افزون بر ۱۷ هزار میلیارد ریال تراکنش کالابرگ الکترونیک در لرستان ثبت شد

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۱۷ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال تراکنش طرح کالابرگ الکترونیک از طریق دستگاه های کارتخوان تاکنون در استان ثبت شده است.

سیدفرهاد ناصری نیا روز سه شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یک میلیون و ۲۵۸ هزار و ۳۳۶ تراکنش این طرح تاکنون در استان ثبت شده و بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال گردش مالی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: هم اکنون یک هزار و ۶۸۳ فروشگاه خرد و ۱۵۲ فروشگاه زنجیره ای در سطح استان با یک هزار و ۹۶۶ صندوق به متقاضیان استفاده از طرح ملی کالابرگ الکترونیک خدمات ارائه می دهند و ۴۹۶ هزار و ۷۴۱ خانوار تاکنون از طرح بهره مند شده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: امکان خرید ۱۱ قلم کالای اساسی مرغ، تخم مرغ، شیر، پنیر، ماست، روغن، ماکارونی، قند، شکر و برنج و گوشت از طریق کالابرگ الکترونیکی فراهم است و همه خانوارهای مشمول طرح کالابرگ می‌توانند برای اطلاع از فروشگاه‌های متصل به سامانه و باقیمانده اعتبار خود، برنامه شبکه ملی اعتبار «شما» به نشانی http://shoma.sfara.ir را نصب و یا کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* را شماره‌گیری کنند.

ناصری نیا افزود: طرح جدید برای دهک‌های ششم و هفتم نیز اجرایی شده که ۲۰ درصد جمعیت استان با ۱۱۳ خانوار در این دهک ها قرار دارد

وی اظهار داشت: استفاده از این طرح به طور کامل اختیاری و شرط تخصیص افزایش اعتبار و تثبیت قیمت، استفاده حداقل ۲ میلیون ریال از یارانه برای خرید کالابرگ است که پس از خرید، امکان استفاده یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال واریزی جدید برای آن‌ها فراهم می‌شود.

به گزارش ایرنا طرح ملی کالا برگ الکترونیک از سیزدهم خرداد ماه برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی ویژه خانوارهای دهک اول تا سوم جامعه آغاز شد و هم اکنون تا دهک هفتم نیز شامل این طرح می شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha