۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۳۴
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85409657
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شکایت حامیان فلسطین از صادرات نظامی کانادا به رژیم صهیونیستی

تهران – ایرنا - مدافعان حقوق بشر و حامیان فلسطین در کانادا با شکایت از دولت، ممنوعیت صادرات کالاها و فناوری‌های نظامی به رژیم اسرائیل را خواستار شدند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری رویترز دیشب (۱۵ اسفند) به نقل از بیانیه شاکیان نوشت که در شکایت طرح شده در یکی از دادگاه‌های فدرال کانادا، اینطور استدلال شده است که قوانین این کشور مانع از صادرات اقلام نظامی به اسرائیل می‌شود، چرا که «خطر قابل‌ توجه» نقض قوانین بین‌المللی و ارتکاب اعمال خشونت‌آمیز جدی علیه زنان و کودکان از سوی رژیم صهیونیستی وجود دارد.

به گفته شاکیان، اتاوا مجوزهای جدیدی برای صدور بیش از ۲۱ میلیون دلار اقلام نظامی را به اسرائیل صادر کرده که بیش از ارزش مجوزهای سال گذشته میلادی است.

به نوشته رویترز، در بحبوحه جنگ غزه، کشورهای عضو ناتو، آمریکا و هلند با دعاوی قضایی بر سر صدور سلاح به اسرائیل روبرو هستند.

یکی از دادگاه‌های هلند در ماه گذشته میلادی (فوریه) به دولت دستور داد تا تمام صادرات قطعات جنگنده اف-۳۵ به اسرائیل را به دلیل نگرانی از نقض قوانین بین‌المللی متوقف کند.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا همواره اعلام کرده است که اسرائیل حق دفاع از خود را دارد. با این حال مقام‌های ارشد کانادایی، آتش‌بس فوری و پایدار در غزه را خواستار شده‌اند.

ژانویه گذشته (دی- بهمن)، گروهی از وکلای کانادایی در حوزه حقوق بشر بین‌المللی از دولت خواستند تا به صورت فوری، تمام صادرات سلاح به اسرائیل را متوقف کند.

بمباران‌ها و حملات بی‌رویه رژیم صهیونیستی به نوار غزه تا کنون بیش از ۳۰ هزار و ۶۰۰ کشته و ۷۲ هزار مجروح بر جای گذاشته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha