فعال فرهنگی : منتخبان مجلس پاداش اعتماد ملت را بدهند

شیراز - ایرنا - فعال اجتماعی و فرهنگی در استان فارس گفت : ملت ایران خاصه اهالی فارس با مشارکت بالای خود در روز یازدهم اسفندماه جاری منتخبان خود در مجلس دوازدهم را برگزیدند و اینک مجلس انقلابی باید پاداش این اعتماد را در قامت قانونگذاری و نظارت لازم به ملت هدیه دهد.

رقیه فرخ زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم ایران با حضور مقتدرانه خود پای صندوق‌های رای ،بدخواهان و دشمنان این کشور را برای چندمین بار متوالی ناامید کردند و نشان دادند که علی رغم برخی نارسایی ها همچنان در صیانت از انقلاب و نظام اسلامی پیشقدم هستد.

وی اضافه کرد: مردم ایران همیشه در بزنگاههای مهم این انقلاب به صحنه آمده و دشمنان را مایوس کرده و کار را بخوبی به سرانجام رسانده اند.

فعال فرهنگی : منتخبان مجلس پاداش اعتماد ملت را بدهند

فرخ زاده با اشاره به اینکه حالا نوبت نمایندگان است که با اقدامات مقید و موثر پاداش این اعتماد ملت را بدهند از نمایندگان مجلس دوازدهم خواست تا در حوزه قانون گذاری و نظارت جدی بر قوانین مصوب اهتمام جدی داشته باشند.
این فعال اجتماعی و فرهنگی اصلاح قوانین قوه قضائیه در مجازات‌ متخلفان از قوانین بدون در نظر گرفتن هر گونه استثنائات خاص و جایگزین کردن قوانین محکم و با ضمانت اجرایی قابل اطمینان ، حذف قوانین و افراد زائد و مزاحم توسعه اقتصادی ، اصلاح قوانین انتخابات و آیین نامه داخلی مجلس برای جلوگیری از ورود افراد نا کارآمد و غیر متعهد به مجلس ،انتخابات شوراها و رییس جمهوری ، توسعه شهرک‌های صنعتی در استانها ، تقویت به مشاغل خرد و کمک به حل مشکل اشتغال را از منتخبان این دور از مجلس شورای اسلامی خواستار شد.
فرخ زاده در خاتمه اظهار امیدواری کرد که مجلس آینده با انسجام و وحدت پاسخ درست و عملکرد مناسب به اعتماد مردم خوب کشورمان را بدهند و شاهد تحولی عظیم در رفع مشکلات باشیم.

راه یافتگان به مجلس دوازدهم

به گزارش ایرنا ، ۱۴ حوزه انتخابیه شامل حوزه انتخابیه سپیدان و بیضا، حوزه انتخابیه آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان، حوزه انتخابیه نی ریز، استهبان و بختگان، حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد، حوزه انتخابیه لامرد و مُهر، حوزه انتخابیه لارستان، خنج، اوز، گراش و جویم، حوزه انتخابیه داراب و زرین دشت، حوزه انتخابیه ممسنی و رستم، حوزه انتخابیه خرامه، کوار و سروستان، حوزه انتخابیه جهرم و خفر، حوزه‌ انتخابیه فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین، حوزه انتخابیه اقلید، انتخابیه کازرون و کوه‌چنار هر کدام یک نماینده و حوزه انتخابیه شیراز و زرقان چهار نماینده دارد.

در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ از مجموع ۱۵ منتخب این استان که در دور اول به مجلس راه یافتند ۶ نماینده شامل نمایندگان حوزه‌ انتخابیه آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان (رحیم زارع)، حوزه انتخابیه اقلید (مسلم صالحی)، حوزه انتخابیه لامرد و مُهر (سید موسی موسوی)، حوزه انتخابیه نی ریز و استهبان (فرهاد طهماسبی)، حوزه انتخابیه جهرم و خفر (محمدرضا رضایی کوچی) و حوزه انتخابیه داراب و زرین دشت (محمدجواد عسکری) دو باره به مجلس راه یافتند.

نمایندگان حوزه‌های انتخابیه مرودشت و ارسنجان – سپیدان و بیضا – ممسنی و رستم – کازرون و کوه چنار – فسا – سروستان، کوار و خرامه – فیروزآباد – فراشبند و قیر و کارزین – لارستان، اوز، خنج، گراش و جویم از راه یابی به مجلس دوازدهم باز ماندند.

در حوزه انتخابیه سپیدان اردوان اکبر پور، در حوزه انتخابیه ممسنی و رستم امید نصیبی، در حوزه انتخابیه کازرون و کوهچنار غلامرضا دهقان ناصر آبادی، در حوزه انتخابیه فسا حسنعلی محمدی، در حوزه انتخابیه سروستان، کوار و خرامه غلامرضا توکل، در حوزه انتخابیه فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین محمد مهدی فروردین و در حوزه لارستان، اوز، خنج، گراش و جویم علاء الدین بروجردی به عنوان نمایندگان جدیدالورود از سوی مردم انتخاب شدند.
همچنین در حوزه انتخابیه مرودشت و ارسنجان نیز اسفندیار عبدالهی و سیروس سجادیان به مرحله دوم راه یافتند.

در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان ۲ نفر از چهار نماینده مجلس یازدهم در این حوزه انتخابیه شامل روح الله نجابت و جعفر قادری در این دوره نیز به مجلس راه یافتند و ۲ نماینده دیگر یعنی علیرضا پاک فطرت و ابراهیم عزیزی نیز به همراه ۲ نامزد دیگر (سید اسماعیل حسینی و رحمت الله مرزوقی) برای کسب ۲ کرسی باقیمانده در مرحله دوم با هم رقابت خواهند کرد.

در صورت پیروزی ۲ نماینده مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه شیراز در دور دوم، از مجموع ۱۸ نماینده استان فارس در مجلس یازدهم ۱۰ نماینده به مجلس دوازدهم راه خواهند یافت و هشت نماینده دیگر راه یافته به مجلس نیز جدیدالورود خواهند بود.

این گزارش حاکیست که گرایش راه یافتگان به مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه استان فارس تنها از حوزه کازرون و کوهچنار گرایش مستقل داشته و مابقی همگی اصولگرا هستند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha