شاخص برخورداری از آب شرب در رُشتخوار خراسان رضوی به صد در صد رسید

تربت‌حیدریه- ایرنا- مدیر امور آبفای شهرستان رُشتخوار خراسان رضوی گفت: شاخص برخورداری آب شُرب شهری و روستایی در این شهرستان به صد در صد رسید.

به گزارش ایرنا، میثم شریعت روز جمعه در نشستی خبری با موضوع تشریح عملکرد آبرسانی شهری و روستایی در دولت سیزدهم افزود: بر این اساس وضعیت آب آشامیدنی در ۲ شهر رُشتخوار و جنگل و نیز ۴۵ روستای شهرستان رشتخوار در مرحله پایداری قرار گرفت.

وی در تبیین عملکرد دولت سیزدهم ظرف ۲ و نیم سال گذشته گفت: افزون‌ بر ۹۰ کیلومتر از شبکه توزیع و خطوط انتقال فرسوده که حدود یک هفتم کل زیرساخت‌های آب رسانی شهرستان است، تعویض و یا اصلاح شد و با این اقدام در زمره شهرستان‌های برتر استان قرار گرفتیم.

شاخص برخورداری از آب شرب شهری در رُشتخوار خراسان رضوی به صد در صد رسید

مدیر امور آبفای شهرستان رُشتخوار خراسان رضوی جمع اعتبارات هزینه شده در حوزه آبرسانی طی مدت یاد شده را هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال عنوان و اظهار کرد: این مبلغ صرف اصلاح و تعویض شبکه و خطوط انتقال و بازسازی انشعابات فرسوده، حفر و تجهیز چهار حلقه چاه آب، ساخت ۲ باب مخزن به ظرفیت ۲ هزار متر مکعب، ساخت یک ایستگاه پمپاژ، ساخت چهار باب اتاقک و حصارکشی و محوطه چاه و مخزن، انجام چهار مورد مهندسی مجدد منابع تولید و نیز ۲ مورد اجرای شبکه برق‌رسانی شده است.

شریعت افزود: اعتبارات یاد شده از محل اعتبارات عمرانی، کمکهای واقف آبرسان کشور حاج اکبر ابراهیمی، بنیاد علوی، بخشداری و دهیاری، بسیج سازندگی و خودیاری مردم تامین شده‌ است.

وی ادامه داد: اکنون آب شُرب این شهرستان از طریق ۲۸ حلقه چاه، ۶۵۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع، ۱۳ ایستگاه پمپاژ، ۴۹ مخزن ذخیره به ظرفیت ۱۳ هزار متر مکعب و ۲۳ سامانه کلرزنی تامین می شود و به ۶۵ هزار نفر جمعیت شهری و روستایی خدمات مورد نیاز را ارایه می‌کند.

وی اضافه کرد: بر این اساس توان تولید آب توسط این اداره، ۲۷۶ لیتر در ثانیه است که ۳۴ لیتر از این میزان مربوط به رُشتخوار، ۲۶ لیتر در ثانیه سهم جنگل و ۲۱۶ لیتر سهم بخش روستایی است.

چالش آب آشامیدنی رُشتخوار برطرف شد

فرماندار رشتخوار با اشاره به تداوم پدیده خشکسالی گفت: تا پیش از این هر از چند گاهی شاهد گلایه روستاییان از کمبود و قطع آب آشامیدنی بودیم که با پیگیری‌های انجام شده و همت و تلاش مدیران شهری و استانی آبفا، این چالش برطرف شد.

حسین باهوش افزود: با این وجود هنوز معضل خشکسالی و کاهش نزولات جوی، از مسایل عدیده شهرستان رشتخوار است.

وی در ادامه از مدیرعامل آبفای خراسان رضوی خواست برای تامین منابع مالی نوسازی ۶۰ کیلومتر شبکه و خط انتقال فرسوده، ساخت سه باب مخزن ذخیره و حفر سه حلقه چاه مساعدت کند.

در پایان نشست خبری اصحاب رسانه برای بررسی میدانی اقدامات یاد شده راهی روستای سرآسیاب شدند.

رٌشتخوار با ۶۶ هزار نفر جمعیت متشکل از ۲ بخش مرکزی و جنگل به استعداد ۶۹ روستا در فاصله ۲۰۵ کیلومتری جنوب مشهد و در همسایگی تربت‌حیدریه و خواف واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha