پلیس فتا هرمزگان نسبت به نحوه تبلیغات کاندیداها در فضای مجازی هشدار داد

بندرعباس - ایرنا - رییس پلیس فتا هرمزگان گفت: پلیس فتا استان نسبت به نحوه تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی کاندیداها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نظارت دارد و با کاندیداها و طرفداران متخلف آن‌ها برابر قانون رفتار می‌کند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس هرمزگان، سرهنگ احسان بهمنی روز سه‌شنبه با اعلام این خبر افزود: همان گونه که عموم شهروندان و مردم استان مطلع هستند تبلیغات انتخاباتی از سوم اسفندماه آغاز و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت و پلیس فتا نیز در این مدت برابر ماده ۷۹ قانون انتخابات مصوب مجلس شورای اسلامی به‌عنوان ضابط قضایی رصد و پاکسازی فضای مجازی در ایام انتخابات را برعهده دارد.

وی بیان کرد: کاندیداها باید دقت لازم برای گزینش تیم تبلیغات مجازی را داشته باشند؛ زیرا پلیس فتا برابر قانون با افرادی که اقدام به شایعه پراکنی، تهمت، افترا و تخریب چهره‌های کاندیدای رقیب می‌کنند، برخورد جدی می‌کند.

این مسئول انتظامی اظهار کرد: پلیس فتا با تاکید بر این قوانین و اشراف کامل بر فضای مجازی با عوامل تخریب کننده فرایند انتخابات و با فرد یا افرادی که اقدام به انتشار اخبار جعلی یا تشویش اذهان عمومی می‌کنند و همچنین با سایر هنجارشکنان در فضای مجازی قاطعانه برخورد و متخلفان با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

سرهنگ بهمنی با بیان این که خواسته پلیس، فضای سالم تبلیغاتی در جهت امنیت شهروندان و کاربران است، گفت: تمرکز بر فعالیت انتخاباتی باید با ارائه برنامه و به‌ دور از هرگونه تهمت، تحقیر و محتوای کذب غیر واقعی باشد، از عموم شهروندان و مردم استان نیز خواست درصورت برخورد با هرگونه تخلف انتخاباتی، موضوع را از طریق شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir گزارش کنند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری جمعه؛ یازدهم اسفند برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha