مقدمات برگزاری انتخابات در مازندران فراهم است

ساری-ایرنا- سرپرست اداره کل امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری مازندران با اشاره به این که مقدمات برگزاری انتخابات ۱۱ اسفندماه سال جاری در استان فراهم شده است، گفت: برای برگزاری این رویداد، سه هزار و ۲۱۰ صندوق اخذ، آرای هم استانی‌ها را جمع‌آوری می‌کند.

جواد سالار روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : از این تعداد ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت و ۶۴۱ شعبه سیار است.

وی همچنین توضیح داد: یک هزار و ۴۶۸ شعبه شهری و یک هزار و ۷۴۲ شعبه روستایی برای رای گیری ۱۱اسفند در مازندران در نظر گرفته شده است.

سرپرست اداره کل امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری مازندران گفت: تعداد حوزه های انتخابیه فرعی و اصلی در مازندران ۵۹ حوزه است.

وی در خصوص فراهم شدن امکانات و زیرساخت های لازم برای برگزاری انتخابات در مازندران، گفت: با فراهم کردن زیرساخت های فناوری و مورد نیاز از ۲۶ فرایند انتخابات ۲۵ فرایند به صورت الکترونیکی در این استان انجام می شود.

سالار ادامه داد : در این دوره از انتخابات با اقداماتی که انجام شده است مُهر زدن شناسنامه حذف شد و احراز هویت رای دهندگان از پنج طریق امکانپذیر است.

وی گفت:‌شناسنامه، ‌کارت ملی، ‌کارت پایان خدمت، ‌گذرنامه و گواهینامه رانندگی برای این منظور قابل استفاده است و کاربران صندوق های رای با اسکن هر یک از این مدارک توسط دستگاه احراز هویت و حائز رای دادن را انجام می دهد.

مقدمات برگزاری انتخابات در مازندران فراهم است

سالار اعلام کرد: حدود ۲۷هزار نفر عوامل اجرایی و نظارتی در برگزاری انتخابات در مازندران مشارکت دارند.

بنا به اعلام ستاد انتخابات مازندران از حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه این استان در مجموع ۷۴۸ نفر برای تصاحب یکی از ۱۲ کرسی مازندران در مجلس دوازدهم نام‌نویسی کردند که پس از بررسی پرونده‌ها و صلاحیت نامزدها در سه مرحله توسط هیئت اجرایی در استان، هیئت نظارت بر انتخابات کشور و شورای نگهبان و همچنین افرادی که انصراف دادند، در نهایت ۳۳۲ نفر در گردونه رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور و در استان مازندران با سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ آغاز می شود.

حوزه های انتخابیه ۹ گانه مازندران شامل "ساری و میاندورود"، "قائمشهر، ‌سوادکوه، سوادکوه شمالی، ‌سیمرغ و جویبار"، "نکا، گلوگاه و بهشهر"، "تنکابن، ‌رامسر و عباس‌آباد"، "نور و محمودآباد"، "نوشهر، چالوس و کلاردشت"، "بابل"، "آمل" و "بابلسر و فریدونکنار"است که بیشترین شعب اخذ رای مربوط به بابل، ‌ساری و آمل است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha