۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۴۵
کد خبر: 85403263
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تاکید دوباره سفیر چین در ژنو بر آتش‌بس فوری در غزه

تهران – ایرنا - نماینده دائمی چین در دفتر سازمان ملل متحد در ژنو و سایر سازمان‌های بین‌المللی در سوئیس بار دیگر بر درخواست پکن برای اعلام آتش‌بس فوری در غزه تاکید کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، چن شو در پنجاه و پنجمین جلسه اعضای شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد درباره موضع چین نسبت به مسئله فلسطین و رژیم اسرائیل اظهار داشت: حال که نوار غزه با بحران انسانی بی سابقه‌ای مواجه است، آتش بس، تقاضای فوری جامعه جهانی و لازمه دستیابی به صلح است.

وی افزود: چین از اسرائیل می خواهد که به سازمان‌های بشردوستانه اجازه دهد به منابع مورد نیاز خود برای انجام ماموریت‌های امداد و نجات در غزه دسترسی داشته باشند.

نماینده دائمی چین در دفتر سازمان ملل متحد در ژنو تاکید کرد که رژیم صهیونیستی باید اقدامات موقت «دیوان بین المللی دادگستری» را به درستی اجرا کند.

وی تاکید کرد که چین همواره از دلیل موجه مردم فلسطین برای بازیابی حقوق ملی مشروع خود حمایت کرده و با انتقال اجباری فلسطینیان و اشغال قلمرو فلسطین به شدت مخالف است.

چن شو بیان کرد: راه حل دو دولتی اجماع کلی جامعه بین المللی و روشی واقع بینانه برای تحقق نهایی همزیستی مسالمت آمیز فلسطین و اسرائیل است و از همه کشورها خواست تا بدین منظور بی وقفه تلاش کنند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha