۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۱۴
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 85403095
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آغاز شمارش صندوق های روستایی/ دورکاری ادارات کردستان| به روز رسانی می شود

سنندج- ایرنا- همزمان با سراسر کشور رای گیری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، راس ساعت ۸ صبح امروز جمعه ۱۱ اسفند در هزار و ۲۹۶ شعبه کردستان آغاز شد.

 به گزارش ایرنا، برای کسب ۶ کرسی مجلس شورای اسلامی در استان کردستان،  ۱۳۲ نامزد در پنج حوزه انتخابیه رقابت می کنند برای کسب ۲ کرسی مجلس خبرگان رهبری نیز ۴ نفر در استان نامزد شده اند.

یک هزار و ۲۹۶ شعبه اخذ رای شامل ۵۸۹ شعبه شهری و ۷۹۷ شعبه روستایی در سطح استان ایجاد شده است از این تعداد ۶۸۴ شعبه ثابت و ۶۱۳ شعبه سیار است.  میانگین رقابت در مجلس شورای اسلامی در سطح استان ۲۲ نفر برای یک کرسی است.  ۲۵ هزار نفر عوامل اجرایی، برگزاری انتخابات را در کردستان برعهده دارند.

مخاطبان ایرنا می توانند آخرین اخبار و رویدادهای مربوط به ۲ انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در استان کردستان را در این گزارش که به صورت مستمر بروز رسانی می شود دنبال کنند.

۲۳:۳۵ شمارش آرا در ۷۰۷ شعبه روستایی کردستان آغاز شد

رئیس ستاد انتخابات کردستان گفت: کار شمارش آرا در ۷۰۷ شعبه روستایی اخذ رای استان از ساعت ۲۲ امشب آغاز شده است.

مهدی رمضانی شامگاه جمعه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: مردم با حماسه آفرینی در انتخابات، بار مسئولیت مسئولان را برای خدمتگزاری سنگین کردند.

۲۳:۰۰ جزئیات دورکاری کارکنان دستگاه‌های اجرایی کردستان در روز شنبه اعلام شد

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان با صدور اطلاعیه‌ای  جزئیات دورکاری کارکنان ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان را در روز شنبه ۱۲ اسفنداعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: ضمن تشکر و قدردانی از حضور گسترده مردم شریف استان در پای صندوق های اخذ رأی در روز جمعه یازدهم اسفند و خلق حماسه‌ای دیگر در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی، با موافقت استاندار کردستان، آن دسته از مدیران و کارکنان محترم دستگاه های اجرایی، نهادها سازمانها و بانکهای استان که در شعب اخذ رأی و سایر بخشهای مختلف انتخابات فعالیت داشته اند، می توانند روز شنبه ۱۲ اسفند به صورت دورکاری انجام وظیفه کنند.

۲۱:۳۰  مدارس استان کردستان فردا تعطیل است

مدارس استان کردستان در تمام مقاطع تحصیلی فردا شنبه ۱۲ اسفند با تصمیم و موافقت اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان تعطیل شد.

با توجه به فعالیت تعداد زیادی از فرهنگیان در شعب اخذ رأی استان، پیرو هماهنگی وزرای آموزش و پرورش و کشور، و با تصمیم‌ و موافقت استاندار کردستان، فعالیت تمام مدارس استان در تمام مقاطع در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر در روز شنبه ۱۲ اسفند تعطیل است.

۲۰:۳۰ رئیس ستاد انتخاب کردستان: مشارکت در حوزه انتخابیه سقز و بانه فراتر از انتظار است

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان گفت: میزان مشارکت در بیشتر حوزه‌های انتخابیه استان از جمله در سقز و بانه پرشور و جزو شگفتانه‌ها بود.

مهدی رمضانی شامگاه جمعه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: ساعت قانونی اخذ رای از ۸ صبح تا ۱۸ بود که ۴ ساعت تمدید و تا ۲۲ افزایش یافت.

۱۹:۰۰  آمار مشارکت مردم کردستان در انتخابات به ۲۵ درصد رسید

رئیس دفتر شورای نگهبان در کردستان گفت: آمار مشارکت مردم استان در انتخابات امروز به ۲۵ درصد رسیده و میزان حضور در حال افزایش است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهروز مهتابی عصر جمعه در جریان بازدید استاندار کردستان از دفتر شورای نگهبان در سنندج اظهار کرد: طبق گزارش ها و آمارهای بدست امده، حضور مردم پای صندوق های رای بسیار خوب بوده است.

۱۸:۳۵ فرماندار کامیاران: مردم حضور در شعب اخذ رای را به ساعات پایانی موکول نکنند

فرماندار کامیاران گفت: اگرچه زمان برگزاری انتخابات تا ساعت ۲۰ امشب تمدید شده است اما از مردم شهرستان درخواست دارم، رای دادن را به ساعات پایانی موکول نکنند.

کیانوش ثقفی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فرآیند رای گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی وششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعات اولیه صبح و همزمان با سراسر کشور در مناطق شهری و روستایی کامیاران آغاز شده و با آرامش درحال برگزاری است.

۱۷:۵۵ نمود وحدت شیعه و سنی در شور انتخاباتی کردستان

مردم غیور و وفادار اهل تسنن و تشیع کردستان از ساعات اولیه صبح امروز ۱۱ اسفند ماه با حضور باشکوه خود در شعب اخذ رای، جلوه ای دیگر از وحدت و همدلی شیعه و سنی را رقم زدند.

به گزارش ایرنا، اینجا کردستان است، سرزمین مجاهدت های خاموش، سرزمین صفا و وفاداری، عشق به وطن در میان مردم اینجا موج می زند، علی رغم اینکه همواره در تیررس اهداف دشمن بوه اند، هرجا که لازم بوده با جان و دل به میدان آمده اند.

۱۷:۳۰  استاندار: انتخابات در کردستان در نهایت سلامت و امنیت در حال برگزاری است

استاندار کردستان گفت: هم اکنون فرآیند انتخابات در همه شعب اخذ رأی در سراسر استان در نهایت سلامت و امنیت در حال برگزاری است.

اسماعیل زارعی کوشا روز جمعه در جریان بازدید از شعبه اخذ رای واقع در دبستان شهیدگورتانیان نژاد سنندج اظهار کرد: زمان اخذ رای تا ساعت ۱۸ است اما امکان تمدید وجود دارد و تا هر زمان که جمعیت در شعب حضور داشته باشند، کار رای گیری با مجوز وزارت کشور انجام می شود.

۱۵:۴۵  معاون استاندار کردستان: حضور در انتخابات جایگاه ایران در جهان را ارتقا می دهد

نوری، معاون اقتصادی استاندار کردستان حین به صندوق انداختن رای خود در شعبه مسجد فاطمیه سنندج گفت: حضور و مشارکت بالای مردم در انتخابات جایگاه نظام در عرصه بین‌المللی را ارتقا می بخشد.

 

۱۴:۴۵  مردم مریوان استقبال خوبی از انتخابات دارند

فرماندار مریوان گفت: کار رای گیری از افراد واجد شرایط دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با استقبال گرم مردم مریوان در حال انجام است.

اسماعیل احمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: رای گیری در ۱۶۱ شعبه اخذ رای مریوان مطابق فرایند برگزاری انتخابات از ساعت هشت صبح در نقاط شهری و روستایی این شهرستان آغاز شده است و در حال حاضر هیچگونه مشکلی در فرایند رای گیری در شعب وجود ندارد.

۱۴:۰۰  انتخابات در امنیت کامل در این شهرستان در حال برگزاری است

فرماندار سقز گفت: در حال حاضر روند برگزاری انتخابات در امنیت و آرامش کامل در مناطق شهری و روستایی این شهرستان در حال برگزاری است و مردم حضور پرشوری در شعب اخذ رای دارند.

جعفر توان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۲۱۹ شعبه ثابت و سیار اخذ رای در شهرستان سقز ایجاد شده است که از این تعداد ۲۹ شعبه ثابت شهری و مابقی روستایی و سیار است.
 

۱۳:۵۸  شرکت در انتخابات موجب تقویت عزت و استقلال کشور می شود

 امام جمعه موقت سنندج گفت: شرکت گسترده مردم در انتخابات منجر به تقویت عزت و استقلال کشور می شود.

به گزارش ایرنا، ماموستا سید محسن حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات توجه به عزت سرزمین و انقلاب سرافراز ایران است بنابراین می طلبد همه مردم احساس وظیفه کنند و پای صندوق های رای حاضر شوند.

۱۳:۵۰  روند برگزاری انتخابات در بیجار مطلوب است

فرماندار بیجار روند برگزاری انتخابات و حضور مردم در پای صندوق های اخذ رای در این شهرستان را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: انتخابات در این شهرستان با آرامش کامل در حال برگزاری است.

محمدحسین محبیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از ساعات اولیه صبح و همزمان با آغاز رای گیری، مردم این شهرستان حضور پرشوری در شعب اخذ رای داشته و هر لحظه نیز بر تعداد رای دهندگان افزوده می شود.

۱۳:۳۱ مشکلی در فرآیند اخذ در سنندج نداشته ایم

فرماندار شهرستان سنندج با بیان اینکه ۴۴۱ شعبه در حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران دایر شده است گفت:  از مجموع شعب شهرستان، ۲۵۶ شعبه در شهرستان سنندج مستقر شده است.

حسن عسکری روز جمعه در شعبه مسجد فاطمیه سنندج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اعلام اینکه در فرآیند اخذ رای هیچ مشکلی تاکنون نداشته ایم و شاهد حضور پرشور مردم فهمیم سنندج در تمامی شعبه ها هستیم، افزود: با توجه به اینکه در ساعات پایانی روز امکان شلوغی و ازدحام جمعیت در شعبه‌ها وجود دارد، از مردم درخواست داریم رای دادن خود را به ساعات پایانی موکول نکنند.

۱۲:۵۰ مشارکت ۱۲ درصدی کردستانی ها تا ساعت ۱۲ ظهر

رئیس ستاد انتخابات کردستان گفت: براساس آخرین آمار دریافتی از حوزه های انتخابیه، میزان مشارکت مردم استان در انتخابات تا ساعت ۱۲ امروز ۱۲ درصد است و این رقم در حال افزایش است.

مهدی رمضانی روز جمعه در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شعبات اخد رای در شهرستان های سقز، بانه، قروه و دهگلان بسیار شلوغ است.

رئیس ستاد انتخابات کردستان یادآور شد: در برخی روستاها مشتارکت ۱۰۰ درصد داریم و در زمینه امنیتی نیز کمترین مشکلی ایجاد نشده است.

۱۲:۴۹ کمیته امداد کردستان طرفدار هیچ نامزد یا جریان خاصی نیست

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: نهاد مقدس کمیته امداد استان در این انتخابات، طرفدار هیچ نامزد و جریان خاصی نیست و جامعه معزز مخاطب اختیار دارند خود نامزد اصلح را انتخاب کنند.

رضا طوسی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این نهاد طرفدار هیچ نامزد و جریان خاصی نیست، یادآور شد: اینکه فرد و یا افرادی با سوء استفاده از نام و عنوان این نهاد مقدس و ارتباط با مددجویان معزز در صدد القای طرفداری این نهاد از فرد و یا جریان خاصی در جامعه باشند را تکذیب می کنم.
 

۱۲:۴۴ توزیع نهال میان رای اولی ها در سنندج

گروهی از فعالان زیست محیطی همزمان با برگزاری انتخابات، ۲۰ هزار اصله نهال میان رای دهندگان به ویژه رای اولی ها در سطح استان توزیع کردند.

 

۱۲:۴۰  حضور عروس و داماد سنندجی پای صندوق رای 

یک عروس و داماد سنندجی،  با حضور در شعبه مسجد جامع سنندج در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری مشارکت کردند.
 

۱۲:۳۰ بیش از ۲ هزار نفر کار برگزاری انتخابات در دیواندره را برعهده دارند

فرماندار دیواندره گفت: حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نفر درقالب عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی در ۹۲ شعبه اخذ رای این شهرستان کار برگزاری انتخابات امروز جمعه ۱۱ اسفند را بر عهده دارند.

سید جواد حسینی اظهار کرد: از مجموع شعب پیش‌بینی شده اخذ رای در شهرستان، ۲۱ مورد ثابت شهری، چهارثابت روستایی و ۶۶ سیار روستایی و یک مورد سیار شهری است.


۱۰:۵۰ نماینده ولی فقیه در کردستان رای خود را به صندوق انداخت

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: هر چقدر مردم حضور پرشوری در انتخابات امروز داشته باشند، امنیت کشور و ملت پایدارتر خواهد بود.

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز جمعه با حضور در شعبه ۳۳ اخذ رای واقع در مسجد جامع سنندج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شواهد نشان می دهد حضور مردم کردستان در این انتخابات از دوره‌های قبل بهتر خواهد بود.

وی یادآور شد: هر کسی احساس تکلیف می‌کند زودتر بیاید و با رای‌دادن به تکلیفش عمل کند، چراکه در توسعه کشور بسیار تاثیرگذار است.

نماینده ولی فقیه در کردستان ادامه داد: مردم با حضور در انتخابات نماینده‌های خود را انتخاب می‌کنند و چهار سال آینده را به افرادی می‌سپارند که مقدرات و قوانین کشور را پویاتر تصویب کنند و از آن بهره ببرند.

۱۰:۴۵ مصاحبه رییس ستاد انتخابات استان با خبرنگاران

رئیس ستاد انتخابات کردستان گفت: ۱۳۲ نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۰ شهرستان استان امروز با هم به رقابت می پردازند.
 


۱۰:۳۰ اجرای محدودیت‌های ترافیکی ویژه انتخابات در کردستان

سرهنگ رضا همتی زاده؛ رئیس پلیس راهور کردستان گفت: همزمان با آغاز دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در برخی از نقاط استان اعمال محدودیت‌های ترافیکی اغاز شده است.

وی گفت: با توجه به حجم فزاینده تردد خودروهای اداری و طرفداران کاندیداهای انتخاباتی در ایام انتخابات و به منظور افزایش رضایتمندی شهروندان و ایجاد نظم و انضباط برای عوامل اجرایی انتخابات، تسهیل در عبور و مرور و ارتقاء ضریب ایمنی، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی در عبور و مرور شهروندان اعمال می شود.
 

۰۹:۳۵  استاندار کردستان رای خود را به صندوق انداخت

استاندار کردستان امروز جمعه با حضور در شعبه مستقر در مسجد جامع سنندج در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرکت کرد و رای خود را به صندوق انداخت.

زارعی کوشا بعد از انداختن رای خود به صندوق در جمع خبرنگاران گفت: مشارکت گسترده مردم در انتخابات موجب تقویت بنیان کشور در مجامع بین المللی شده و مسیر پیشرفت جامعه را تسهیل و دشمنان را ناامید خواهد کرد.


۰۹:۲۰ حضور استاندار کردستان در صف رای دهندگان

اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان همانند مردم در صف رای دهندگان در مسجد جامع سنندج حضور یافت و منتظر است تا رای خود را به صندوق بیاندازد.  
 

۰۹:۱۴  ۸۴ شعبه اخذ رای در کامیاران دایر است

فرماندار کامیاران با اشاره به آغاز رای گیری در این شهرستان گفت: ۸۴ شعبه اخذ رای شامل ۳۲ شعبه شهری و ۵۲ شعبه روستایی برای برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در در این شهرستان دایر است.

کیانوش ثقفی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۷۵۰ نفر عوامل اجرایی و نظارتی انتخابات را در این شهرستان برگزار می‌کنند، گفت: عوامل اجرایی آموزش‌های لازم را دیده‌اند و تمام تمهیدات سخت افزاری و نرم افزاری برای برگزای انتخاباتی سالم، ایمن و باشکوه اندیشیده شده و مشکل خاصی وجود ندارد.
 

۰۹:۰۵  ۶ هزار نفر برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه سنندج را برعهده دارند

فرماندار سنندج گفت: حدود ۶ هزار نفر کار برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران را بر عهده دارند.

به گزارش ایرنا، حسن عسکری روز جمعه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: تعداد شعب اخذ رای در شهرستان سنندج ۲۶۵ مورد است که ۱۵۶ شعبه آن شهری و ۱۰۹ شعبه روستایی است.

۰۸:۵۰ حضور پرشور مردم سنندج پای صندوق های رای 

در حالی که هنوز یک ساعت از آغاز راگیری نگذشته است مردم سنندج حضور پرشوری در پای صندوق های رای دارند.

 

۰۸:۰۰  آغاز رای گیری در کردستان 

فرآیند اخذ رای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در کردستان آغاز شد.

🔹هزار و ۲۹۶ شعبه در سراسر استان آماده اخذ رای از واجدین شرایط (متولدین ۱۳۸۴/۱۲/۱۱ و ماقبل آن) هستند.

🔹 براساس قانون زمان رای‌گیری به مدت ۱۰ ساعت از ساعت ۸ صبح تا ۶ بعدازظهر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha