۸۰۰ اثر به جشنواره ملی صنایع خلاق فرهنگی عالم آل محمد(ص) در مشهد ارسال شد

مشهد- ایرنا- رییس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) و مسوول نخستین جشنواره ملی صنایع خلاق فرهنگی عالم آل محمد(ص) در مشهد گفت: ۸۰۰ اثر به این جشنواره ارسال شده است که حدود نیمی از آنها به مرحله داوری رسید.

به گزارش ایرنا، مرتضی رجوعی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در مشهد افزود: ۵۰ اثر از آثار برگزیده این جشنواره در نمایشگاهی در دبیرستان علوم و معارف اسلامی امام رضا(ع) واقع در بلوار شهید فرامرز عباسی، برپا شده است که این نمایشگاه تا روز نهم اسفند ادامه دارد.

وی ادامه داد: امتداد اجتماعی زیارت، ارتقای معنایی زیارت در جامعه و تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر مبتنی بر فرهنگ رضوی از جمله اهداف جشنواره است.

رییس نخستین جشنواره ملی صنایع خلاق فرهنگی عالم آل محمد(ص) اظهار کرد: پنج محور توسعه و ترویج فرهنگ و اندیشه رضوی، خدمت رضوی، ادب حضور، توسعه وقف و نذر و سوغات فرهنگی زائر، در جهت تحقق اهداف جشنواره در نظر گرفته شده است.

رجوعی افزود: آثار جشنواره در قالب بازیهای ویدئویی و موبایلی، ایده‌های نوآورانه در هنرهای دیداری و شنیداری، اسباب بازی و سرگرمی، واقعیت افزوده مجازی و ترکیبی، نرم افزارهای کاربردی، ایده‌های خلاقانه طراحی و معماری اسلامی، صنایع دستی و هنرهای کاربردی، ایده‌های نوآورانه در بسته بندی چاپ و نشر و قالب مد و پوشاک است.

وی اضافه کرد: پیش از این از زیر مجموعه این جشنواره رویدادهای صنایع خلاق شمال غرب در تبریز، اسباب بازی در تهران، صنایع دستی در شیراز، سوغات زائر در قم و سبک زندگی اسلامی ایرانی و اسباب بازی در مشهد برگزار شد.

رییس نخستین جشنواره ملی صنایع خلاق فرهنگی عالم آل محمد(ص) گفت: حمایت از تولید انبوه این آثار و همچنین جوایز نقدی از جمله هشت سکه به آثار برگزیده در سطح یک، پنج سکه به سطح ۲ و سه سکه در سطح سه، از جمله جوایز آثار برتر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha