نامزد انتخابات مجلس: برای نجات دریاچه ارومیه باید به فکر تامین منابع آب جدید بود

تبریز - ایرنا - داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر با تاکید بر اینکه باید به فکر تامین منابع آب جدید برای این دریاچه بود، افزود: یک گزینه وصل کردن دریاچه به آب‌های آزاد و خلیج فارس است اگرچه این طرح هزینه‌های سنگین دارد اما شدنی است.

«سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی»، روز شنبه با حضور در ایرنای مرکز تبریز گفت: نماینده سه دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو هستم و در دوازدهمین دور انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز با کد انتخاباتی ۸۶۹ داوطلب این حوزه شده ام.

وی اظهار کرد: چهار سال معاون پارلمانی و معاون اجرای قانون اساسی دولت دهم، مشاور رییس سازمان صدا و سیما و مسوول امور مجلس و پارلمانی این سازمان بودم و قبل از نمایندگی در مجلس شورای اسلامی به عنوان مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی فعالیت می کردم و در آن دوران برنامه های مختلف فرهنگی از جمله کنگره های علامه طباطبایی و علامه امینی و بزرگداشت های شهید مدنی، قاضی طباطبایی و علامه جعفری را برگزار کردیم.

داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر گفت: تحصیلات اولیه من حوزوی بوده و ۱۶ سال در حوزه تا سطح عالی و درس اجتهاد تحصل کرده و موفق به اخذ رساله سطح چهار معادل دکترا شده ام و تحصیلات دانشگاهی من هم فوق لیسانس فلسفه و الهیات و دکترای مدیریت استراتژیک یا راهبردی است.

حجت الاسلام میرتاج الدینی، ادامه داد: در مجلس در کمیسیون های تخصصی حضور داشته و ۲ دوره نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه بودم، عضو اولین فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی، ۲ سال نایب رییس اول فراکسیون انقلاب اسلامی و عضو فراکسیون روحانیت و رییس مجمع نمایندگان شمالغرب در ۲ سال اخیر بودم.

پیگیری برای اصلاح قانون نظام بانکی و بیمه کارگران ساختمانی و قالی بافی جزو برنامه های آتی من است

داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر گفت: مهمترین رسالت مجلس و نمایندگان تقنین و قانونگذاری است و در این دوره مجلس، نمایندگان در زمینه ریل گذاری برای فعالیت های دولت اقدامات خوبی انجام دادند.

حجت الاسلام میرتاج الدینی، تصویب قانون راهبردی مقابله با تحریم ها، تسهیل کسب و کار، جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، اجرای قانون رتبه بندی معلمان، ساماندهی کارکنان شرکتی دستگاه های دولتی، متناسب سازی حقوق بازنشستگان، جهش تولید مسکن، جهش تولید دانش بنیان و اصلاح ساختار بانک مرکزی در کمیسیون مجلس را از جمله اقدامات خوب نمایندگان مجلس در این دوره اعلام کرد.

وی اظهار کرد: پیگیری برای نهایی کردن طرح اصلاح قانون نظام بانکی در مجلس، اصلاح قانون سرقفلی، طرح سرباز حرفه ای و کارآفرین برای حل مشکل سربازی جوانان، اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی و قالی بافی و افزایش بیمه های یارانه ای آنان، اصلاح قانون معادن و تلاش برای احیا و حل مشکلات این حوزه، تقنین و قانونگذاری با نگاه راهبردی و تفکر استراتژی، رفع خلاهای قانونی در حوزه های بانکداری، ارز دیجیتال، تحول دیجیتال در حوزه بانک و بیمه و نظام یارانه ای کشور از برنامه های آتی بنده است.

حضور حداکثری مردم در انتخابات، امنیت کشور را تثبیت و ثبات اقتصادی ایجاد می‌کند

داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر گفت: رای دادن، شرکت در تعیین سرنوشت خود است و هر ملتی که به سرنوشت خود حساس است آن ملت زنده است بنابراین حضور در انتخابات ایفای نقش در سرنوشت خود است.

حجت الاسلام میرتاج الدینی افزود: حضور حداکثری مردم می تواند برای حل مشکلات اقتصادی کمک کند و اقتدار سیاسی برای کشور ایجاد کند زیرا هر کشوری در کنار اقتدار دفاعی و تاب آوری خود در مقابل حوادث، مشکلات، دشمنی‌ها و فشارهای خارجی باید اقتدار سیاسی داشته باشد و انتخابات این اقتدار را رقم می‌زند.

وی با بیان اینکه نظام ما یک نظام مردمسالاری دینی است، گفت: جمهوری اسلامی از ۲ رکن جمهوریت و اسلامیت تشکیل شده و مظهر و نماد جمهوریت در انتخابات شکل می‌گیرد.

داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بارها مردم را به مشاکت در انتخابات دعوت کرده اند، گفت: مردم برای دستیابی به چنین آثار بزرگ و ارزشمندی باید حماسه دیگری در ۱۱ اسفند خلق کنند.

حجت الاسلام میرتاج الدینی، ادامه داد: با وجود مشکلات گرانی، تورم و مشکلات اقتصادی برای حل این مشکلات شرکت نکردن در انتخابات چاره ساز نیست بلکه با شرکت گسترده در انتخابات و انتخاب فرد اصلح، توانمند و شایسته، می توان زمینه و بستر رو برای حل مشکلات فراهم کرد.

دوطلب انتخابات مجلس: برای نجات دریاچه ارومیه باید به فکر تامین منابع آب جدید بود

۷۰ تا ۸۰ درصد برنامه های من در دوره یازدهم انتخابات مجلس اجرا و محقق شده است

داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر گفت: در دوره یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۲ برنامه برای حوزه انتخابیه اعلام کرده بودم که بر اساس ارزیابی های انجام شده ۷۰ تا ۸۰ درصد این برنامه ها اجرا و محقق شده است و برای این دوره ۲۰ برنامه در حوزه ملی و منطقه ای تدوین کرده ام.

حجت الاسلام میرتاج الدینی، با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی قطب صنعتی کشور است، افزود: صنایع مختلفی مانند قطعه سازی، فولاد، لوازم خانگی، تولید قیر، خودرو، کیف و کفش، چرم و فرش در این استان وجود دارد و با وجود اینکه در این دوره ها پیگیر مشکلات این صنایع بودم در آینده نیز مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی استان را دنبال خواهم کرد.

وی با اشاره به اینکه صنعت نوسازی و بازسازی لوکوموتیو را با همکاری بخش خصوصی در این استان راه اندازی کردیم، یادآور شد: در مرحله بعدی به دنبال ایجاد خط مونتاژ و تولید آن هستیم و مجوز حدود ۷۰ دستگاه لوکوموتیو برای استان را اخذ کرده ایم.

داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر، تنش آبی را از مشکلات استان اعلام کرد و گفت: طرح انتقال آب ارس به تبریز جزو برنامه های آتی است که بعد ۱۰ سال توقف، این طرح توسط قرارگاه خاتم دوباره شروع و یک چهارم این خط اجرا شده و تکمیل آن از برنامه های آینده بنده است.

حجت الاسلام میرتاج الدینی، پیگیری تکمیل خط آهن میانه - بستان آباد - تبریز و اتصال ایستگاه خاوران تا ایستگاه مرکزی تبریز به طول ۲۳ کیلومتر و توسعه قطارشهری را از دیگر برنامه های آتی خود برای دوره آینده مجلس اعلام کرد.

دریاچه ارومیه از دغدغه های شمالغرب کشور است

وی اظهار کرد: دریاچه ارومیه از دغدغه های اصلی شمالغرب، آذربایجان شرقی و کل کشور است و خشک شدن این دریاچه حداقل نیمی از ایران را تهدید می کند و ریزگردهای نمکی آن می تواند خطرساز باشد.

داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر گفت: طرحی که برای نجات ارومیه در نظر گرفته شده است کاملا نتیجه بخش نبوده چرا که مدیریت منابع آب انجام نشده، سومدیریت منابع آب، برداشت های غیرمجاز و عدم تامین حق آبه آن از استان های کردستان، آذربایجان غربی و این استان موجب بروز چنین وضعی برای این دریاچه شده است.

حجت الاسلام میرتاج الدینی با تاکید بر اینکه باید به فکر تامین منابع آب جدید برای این دریاچه بود، افزود: یک گزینه وصل کردن دریاچه به آب‌های آزاد و خلیج فارس است اگرچه این طرح هزینه‌های سنگین دارد اما اکنون از دریای عمان چند ابرپروژه به فلات مرکزی اجرا شده و آب این دریا با اجرای خط انتقال ۸۰۰ تا یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر به استان های یزد، اصفهان کرمان و خراسان شمالی آب منتقل می شود.

وی یادآور شد: انتقال آب خلیج فارس از بندر هندیجان خوزستان یا بندر امام یا بندر ماهشهر تا پیکره دریاچه ارومیه حدود بین ۷۵۰ تا ۸۵۰ کیلومتر خط انتقال لازم دارد و می‌تواند مورد مطالعه قرار گیرد اما دست یافتنی تر از آن، طرح انتقال آب از دریاچه وان ترکیه به دریاچه ارومیه است.

داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر گفت: این طرح برد برد برای ایران و ترکیه است و با توجه به اینکه ترک‌ها به دنبال برق هستند آماده هستند هزینه احداث این خط انتقال را در ازای ساخت نیروگاه در کشور ما پرداخت کنند.

زمینه های رانت در کشور، بستر فساد اقتصادی است

حجت الاسلام میرتاج الدینی با بیان اینکه اقتصاد ما یک اقتصاد رانتی و یارانه‌ای است، ادامه داد: رانتی بودن هم از همون یارانه‌ای بودن به وجود آمده است و با وجود اینکه جلوی برخی رانت ها مانند امضاهای طلایی را در مجلس گرفتیم اما پیگیری برای حذف سایر بسترها و زمینه های رانت مانند دریافت ارزهای دولتی که فساد اقتصادی ایجاد می کند، در برنامه های آتی بنده است.

وی اظهار کرد: افزایش حجم نقدینگی در جامعه و کسری بودجه در کشور منجر به تورم می شود بنابراین تصمیم گیران باید به فکر کنترل حجم نقدینگی و کاهش کسری بودجه باشند و برای حمایت از معیشت مردم کارهایی مانند حفظ قیمت کالاهای اساسی و اجرای کامل طرح کالابرگ الکترونیکی باشند و این موضوع جزو برنامه های آتی بنده است.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ماه برگزار می شود.

حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر دارای ۶ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha