۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۲۹
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85400066
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار شرکت گاز خراسان‌شمالی؛ امشب احتمال قطعی گاز وجود دارد

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی گفت: روند مصرف گاز در استان با پایداری هوای سرد افزایشی است و امشب احتمال قطعی گاز وجود دارد.

سیدمحمودهاشمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مشترکان بخش خانگی و اداری استان در ۲۴ ساعت گذشته هفت میلیون و ۳۵۰ هزار متر مکعب گاز مصرف کردند که متاسفانه روند افزایشی است.

وی افزود: در ۲۴ ساعت ما قبل آن مشترکان این استان ۶ میلیون و ۴۸۳ هزار متر مکعب گاز مصرف کرده بودند که در یک بازه ۲۴ ساعته با افزایش ۱۴ درصدی رو به رو شده ایم.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی تصریح کرد: شرایط مصرف گاز اینک به نوعی بحرانی و با افت فشار مواجه هستیم و باید تمامی مشترکان صرفه جویی کنند و اگر این روند ادامه یابد امشب احتمال قطعی گاز را خواهیم داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش از ادارات، نهادها و ارگان ها، مدارس و مراکز آموزشی گلایه کرد و افزود: با وجود اینکه هشدارهای لازم در خصوص صرفه جویی را بارها اعلام کرده ایم اما متاسفانه هیچ ترتیب اثری داده نشده است.

قطع گاز ادارات

هاشمی تصریح کرد: در کارگروه استانی مدیریت مصرف انرژی با محوریت سوخت زمستانه تصمیم گرفته شد که برای پیشگیری از افت فشار، گاز دستگاه های اجرایی، نهادها و بانک ها قطع و از سیستم گرمایشی جایگزین استفاده شود.

وی افزود: این افزایش در حالی است که گاز بیشتر صنایع استان محدود شده است.

هاشمی تصریح کرد: مشترکان بخش خانگی نیز باید دمای رفاه که ۱۸ درجه سانتیگراد است را رعایت کنند، از خانواده ها می خواهیم که با پتوهای ضخیم پنجره ها، درهای وردی را بپوشانند و از ورود هوای سرما به منزل جلوگیری کنند.

به گزارش اداره کل هواشناسی خراسان شمالی از روز شنبه سامانه بارشی در این استان آغاز شد که ورود این سامانه باعث کاهش دمای محسوس در استان شد که حتی دمای هوا در مناطق کوهستانی همچون کوسه به منفی ۱۰ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند و در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و حدود ۱۰۰ درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha