۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۵۶
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85395988
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

خطیب جمعه سبزوار:‌ مردم در کنار مشارکت به انتخاب اصلح توجه کنند

سبزوار- ایرنا- امام جمعه موقت سبزوار گفت: مردم در کنار مشارکت گسترده در عرصه انتخابات به گزینش افراد اصلح نیز توجه ویژه ای داشته باشند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدعلی اخباری در خطبه های نماز جمعه این هفته سبزوار افزود: شاخص‌های انتخاب اصلح باید برای مردم تبیین شود چرا که در صورت راهیابی نمایندگان شایسته و اصلح، مجلسی قوی تر شکل می گیرد که در حل مشکلات جامعه موفق تر خواهد بود.

وی با اشاره به برخی ویژگی های نامزد اصلح تصریح کرد: تعهد، تقوا، تخصص و کارآمدی برخی از این موارد است، همچنین نامزد اصلح به دور از تزویر و حافظ اصول و ارزش‌های انقلاب است که مصالح جامعه اسلامی را در اولویت قرار می دهد.

خطیب جمعه سبزوار گفت: انتخابات، مظهر و تبلور نظام مردم سالاری دینی است، نظام جمهوری اسلامی بر پایه جمهوریت و اسلامیت بنا شده است و مردم با اختیار وکلای خود را به مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی می فرستند.

حجت الاسلام اخباری با بیان اینکه دشمن مردم ایران را نشناخته است، افزود: مردم ما ملت امام حسین(ع)، پشتیبان نظام و ولایت فقیه هستند که با وجود تهدیدها پای ارزش‌های انقلاب ایستاده و و از فتنه‌ها عبور کرده‌اند.

وی ادامه داد: مردم با بصیرت ایران با حضور پرشور خود از انتخابات پیش رو نیز سربلند بیرون می آیند و این حضور چشمگیر چون خاری در چشم دشمنان خواهد نشست.

حجت الاسلام اخباری با تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان و جشن های میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) گفت: رعایت ایمان، تقوا و محاسن اخلاقی از ویژگی های واقعی منتظران ظهور است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، جمعه ۱۱ اسفندماه برگزار می شود.

حوزه انتخابیه سبزوار شامل شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد، دارای ۲ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است که اکنون ۷۴ نفر نامزد بر سر تصاحب آن رقابت دارند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha