۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۷:۴۴
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85397771
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشارکت اقتصادی در خراسان‌شمالی بیش از میانگین کشوری است

بجنورد- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در کشور ۴۱.۵ درصد است که این رقم در استان بالاتر از میانگین کشوری است.

مهدی اسلام خواه روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: نرخ مشارکت اقتصادی فصل پاییز سال جاری در خراسان شمالی ۴۶ درصد ثبت شد و این رقم نسبت به فصل تابستان افزایش یافت.

وی افزود: نرخ مشارکت اقتصادی استان در بهار امسال ۴۵.۲ درصد، تابستان ۴۱.۷ درصد ثبت شده است.

به گزارش ایرنا، نرخ بالای مشارکت اقتصادی نشان دهنده افراد جویای کار بیشتر است و در عین حال وجود اشتغال ناقص سبب شده تا با وجود اشتغال و کاهش نرخ بیکاری، درآمد کسب شده مردم کفایت معیشت را نداشته و سرانه درآمد خانوارها در این استان نیز به نسبت استان های دیگر پایین باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری استان نیز در بهار امسال هفت درصد، تابستان امسال ۵.۱ درصد و پاییز هفت درصد گزارش شده است.

اسلام خواه با بیان اینکه میانگین نرخ بیکاری خراسان شمالی در سال ۱۴۰۰، ۹.۷ درصد و در سال گذشته ۸.۷ درصد ثبت شد، افزود: نرخ بیکاری کشور در پاییز امسال ۷.۶ درصد گزارش شده است.

نرخ بیکاری، درصدی از جمعیت مایل به اشتغال بدون شغل است و در زمان‌ وخامت اوضاع اقتصادی و کمیاب بودن موقعیت‌های شغلی، انتظار افزایش نرخ بیکاری وجود دارد.

خراسان شمالی با دارا بودن یک میلیون نفر جمعیت که ۴۴ درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند، دارای ۹ شهرک و ۹ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha