبارک رمضان و عید نوروز در استان مرکزی تأمین شد

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: کالای اساسی مورد نیاز ماه مبارک رمضان و عید نوروز در این استان تأمین شده و نگرانی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «فرزاد مخلص‌الائمه» عصر چهارشنبه در نشست اقدام مشترک تنظیم بازار استان مرکزی، افزود: به مردم هم توصیه می‌شود تا خرید خود را مدیریت کنند و به آخر سال موکول نکنند.

وی بیان کرد: در کنترل بازار آنچه مهم است شامل قیمت، کیفیت و رفتار صنف و فروشندگان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار مرکزی گفت: فعالان بازار به آرامش کسب و کار به ویژه در ماه رمضان و عید نوروز متعهد باشند و مسولان تامین اقلام پر مصرف را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

مخلص الائمه افزود: دستگاه‌های نظارتی هم حداکثر کنترل برای تنظیم بازار را داشته باشند و
سامانه‌های متعددی برای شکایت و گزارش مردمی در بازار وجود دارد که باید فعال و پاسخگو باشند و رسانه‌ها راستی آزمایی کنند که دچار نقص کارکرد نباشند.

وی بیان کرد: طرح نشان «کاسب امین» به شکل کامل در استان مرکزی در تمام صنوف اجرایی شود و به هر کاسب امین این نشان اهدا و در محل کسب، نصب شود.

استاندار مرکزی گفت: باید با مدیریت لازم، مانع رویدادهای تلخ در بازار برای مردم بود و شرایط آخر سال با کنترل و نظارت مورد بازرسی قرار گیرد.

مخلص الائمه در ادامه افزود: قیمت مواد پروتئینی به ویژه قیمت گوشت مرغ در استان مرکزی در مقایسه با سایر استانهای هم مرز، بالاتر است.

وی بیان کرد: نباید اجازه داد قیمت مواد پروتئینی به ویژه گوشت مرغ در استان مرکزی بیشتر از استان‌های همجوار به دست مردم برسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی نیز گفت: قیمت گوشت مرغ در یک ماه اخیر در استان مرکزی نسبت به استان‌های همجوار بالاتر بوده است.

«حسن میرزاخانی» افزود: زمانی که قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در سایر استانها ۵۶۰ هزار ریال بود در استان مرکزی ۵۹۰ هزار ریال در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گرفت.

وی بیان کرد: چنانچه شرایط استان در قیمت‌گذاری گوشت مرغ به شکل دیگری رقم زده شود ستاد تنظیم بازار استان، تصمیم می‌گیرد تا هم به نفع تولید کننده و هم مصرف کننده، اقدام کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: آنچه مردم از مدیران انتظار دارند، وفور اقلام با قیمت مناسب در بازار است که باید مورد توجه قرار گیرد

مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری مرکزی نیز گفت: جهاد کشاورزی بهمن ماه ۲ هزار و ۴۸۷ بازرسی ۲۳۰ پرونده تشکیل که ۱۵۳ پرونده ویژه نانوایی‌ها است.

«محمدرضا گودرزی» افزود: اتاق اصناف استان نیز سه هزار و ۸۳۷ بازرسی انجام و ۱۴۲ پرونده تخلف شناسایی کرده است.

وی بیان کرد: ۲ هزار و ۵۶ بازرسی نیز در این بازه زمانی توسط اداره کل صمت استان انجام و ۵۶۳ پرونده تعزیراتی تشکیل که معادل ۲۲ درصد تخلف شناسایی شده است.

مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری مرکزی درباره وضعیت قیمت مرغ گفت: با این حجم جوجه ریزی در استان کمبود مرغ در بازار نشان از مدیریت نامناسب جهاد کشاورزی دارد.

معاون دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی هم گفت: امسال یک هزار و ۴۳۰ قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای تولیدی استان انجام شد و تاکنون ۱۰ درصد افزایش جوجه‌ریزی در استان ثبت شده است.

«علی اخوان» افزود: پیش‌بینی شده تا ۲۵ روز دیگر میزان جوجه‌ریزی در سطح مرغداری‌های استان به ۲۳ درصد افزایش یابد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha