نمایش فصل شیدایی در کهگیلویه وبویراحمد

یاسوج - ایرنا - مدیر مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی گفت: اجرای نمایش میدانی «فصل شیدایی» به کارگردانی سعید اسماعیلی، تهیه کنندگی علیرضا کوهفر و روایت رسالت بوذری از ۳۱ تیرماه در یاسوج آغاز و به مدت ۲ هفته پذیرای علاقه‌مندان از سراسر کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

علیرضا کوهفر روز سه شنبه در جمع اصحاب رسانه اظهارداشت: با توجه به برگزاری دومین کنگره ملی ۲ هزار شهید کهگیلویه و بویراحمد فصل شیدایی به میزبانی در این استان به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی بیان کرد: در این نمایش عظیم دوران معاصر کهگیلویه و بویراحمد بومی‌سازی شده که شامل انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم می شود.

کوهفر تصریح کرد: نمایش میدانی «فصل شیدایی» علاوه بر تکنیک‌های روز و جلوه‌های ویژه از عنصر تصویر هم بهره می برد و در محیط باز اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: این ویژگی زمینه ایجاد تحول در ساختار نمایش های میدانی را فراهم کرد و «فصل شیدایی» نیز هر بار با سر و شکلی کامل تر روی صحنه رفت.

نمایش فصل شیدایی در کهگیلویه وبویراحمد

کوهفر افزود: «فصل شیدایی» روایتی از سه فصل «انبیا»، «حوادث صدر اسلام» و «معاصر» است که از هبوط حضرت آدم تا ظهور امام زمان (عج) را دربر می‌گیرد.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی ابراز داشت: علاوه بر این خط ثابت، هر بار و بر اساس شهری که میزبان نمایش است، موضوعات دیگر هم به نمایشنامه افزوده می شود.

فرمانده تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه وبیوراحمد با اشاره به آمادگی کامل تیپ ۴۸ فتح جهت همکاری و فراهم آوردن شرایط لازم برای برگزاری هرچه بهتر این برنامه گفت: را ابراز کرد. سردار مصطفی مثنوی جانشین سپاه فتح استان در ادامه گفت: ارتقا بعد محتوایی دومین کنگره ملی ۲ هزار شهید این استان در اولویت است.

که قرار است در استان برگزار شود، از یک کار شکلی که صرفاً در یک فضای پر سر و صدا برگزار شود فراتر است، هرچند یک فضای رسانه ای و تبلیغی خوب نیز مد نظر و لازم است.

سردار حسن حکمتیان بیان کرد: در همین راستا از سال گذشته بخش عمده ای از وقت کمیته های ۲۵ گانه کنگره ملی استان صرف محتوا سازی و هم اندیشی در خصوص کیفی سازی و محتوای هنری این رویداد فرهنگی هنری شده است.

نمایش فصل شیدایی در کهگیلویه وبویراحمد

وی افزود: استان ما در حوزه دفاع مقدس بیشترین اعزام نسبت به جمعیت را داشته است و درگذشته محل تردد رزمندگان شرق کشور به جبهه ها بوده و هم اکنون معبر زائران اربعین حسینی است و بیشترین امامزاده واجب التعظیم را نسبت به مساحت، در این استان داریم که به واسطه وجود مرقد دختر بلافصل باب ‌الحوائج امام موسی کاظم (علیه السلام) و خواهر پیشوای هشتم شیعیان، امام رضا (علیه السلام) ، چهارمین حرم اهل بیت است.

جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: عملیات خاکبرداری محل نمایش فصل شیدایی از اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد.

سردار مصطفی مثنوی تصریح کرد: برنامه های نمایش فصل شیدایی به مدت ۱۵ شب در شهر یاسوج برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: سینمایش بزرگ فصل شیدایی، ترکیبی از فیلم، تئاتر و جلوه‌های صوتی و بصری است.

نمایش میدانی «فصل شیدایی» به کارگردانی سعید اسماعیلی و تهیه گنندگی علیرضا کوهفر محصول سازمان هنری رسانه ای اوج است که در کهگیلویه و بویراحمد توسط موسسه مهنا تولید، طراحی و اجرا می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha