نامزد مجلس خبرگان: شرکت در انتخابات ضامن انسجام ملی و افزایش ضریب همبستگی است

ارومیه- ایرنا- نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در آذربایجان‌غربی گفت: شرکت در انتخابات ضامن انسجام ملی و افزایش دهنده ضریب همبستگی است و بی‌تفاوتی به این مورد مهم که هم حق و هم تکلیف به شمار می رود، روا نیست.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین بیاتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور امام عصر (عج) بوده و از مظاهر ابراز آمادگی برای ظهور، حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات است.

وی با اشاره به اینکه این انتخابات رقم زننده تصویری از همدلی به شمار می رود، اضافه کرد: در این استان که سال‌ها نماد همزیستی مسالمت آمیز بوده، پیروان همه ادیان اعم از مسیحی، کلیمی و مسلمان کنار هم در آرامش زندگی کرده و می کنند.

وی ادامه داد: انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری از اهمیت خاصی برخوردار هستند و مردم این استان همواره دارای بیشترین میزان مشارکت بودند.

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: تلاش می کنیم بتوانیم اعتماد مردمی را به برنامه ها جلب کنیم و به عنوان منتخب مردم به این مجلس راه پیدا کنیم که این امر وظیفه خطیری است.

حجت الاسلام والمسلمین بیاتی با اشاره به اینکه مرز فرصتی برای پیشرفت آذربایجان غربی است، بیان کرد: همه متفق القول براین حقیقت هستند که این استان جایگاهی متمایز بین استانهای کشور دارد و این یک فرصت است.

وی با بیان اینکه اشرافیت به چند زبان یک مزیت است، گفت: اشرافیت و آگاهی نسبت به چند زبان امروز در دنیا یک مزیت و امتیاز محسوب می شود و اشراف فرهنگی مردم استان به فرهنگ ها و نظام های فرهنگی مختلف و همسایگان مجاور همه فرصتهای انسانی برای پیشرفت در کنار ثروت عظیم انسانی موجود در این خطه است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های استان ظرفیت‌های انکار ناپذیری است که به برکت نظام اسلامی و به برکت دولت مردمی سیزدهم بالفعل شده است، افزود: نمایندگان مجلس با انجام وظایف نمایندگی و هر یک از مسوولان اجرایی و دست اندر کاران دیگر دستگاهها و نهادهای انقلابی هریک لازم است سهم خود را در به فعلیت رساندن ظرفیتهای آذربایجان غربی که مهد جهاد و اجتهاد است، انجام دهند و قصور و تقصیر پذیرفتنی نیست.

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در آذربایجان‌غربی اضافه کرد: همتی بیشتر و عزمی راسخ تر و مضاعف می طلبد تا هریک به اقتضای جایگاهی که درآن قرار می گیریم، در به فعلیت رساندن پتانسیل ها تلاش کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین بیاتی ادامه داد: همه نسبت به چالش ها و فرصت ها آگاه هستند و همه تهدیدات در این استان پیش چشم مسوولان بوده و کارهای بزرگی انجام شده ولی کارهای زمین مانده زیادی است و شاهد محرومیت ها در این استان هستیم.

وی اظهار کرد: وظیفه خدمت رسانی بر دوش همه مسوولان سنگینی می کند و گرد فقر و محرومیت هنوز بر بخش هایی از این استان نشسته و سیمای بخشی از این استان را نامطلوب کرده است و لازم است همه دست در دست هم به سوی آبادی هر چه بیشتر این استان حرکت کنند.

بخشی از سابقه ها و عملکرد حجت الاسلام محمدحسین بیاتی نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در آذربایجان‌غربی:

سوابق تحصیلی

تحصیلات حوزوی سطح چهار فقه اصول از حوزه علمیه قم، اجتهاد ( مورد تایید شورای محترم نگهبان در پنجمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری و نیز تاییدیه توسط جمعی از فقها و اساتید معظم، تحصیلات دانشگاهی دکتری الهیات ( فقه و مبانی حقوق اسلامی از دانشگاه تهران موضوع رساله بررسی رابطه رشد و مسئولیت کیفری در فقه امامیه و حقوق ایران کارشناسی ارشد حقوق بین الملل از دانشگاه تهران موضوع رساله مفهوم جامعه بین المللی و مسئولیت در برابر آن کارشناسی حقوق قضایی از دانشگاه تهران سوابق آموزشی تدریس دروس مقدمات و سطوح در حوزه علمیه تهران (مدرسه علمیه مروی).

سوابق تدریس

تدریس فقه العقود در حوزه علمیه قم، فقه تخصصی جزاء در مدرسه عالی قضاوت قم و تهران، گزیده متون تاریخی به زبان عربی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی (مدعو)، متون فقه استدلالی کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم شناسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران (مدعو)، دروس اصول فقه حقوق تجارت حقوق کار حقوق تطبیقی و حقوق جزای اختصاصی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران، فقه استدلالی دوره دکتری و کارشناسی ارشد مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و خدمات دولتی، فقه استدلالی در دوره دکتری دانشگاه عدالت تدریس فقه استدلالی و اصول فقه در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی از جمله سابقه تدریس این نامزد مجلس خبرگان است.

سوابق پژوهشی

پژوهشگر مرکز تحقیقات حقوقی شورای نگهبان کارشناس همکار مؤسسه دائره المعارف فقه اسلامی بر مذهب اهل بیت (علیهم السلام) و تألیف کتاب مبانی فقهی نظرات فقهای شورای نگهبان که تا کنون ۲ جلد از آن به چاپ رسیده است.

تألیف کتاب المبانی الفقهیة لقانون العقوبات الإسلامیة تألیف کتاب فقه القضاء تالیف کتاب المطور فی فقه الائمة الاثنی عشر تالیف کتاب مباحث پیرامون تعزیر تالیف کتاب اسس المنهاج درس گفتار کتاب ثلاث رسائل فی الجهاد مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ترجمه کتاب محاضرات فی الثوره الحسینیه اثر حضرت آیه الله العظمی هاشمی شاهرودی که با عنوان "گفتارهایی پیرامون نهضت حسینی" به چاپ رسیده است.

ترجمه کتاب «معطیات آیه الموده اثر حضرت آیه الله العظمی هاشمی شاهرودی که با عنوان «آموزه های آیه مودت » به چاپ رسیده است . تدوین کتاب «الحلقه الثالثه صیاغه جدیده اثر شهید آیت الله صدر که توسط بنیاد فقه و معارف اهل بیت (علیهم السلام) به چاپ رسیده است.

سوابق اجرایی

معاونت پژوهشی دانشگاه عدالت از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۴ و ریاست دانشگاه عدالت از سال ۱۳۹۴ تا کنون از جمله سوابق اجرایی این نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در آذربایجان‌غربی است.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

آذربایجان غربی سه کرسی در مجلس خبرگان رهبری دارد که برای تصدی آنها، چهار نفر شامل آیت الله سیدعلی اکبر قرشی، حجت الاسلام عسکر دیرباز، حجت اسلام جواد مجتهد شبستری و حجت الاسلام محمدحسین بیاتی در این استان رقابت می کنند.

داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری در آذربایجان‌غربی در صورت تمایل برای تشریح برنامه های خود در خبرگزاری ایرنا می توانند با تماس با شماره های ۳۳۸۲۶۶۶۸ و ۳۳۸۲۶۶۶۷ با ایرنای ارومیه هماهنگی لازم را انجام دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha