۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۵۳
کد خبر: 85409124
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نهال‌های مزین به نام شهدا در قشم کاشته شد

۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۵۳
کد خبر: 85409124
نهال‌های مزین به نام شهدا در قشم کاشته شد

قشم - ایرنا - نهال‌های مزین به نام ۲۲ شهید جزیره جهانی قشم امروز (سه شنبه)  به‌ مناسبت روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی با حضور مسئولان سازمان منطقه آزاد در شهرک نریمان نگین خلیج فارس کاشته شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در حاشیه این آیین با بیان اینکه کاشت نهال به نام شهدا راهکاری برای زنده نگهداشتن یاد آنان است، اظهار کرد: سالیان سال مدیون خانواده معزز شهدا و فرزندان آنها هستیم و امسال نیز مراسم روز درختکاری با تاکید بر پویایی، زندگی و نشاط به نام و یاد شهدا گره زده شده است.

عادل پیغامی ادامه داد: در قرآن کریم تاکید شده که شهدا، زنده هستند و مایه حیات در زندگی معنوی انسان ها به شهدا ختم می شود و به همین مناسبت ۲۲ نهال به نام ۲۲ شهید جزیره جهانی قشم غرس شد.

سه هزار اصله نهال رایگان در قشم توزیع شد

در ادامه برگزاری این آیین سرپرست مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: همزمان با روز درختکاری و هفته منابع طبیعی بیش از سه هزار اصله نهال رایگان در نقاط مختلف جزیره قشم توزیع و کاشته شد.

نهال‌های مزین به نام شهدا در قشم کاشته شد

محمد پورعلی توضیح داد: این نهال ها انواع گیاهان مثمر مانند لیمو، انبه، زیتون جنوب و گارم زنگی و گیاهان زینتی و غیرمثمر گرمسیری که با آب و هوای جزیره سازگاری دارند را شامل می شود.

وی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته جهت افزایش سرانه فضای سبز در شهر و جزیره قشم، افزود: همچنین در ادامه نهضت ملی کاشت یک میلیارد درخت در سراسر کشور، مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم نیز با همراهی مردم برای کاشت و توزیع ۱۰۰ هزار نهال، می پردازد.

نهال‌های مزین به نام شهدا در قشم کاشته شد

سرپرست مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: برای ایام تعطیلات نوروز و حضور گردشگران در جزیره قشم نیز برنامه ریزی های مختلفی از جمله بهسازی و احیای فضای سبز درون شهر، کاشت گل های فصلی جدید، آماده سازی کمپ پارک ها، رنگ آمیزی جداول، اجرای دیوارنگاره و المان های شهری صورت گرفته است.

۱۵ تا ۲۱ اسفندماه هفته درختکاری نامگذاری شده است.

شهرستان قشم با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت ۲۲ شهید(۲۰ شهید دفاع مقدس، یک شهید سلامت و یک شهید مدافع امنیت) ۱۱ آزاده و ۴۷ جانباز را تقدیم انقلاب کرده است.

«عبدالله ملاحی لافتی»، «محمد بازماندگان قشمی»، «غلامشاه ذاکری»، «علی پاکوهی»، «صالح ملاحی لافتی»، «سید عبدالله عقیلی گیاهدانی»، «خلیل عجم قشمی»، «علی سفاری»، «احمد سرودی گلستانی»، «احمد سلامی سوزائی»، «عماد کهوری»، «حسین تارک»، «محمد دریانورد درگهانی»، «ناصر هوشیار»، «محمد کاملی قشمی»، «حسن ذاکری قشمی»، «حسین بازماندگان قشمی»، «محمدرضایی قشمی»، «محمود پاروکش»، «محمد توریانی»، شهید مدافع امنیت «مجتبی امیر دوماری» و شهیده مدافع سلامت «طیبه صادقیان» از شهیدان والا مقام و خوش نام جزیره قشم هستند.

این شهرستان همچنین میزبان پیکرهای پاک ۱۰ شهید گمنام دفاع مقدس پنج شهید در یادمان شهدای گمنام شهر قشم، یک شهید گمنام در جزیره لارک، یک شهید گمنام در جزیره هنگام و سه شهید گمنام در شهر بندری درگهان در کنار آب های فیروزه ای خلیج فارس و سرزمین آب و آفتاب است.

شهید «حسن ذاکری» کوچک ترین شهید دوران دفاع مقدس و سردار شهید «غلامشاه ذاکری» از شهدای شاخص این جزیره هستند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha