نمایشگاه هنر و نقاشی در زاهدان افتتاح شد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: نمایشگاه هنر و نقاشی با ارائه ۷۰ اثر تجسمی در نگارخانه فردوسی زاهدان افتتاح شد.

علی سرگزی روز شنبه در حاشیه آیین افتتاح نمایشگاه هنر و نقاشی در نگارخانه فردوسی مجتمع فرهنگی و هنری زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: آثار خوب و ارزشمندی از سارا جهانتیغ مشاهده کردیم و امیدواریم استقبال خوبی از این نمایشگاه صورت گیرد.
وی افزود: هنرمندان ما در حوزه‌های مختلف تجسمی در سطح سیستان و بلوچستان فعال هستند و حرف برای گفتن و آثار خوبی برای ارائه دارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این هنرمندان دانش آموخته دانشگاه در رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی هستند و این نشان از بالندگی حوزه هنر این استان بویژه در مباحثی مانند طراحی، گرافیک، مجسمه‌سازی و حجم‌سازی است که در همین مدت هنرمندان ما نشان دادند که ظرفیت و استعدادهای خوبی در سیستان و بلوچستان نهفته است و ما می‌توانیم با ادامه کار اتفاقات بهتری را در این زمینه رقم بزنیم.

وی با اشاره به اینکه باید به هم کمک کنیم تا افکار عمومی هنرهای تجسمی را بهتر بشناسد، بیان کرد: مردم نباید در زمینه شناخت هنرهای تجسمی تنها به مجسمه‌سازی و نقاشی اکتفا کنند زیرا هنرهای تجسمی یک دنیا است و هنرمندان سیستان و بلوچستان در این حوزه خوش درخشیده‌اند.

به گزارش ایرنا، تعداد آثار این نمایشگاه ۷۰ اثر در زمینه‌های نقاشی تصویرگری حجم‌سازی و گرافیک است که توسط هنرمند سیستان و بلوچستان، سارا جهانتیغ به مدت سه سال تهیه و اجرا شده و در نگارخانه فردوسی مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری زاهدان در معرض دید عموم قرار دارد.

نگارخانه‌های ما این روزها به عنوان بازار اولیه چرخه اقتصاد هنر، نیازمند همراهی بیشتر هستند و باید سرمایه‌گذاری در عرصه هنرهای تجسمی که یک اتفاق غیرتورم‌زا و منفعت‌زاست و به عنوان پشتوانه پول ملی ما معرفی شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha