انتخابات در دیار فرهنگ/حماسه حضور ، پایان ندارد

شیراز-ایرنا- انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در سه هزار و ۵۱۴ شعبه اخذ رای استان فارس دیار فرهنگ شعر و شعور از ساعت هشت صبح یازدهم اسفند همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

بنا به اعلام اسماعیل قزل سفلی رئیس ستاد انتخابات فارس، ۸۷ هزار و ۲۵۰ نفر از عوامل اجرایی، عوامل ناظر، عوامل تامین امنیت و هیات‌های بازرسی که همگی از متن مردم عمدتا از قشر جوانان دانشجو در حوزه فنآوری اطلاعات هستند و آموزش های لازم را فرا گرفته‌اند در شعب رای گیری سراسر استان سازماندهی شده‌اند.

در استان فارس انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای برگزیدن ۱۸ نماینده در ۱۵ حوزه انتخابیه و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب پنج عضو برگزار می‌شود و شمار اعضای برگزار کننده این انتخابات ۵۸ هزار نفر است.

۸:۰۰

تحلیل محتوای سخنان تبلیغی نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در فارس

انتخابات در دیار فرهنگ/آغاز انتخابات در فارس / گزارش درحال به روز رسانی

تبلیغات نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی از سوم اسفندماه آغاز شد و هشت صبح دهم این ماه پایان یافت؛نامزدهای نمایندگی در فارس علاوه بر دیگر نشست‌ها و گفت‌وگوهای تبلیغاتی خود،در پاسخ به فراخوان ایرنا، از این تریبون به ارائه اهداف و برنامه‌های خود در پیشگاه مردم پرداختند.

۸:۳۵

امنیت انتخابات در سراسر فارس برقرار است

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اقدامات انجام شده برای حفظ امنیت کامل فضای استان برای برگزاری انتخاباتی پرشور گفت: با همت مردم ایران شاهد خلق حماسه‌ای دوباره خواهیم بود.

۹:۳۷

استاندار فارس: شرکت در انتخابات، موثرترین راه برای مقابله با دشمنی‌هاست

محمد هادی ایمانیه پس از انداختن رای خود به صندوق، در جمع خبرنگاران گفت: شرکت در انتخابات و حضور در پای صندوق های رای یکی از بهترین و موثرترین اقدامات برای مقابله با دشمنی دشمنان است.

انتخابات در دیار فرهنگ/شور و شوق بیشتر برای تعیین سرنوشت/ گزارش درحال به روز رسانی

۱۰:۱۹

رئیس کل دادگستری فارس: برای مشارکت انتخاباتی تعلل نکنید/ صف‌ها شلوغ است

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی رئیس‌کل دادگستری استان فارس با اشاره به مشارکت گسترده مردم فارس در انتخابات از ساعات اولیه صبح، گفت: مردم در کار خیرمشارکت انتخابات توصیه به حق کنند و برای انداختن آرای خود به صندوق تعلل نکنند.

۱۲:۲۱

استاندار فارس:مردم تصمیم‌گیرنده موثر برای سرنوشت خود هستند

محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در جمع خبرنگاران در حرم مطهر شاهچراغ (ع) شیراز : اهالی استان پهناور فارس و مردم ایران، موثرترین تصمیم گیرندگان برای تعیین سرنوشت خود هستند.

۱۲:۳۸

فرماندار لارستان: شرکت در انتخابات، رای دادن به اقتدار و رفاه است

داریوش دهقان فرماندار ویژه لارستان اعلام کرد: هر کسی که دوستدار اسلام و انقلاب و ایران عزیز است بیاید و رای دهد چرا که این کار، رای به امنیت و اقتدار و آسایش و رفاه همه مردم و کشور خواهد بود.

انتخابات در دیار فرهنگ/شور و شوق بیشتر برای تعیین سرنوشت/ گزارش درحال به روز رسانی

۱۲:۵۶

انگشت‌های جوهری فارس؛به چه کسی رأی می‌دهی؟+فیلم

انگشت‌های جوهری‌شان را بالا آورده تا در کنار تصویری از (شهید قاسم سلیمانی با انگشتی آغشته به جوهر)،ارادتشان را به شهدا در میدان انتخابات نشان دهند؛ امروز همهمه «به چه کسی رأی می‌دهی» در گوشه گوشه استان فارس جاری است.

۱۴:۲۹

فیلم| جامعه ورزش فارس و انتظار از نمایندگان مجلس

شماری از ورزشکاران و دست اندرکاران جامعه ورزش فارس در پای صندوق های رای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری حضور یافتند و خواستار توجه بیشتر به ورزش و زیر ساخت ها شدند.

۱۴:۳۱

استاندار فارس: شرکت جوانان در انتخابات چشمگیر است

استاندار فارس در محل ستاد انتخابات فارس به خبرنگاران گفت: شرکت جوانان و رای اولی‌ها در انتخابات و حضور بانشاط آنها در پای صندوق های رای تاکنون چشمگیر و پرشور بوده است.

انتخابات در دیار فرهنگ/شور و شوق بیشتر برای تعیین سرنوشت/ گزارش درحال به روز رسانی

۱۴:۳۴

رصد انتخابات توسط ۱۲ هزار ناظر ویژه انتخابات در فارس/ هیچ مشکل امنیتی گزارش نشده است

رییس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه بیش از ۱۲ هزار ناظر ویژه شامل قضات و نمایندگان قضایی در سراسر استان بر انتخابات نظارت دارند،گفت: از ابتدای صبح امروز تاکنون امنیت کامل بر فرآیند انتخابات در سراسر استان برقراری است و تاکنون هیچ مشکل و ناامنی در سراسر استان گزارش نشده است.

انتخابات در دیار فرهنگ/شور و شوق بیشتر برای تعیین سرنوشت/ گزارش درحال به روز رسانی

۱۴:۳۷

اینفوگرافیک| نگاهی به نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی فارس از دریچه آمار

این اینفوگرافی نگاهی اجمالی به شمار نامزدهای ۱۸ حوزه انتخابیه فارس و جنسیت و تحصیلات آنها دارد.

۱۴:۴۲

۳۴۶هزار و ۲۳۳ نفر از مردم فارس تاکنون رأی خود را به صندوق انداخته‌اند + فیلم

رییس ستاد انتخابات فارس گفت: تا ساعت ۱۱:۱۰ امروز بیش از ۳۴۶هزار و ۲۳۳ نفر از مردم فارس در ۱۵ حوزه انتخابیه آرای خود را به صندوق انداخته‌اند.

۱۵:۰۳

امام جمعه موقت شیراز: به کسانی رای دهیم که دنبال منافع شخصی نیستند

امام جمعه موقت شیراز گفت: مردم در انتخابات باید به کسانی رای دهند و افرادی را انتخاب کنند که دست پاک و دارای تخصص باشند و به دنبال منافع شخصی و فامیلی نیستند.

۱۵:۰۸

فیلم| نمایی از شوق انتخاب؛ صف‌های همچنان پرشور ولایتمداران فارسی

شعبه اخذ رای حرم مطهر شاهچراغ (ع) از هفت صبح صحنه حضور ولایتمداران شیرازی بود و اکنون که ۶ ساعت از انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین مجلس خبرگان رهبری گذشتهٰ، از امتداد صف‌های به هم فشرده کم نشده است.

۱۵:۵۲

فیلم|کلیمیان شیراز از انتخابات گفتند/رأی ۱۰۰۰کلیمی در صندوق‌های رأی

کلیمیان شیراز یازدهم اسفند برای مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در پای صندوق‌های رأی حضور یافتند و به گفته رییس انجمن کلیمیان تاکنون ۱۰۰۰کلیمی رأی خود را در صندوق‌ها انداخته‌اند.

۱۵:۵۴

امام جمعه لارستان فارس: تاکید بر حضور پرشور در انتخابات نشان از جایگاه واقعی مردم در نظام اسلامی دارد

موسوی خرم امام جمعه لارستان گفت: تاکید رهبر معظم انقلاب بر حضور پرشور و پرجمعیت مردم در انتخابات نشان می دهد رهبران نظام اسلامی جایگاه واقعی برای مردم به عنوان ولی نعمتان این نظام قائل هستند.

۱۶:۳۴

۷۷۰ هزار نفر در فارس رای خود را به صندوق انداختند/ ۶۰ درصد رای دهندگان جوان هستند

اسماعیل قزل سفلی رییس ستاد انتخابات فارس: ۷۷۰ هزار نفر تا لحظه مخابره خبر رای داده اند که حضور جوان‌های زیر ۴۰ سال در انتخابات امروز در استان فارس بسیار بالا بوده است و حدود ۶۰ درصد رای دهندگان تا این لحظه در فارس زیر ۴۰ سال سن دارند و حدود ۵۴ درصد مردان و ۴۶ درصد زنان هستند.

انتخابات در دیار فرهنگ/شور و شوق بیشتر برای تعیین سرنوشت/ گزارش درحال به روز رسانی

۱۶:۴۳

فیلم| رییس ستاد انتخابات فارس:از فرصت باقی مانده برای تعیین سرنوشت خود استفاد کنید

رییس ستاد انتخابات فارس از مردم فارس دعوت کرد که در زمان باقی مانده از دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین مجلس خبرگان در پای صندوق‌های رأی حاضر شوند تا بتوانند در تعیین سرنوشت کشور مشارکت کنند.

۱۷:۳۲

رای اولی های فسا آمدند تا دین خود را به انقلاب و شهدا ادا کنند

رای اولی های شهرستان فسا از توابع استان فارس با حضور در پای صندوق های رای اعلام کردند: ما آمده ایم تا دین خود را به انقلاب و شهدا ادا کنیم.

۱۷:۳۶

فرماندار اوز فارس: انتخابات مشق رای‌اولی‌ها در آزمون سیاسی است

محمد محمدی فرماندار اوز جمعه به اتفاق هیات همراه در مدرسه حق شناس در جمع رای اولی ها حاضر شد و گفت: رای اولی های شهرستان امسال برای اولین بار با حضور در آزمون مهم و سرنوشت ساز انتخابات مجلس دوازدهم و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با مشق سیاست آشنا شدند.

۱۸:۵۸

فیلم|‌ رای اولی‌های فارس امیدوار آمدند: آینده ساختنی است

"پاتوق دانش‌ٱموزان رای اولی فارس" برای رقم زدن نخستین مشارکت سیاسی‌شان برگزار شد.

انتخابات در دیار فرهنگ/تداوم شور و اشتیاق سیاسی مردم/ گزارش درحال به روز رسانی

۱۹:۲۳

مدارس فارس شنبه ۱۲ اسفند غیر حضوری شدند

فرشید قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: باتوجه به استقبال باشکوه مردم از شعبه‌های اخذ رای و تمدید مهلت رای گیری با نظر مساعد استاندار فارس، فعالیت همه مدارس استان در روز پس از انتخابات از طریق شبکه شاد پیگیری می‌شود.

۱۹:۲۶

کوچکند اما با آرزوهای بزرگ؛تمرینی برای مشارکت سیاسی

شاید یکی از جالبترین حواشی انتخاباتی امروز در شیراز حضور مدیران در کنار خانواده‌هایشان در این رویداد بود، مدیرانی که فرزندان خود را در آغوش گرفته و در پای صندوق‌های رأی حضور یافتند.

۲۰:۰۱

پدر و مادر شهید سیدصدرالدین سجادی رأی خود را به صندوق انداختند

پدر و مادر شهید سیدصدرالدین سجادی جمعه ۱۱ اسفندماه با وجود کهولت سن در مسجد جوادیه (همت آباد) حضور یافتند و رأی خود را به صندوق انداختند.

۲۱:۵۷

فرماندار فسا: حضور مردم پای صندوقهای رای همچنان ادامه دارد + فیلم

محمد صادق صفر پور فرماندار فسا شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تشریح فرایند کاری رای گیری در این حوزه انتخابیه استقبال مردم در این دور از انتخابات را مناسب ارزیابی کرد و پیش بینی کرد که برگ زرین دیگری به افتخارات این منطقه افزوده شود.

۲۳:۵۸

فیلم / توضیحات رییس ستاد انتخابات فارس پیرامون آخرین وضعیت رای گیری در این استان

اسماعیل قزل سفلی رئیس ستاد انتخابات استان فارس آخرین وضعیت حوزه های انتخابیه در این استان را تشریح کرد.

۰:۳۳

رای‌گیری در فارس پایان یافت/ آغاز شمارش آرا

فرآیند اخذ رای در سه هزار و ۵۱۴ شعبه سراسر فارس پس از سه نوبت تمدید ساعت ۲۴ جمعه یازدهم اسفند پایان یافت و شمارش آرا آغاز شد

۰:۵۶

استانداری فارس اعلام کرد: تاخیر ۲ ساعته آغاز به کار ادارات استان فارس در روز شنبه

با توجه به طولانی شدن فرآیند انتخابات و همکاری بسیاری از کارمندان در فرآیند رای گیری، تمام اداره‌ها و سازمان‌های دولتی به جز دستگاه‌های خدمات رسان شنبه با ۲ ساعت تاخیر فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

۹:۳۳

برخی منتخبان مردم فارس در مجلس دوازدهم مشخص شدند

اسماعیل قزل سفلی رییس ستاد انتخابات فارس، شنبه در نشست خبری با خبرنگاران: از مجموع سه میلیون و ۷۱۰ هزار و ۸۲۲ نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات ۴۳ درصد آنها یعنی یک میلیون و ۵۹۸ هزار و ۹۶۷ نفر در انتخابات شرکت کردند که نسبت به دوره قبل افزایش داشته است.

۱۱:۲۵

انتخابات در دیار فرهنگ/حماسه حضور، پایان ندارد/ گزارش درحال به روز رسانی

مشارکت ۶۹ درصدی حوزه انتخابیه مُهر و لامرد در انتخابات/ نتایج آرا مشخص شد

سید موسی موسوی با کسب ۲۵ هزار و ۱۶۷ رای اول شد و سید محسن علوی با کسب ۲۲ هزار و ۸۶۶ نفر دوم، علی فرد با کسب ۲۱ هزار و ۱۰۹ رای سوم، حسین غلامزاده با ۹ هزار و ۵۴ رای چهارم و کاظم عباسی با ۲ هزار و ۱۴۱ رای پنجم شدند.

۱۲:۳۷

رحیم زارع منتخب مردم آباده، خرم بید، بوانات و سرچهان در مجلس شد

افزون بر ۱۵۵ هزار نفر در این حوزه انتخابیه حائز شرکت در انتخابات بودند که از این تعداد ۸۱ هزار و ۹۴۸ نفر یعنی ۵۳ درصد واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند.پس از شمارش آرا، رحیم زارع با ۲۲ هزار و ۵۷۰ رای منتخب مردم شهرستان‌های آباده، خرم بید، بوانات و سرچهان شد.

۱۲:۴۷

استاندار فارس: مردم خالق حماسه‌ای دیگر به نام ایران مقتدر آزاد شدند

محمد هادی ایمانیه استاندار فارس: پیروز این میدان، خود مردم هستند، که فارغ از نام برگزیدگان ملت برای حضور بر مسند نمایندگی و تلاش در استیفای حقوق مردم، با حضور پرنشاط خویش، حماسه‌ای دیگر به نام ایران مقتدر آزاد رقم زدند و با هر برگ رای، دشمن زبون را گامی به عقب راندند.

۱۳:۳۰

مشارکت ۶۱.۵ درصدی مردم زرین دشت و داراب در انتخابات/ عسکری منتخب شد

محمدجواد عسکری با ۴۲ هزار و ۱۰ رای منتخب مردم شد و عبدالله حقیری با ۳۳ هزار و ۹۰۹ رای و جواد قهرمانی با ۱۵ هزار و ۶۶۰ رای، دوم و سوم شدند.

۱۳:۵۰

مسلم صالحی منتخب مردم اقلید در مجلس دوازدهم شد/ ۷۲ درصد مشارکت مردمی

مسلم صالحی از مجموع ۵۳ هزار و ۲۹۷ آرای اخذ شده ۱۴هزار و ۲۳۷ رأی کسب کرده است.

۱۵:۳۶

حسن‌علی محمدی منتخب مردم فسای فارس شد

بر اساس شمارش آرای صندوق‌های رای در کل ۱۸۲ شعبه شهرستان فسا، حسن‌علی محمدی با ۱۴ هزار و ۷۳۶ رای به عنوان منتخب مردم این حوزه انتخابیه معرفی شد.

۱۷:۳۵

غلامرضا توکل نماینده کوار،سروستان و خرامه شد/ مشارکت ۶۰درصدی مردم

فرماندار سروستان با بیان اینکه ۶۰ درصد از واجدین شرایط حوزه انتخابیه کوار، سروستان و خرامه در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین مجلس خبرگان مشارکت کردند،گفت:غلامرضا توکل نماینده کوار،سروستان و خرامه شد.

۱۹:۵۰

غلامرضا دهقان ناصرآبادی نماینده کازرون و کوهچنار شد

فرماندار ویژه کازرون اعلام کرد: غلامرضا دهقان ناصرآبادی با ۳۸ هزار و۶۱۳ رأی به عنوان نماینده شهرستان‌های کازرون وکوهچنار در مجلس دوازدهم انتخاب شد.

۷:۵۸

انتخابات در حوزه انتخابیه مرودشت،ارسنجان و پاسارگاد به دور دوم رسید

رئیس حوزه مرکزی ستاد انتخابات شهرستان های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد گفت: با پایان نفس گیر شمارش و قطعی شدن نتایج آرای نامزدهای انتخاباتی، انتخابات مجلس دوازدهم در این حوزه انتخابیه به دور دوم کشیده شد.

۸:۰۱

علاءالدین بروجردی، منتخب مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شد

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان گفت: با پایان شمارش آرای انتخابات یازدهم اسفندماه، علاءالدین بروجردی به عنوان نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم راهی مجلس دوازدهم شد.

۸:۱۰

پاکبانان شیرازی، بنرها و پوسترهای انتخاباتی را جمع آوری کردند

انتخابات در دیار فرهنگ/حماسه حضور ، پایان ندارد

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز از پاکسازی بنر و پوسترهای تبلیغات انتخاباتی در سطح شهر شیراز با تلاش پاکبانان خبر داد.

۱۱:۱۸

منتخبان مردم شیراز و زرقان در مجلس دوازدهم مشخص شدند

فرماندار شهرستان شیراز گفت: روح الله نجابت و جعفر قادری به ترتیب بیشترین آرا را در حوزه انتخابیه شهرستان‌های شیراز و زرقان کسب کردند و منتخب مردم این حوزه در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شدند.

همچنین علیرضا پاک فطرت ۵۶ هزار و ۳۲۹ رای، ابراهیم عزیزی ۵۲ هزار و ۷۷۳ رای، سید اسماعیل حسینی ۴۹ هزار و ۱۱ رای و رحمت الله مرزوقی ۴۷ هزار و ۳۴۱ رای را از آن خود کردند و به این ترتیب تعیین ۲ نماینده دیگر حوزه انتخابیه شیراز و زرقان برای ورود به مجلس دوازدهم دور دوم کشیده شد.

۱۱:۲۰

مشارکت ۵۹ درصدی در نی‌ریز، استهبان و بختگان/ طهماسبی منتخب شد

فرماندار شهرستان نی ریز گفت: ۵۹ درصداز مردم واجد شرایط سه شهرستان حوزه انتخابیه نی‌ریز، استهبان و بختگان در انتخابات ۱۱ اسفنماه مشارکت کردند و بر این اساس فرهاد طهماسبی منتخب شد.

۱۲:۰۷

مشارکت ۴۷ درصدی خفر و جهرمی‌ها در انتخابات/ رضایی کوچی بازهم منتخب شد

فرماندار جهرم گفت: بیش از ۴۷ درصد واجدان شرایط جهرم و خفر در انتخابات ۱۱ اسفندماه مشارکت کردند و در پایان محمدرضا رضایی کوچی منتخب شد.

۱۲:۰۸

پنج نماینده خبرگان رهبری در فارس مشخص شدند

فرماندار شهرستان شیراز گفت: با اتمام کار شمارش و تجمیع آرا ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، پنج نماینده استان فارس در این مجلس مشخص شدند.

انتخابات در دیار فرهنگ/حماسه حضور ، پایان ندارد

بر این اساس، حضرات آیات لطف الله دژکام با ۷۲۶ هزار و ۸۱۲ رای، احمد بهشتی با ۶۰۷ هزار و ۹۹۵ رای، علی اکبر کلانتری با ۴۳۲ هزار و ۸۱۰ رای، سید محمد علی مدرسی طباطبایی با ۳۴۵ هزار و ۳۶۵ رای و سید علیرضا دانا با ۳۰۹ هزار و ۴۲۹ رای به عنوان نمایندگان فارس به مجلس خبرگان راه یافتند.

۱۴:۱۸

مشارکت ۸۳ درصدی در ممسنی و رستم/ نصیبی به مجلس راه یافت

فرماندار ممسنی گفت: بیش از ۸۳ درصد واجدان شرایط رای دادن در حوزه انتخابیه رستم و ممسنی پای صندوق‌های رای آمدند و بر اساس آرای آنها امید نصیبی منتخب شد.

۱۵:۴۰

حوزه های انتخابیه دور دومی فارس کدامند؟

با اعلام نتایج انتخابات در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان، تکلیف انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در فارس مشخص شد و منتخبان مردم در این دوره و همچنین نامزدهایی که به دور دوم راه یافتند معرفی شدند.

به گزارش ایرنا، در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان روح الله نجابت با ۷۸ هزار و ۳۵۱ رای و جعفر قادری با ۵۹ هزار و ۶۲ رای به مجلس راه یافتند.

همچنین در این حوزه انتخابیه علیرضا پاک فطرت با ۵۶ هزار و ۳۲۹ رای، ابراهیم عزیزی با ۵۲ هزار و ۷۷۳ رای، سید اسماعیل حسینی با ۴۹ هزار و ۱۱ رای و رحمت الله مرزوقی با ۴۷ هزار و ۳۴۱ رای در دور دوم با هم رقابت خواهند کرد.

۱۷:۳۱

منتخبین فارس در مجلس دوازدهم را بیشتر بشناسیم

با اعلام نتایج انتخابات در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان، تکلیف انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در فارس مشخص شد و منتخبان مردم در این دوره و همچنین نامزدهایی که به دور دوم راه یافتند معرفی شدند.

۱۷:۱۰

اینفوگرافی| نگاهی به مشارکت انتخاباتی و حاصل صندوق‌های رای در فارس

انتخابات در دیار فرهنگ/حماسه حضور ، پایان ندارد

مردم فارس همزمان با ملت ایران اسلامی ۱۱ اسفندماه با حضور پای صندوق‌های رای نمایندگان خود را به مجلس شورای اسلامی فرستادند. این اینفوگرافی نگاهی به میزان مشارکت و نمایندگان منتخب مردم فارس دارد.

۱۷:۳۸

کارشناسان پیرامون دور دوم انتخابات مجلس در فارس چه می‌گویند؟

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمعه گذشته با مشارکت ۴۳ درصدی مردم فارس برگزار شد و مننتخبان ۱۳ حوزه مشخص شدند، اما تعیین نمایندگان ۲ حوزه دیگر به دور دوم موکول شد، اکنون اظهار پیش‌بینی‌ها و گمانه‌هایی درباره فهرست‌های حزبی و انتخاب مردم شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، منتخب مردم در ۱۳ حوزه انتخابیه فارس در انتخابات ۱۱ اسفندماه مشخص شد و تنها انتخاب نماینده مردم در ۲ حوزه شیراز و زرقان و مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان به دور دوم کشیده شد که احتمالا تا ۲ ماه آینده برگزار می‌شود.

نتیجه گیری

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در سه هزار و ۵۱۴ شعبه اخذ رای استان فارس دیار فرهنگ شعر و شعور از ساعت هشت صبح یازدهم اسفند همزمان با سراسر کشور آغاز شد و تا ساعت ۲۴همان روز با قوت و حدت ادامه یافت .

نتایج حاصله از مشارکت سیاسی و بالای این خطه از کشور مان که در برخی حوزه های انتخابیه ( ممسنی و رستم )میزان مشارکت واجدین شرایط به  مرز ۸۳درصد رسید بخوبی این پیام را به جهانیان مخابره کرد که ما ملت ایران در ۴۵سالگی انقلابمان ، علی رغم تحمل مشکلات معیشتی همچنان مقاوم ایستاده ایم و  بدخواهان  بدانند که حماسه حضور آگاهانه در این دیار پایانی ندارد .

انتخابات در دیار فرهنگ/حماسه حضور ، پایان ندارد

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha