۸ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۲۰
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85399297
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شرکت در انتخابات ابزاری برای حفظ انسجام ملی و توزیع عادلانه منابع است

سنندج- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: شرکت گسترده در انتخابات نوعی واکسینه کردن کشور در مقابل توطئه های دشمنان و در جهت حفظ انسجام ملی و توزیع عادلانه منابع است.

به گزارش ایرنا، فریدون عبدالملکی شامگاه دوشنبه در جلسه هم اندیشی با عنوان "حضور حداکثری در انتخابات" از بسیج همه جانبه نیروها و امکانات و زیرساختهای دانشگاه علوم پزشکی کردستان در برگزاری انتخابات پیش رو در جمعه ۱۱ اسفند ماه جاری خبر داد.

وی افزود: ما در قالب سه وظیفه سازمانی، فردی و اجتماعی باید به عنوان یک شهروند دارای حق، در انتخابات ۱۱ اسفند شرکت کرده و مردم را نیز به حضور پرشور پای صندوق های رای تشویق کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: پیشرفت های دانشگاه در طول چهار دهه گذشته در زمینه های مختلف، نقش و تاثیر انتخابات و نظام اسلامی را به خوبی نمایان می کند.

عبدالملکی ادامه داد: از پایین ترین سطح در روستاها یعنی بهورزان تا بالاترین سطح ارائه خدمات مانند اساتید و مسئولان و مدیران وظیفه سنگینی بر عهده دارند تا هم در انتخابات شرکت کنیم و هم مردم را به شرکت در انتخابات پر شور و گسترده دعوت کنیم.

وی گفت: قبل از انقلاب اسلامی فقط ۴۲ خانه بهداشت، ۴۲ مرکز بهداشتی و درمانی و درمانگاه، هفت بیمارستان با ۲۶۰ تخت فعال و ۱۵ پزشک ایرانی در استان کردستان وجود داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: امروز به برکت نظام و انقلاب اسلامی ۶۳۰ خانه بهداشت، ۱۵۴ مرکز جامع سلامت، هزار و ۱۱۴ پزشک، دو هزار و ۹۷۰ تخت فعال و ۲۱ بیمارستان با احتساب بیمارستانهای ارتش، سپاه، تأمین اجتماعی و خصوصی داریم که بیانگر تلاش های صورت گرفته نظام اسلامی در حوزه سلامت و درمان است.

در پنج حوزه انتخابیه استان کردستان، ۱۸۴ نامزد برای انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته اند. کردستان دارای ۶ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

برای کسب ۲ کرسی مجلس خبرگان رهبری نیز ۴ نامزد از استان کردستان تایید صلاحیت شده اند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha