«سکوی خدمات محلی» در بندرعباس؛ طرحی مسجد محور برای حل مسائل شهری

بندرعباس - ایرنا - دومین نشست هم‌اندیشی بررسی راهکارهای اجرای هدفمند طرح ملی «سکوی خدمات محلی» برای تقویت مساجد محلات و حل مسائل شهری و همچنین ترسیم و ترویج گفتمان امامت و تحقق الگوهای اصیل جامعه پردازی ولایی مسجد محور در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش ایرنا، سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان روز پنجشنبه در این نشست به تشریح ابعاد طرح سکوی خدمات محلی پرداخت و گفت: در قالب طرح سکوی خدمات محلی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بندرعباس و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند از ظرفیت همدیگر در اجرای برنامه‌ها استفاده کنند.

اسلام خواجویی افزود: در این طرح علاوه بر تقویت و جهت دهی به مشارکت مردمی با محوریت مساجد، به بررسی مهم‌ترین مسائل و همچنین ظرفیت‌های شهرداری برای برطرف کردن مسائل اولویت‌دار، نحوه بهره‌گیری از ظرفیت موثر مساجد محلات در حل مسائل شهر، بررسی موانع پیش روی فعال‌سازی مساجد شهر و راهکارهای پیشنهادی برای حل مسائل دارای اولویت پرداخته می‌شود.

وی با قدردانی از رویکرد سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری در برگزاری آیین‌های جشن شعبانیه در جوار مساجد نیز، تصریح کرد: این ستاد هماهنگی در راستای تحقق فرامین رهبرمعظم انقلاب در زمینه رونق فعالیت‌های قرآنی مساجد حرکت می کند و طرح «مسجد پایگاه قرآن» را در دستورکار قرار داده است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان یادآور شد: همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروزی، محافل انس با قرآن به همراه اجرای تئاتر و سرود با موضوع قرآنی به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری و با محوریت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در بوستان‌هایی که مهمانان نوروزی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و فرهنگسراها می‌توانند از ظرفیت‌های همدیگر از جمله فضای فیزیکی فرهنگسراها جهت ارائه خدمات به جامعه هدف استفاده کنند.

راه‌اندازی کارناوال شادی ویژه ماه مبارک رمضان و ایام نوروز در بندرعباس

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری بندرعباس نیز با اعلام آمادگی این سازمان برای حمایت از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، گفت: سه برنامه محوری در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان با همکاری کانون‌های مساجد در بندرعباس اجرا می‌شود که کاروانال شادی یکی از مهم‌ترین این برنامه‌هاست.

رسول جهانداری بیان کرد: کارناوال شادی هر شب در یک بوستان و مسجد محلات سطح شهر و جشنواره عیدانه به‌منظور معرفی آداب و رسوم اقوام کشور برپا می‌شود.

وی، از برگزاری محافل انس با قرآن با محوریت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در پارک‌ها و مراکز تجمع مردمی و همچنین ارائه البسه سنتی و غذاهای بومی محلی در ایام تعطیلات نوروزی از افطار تا سحر در پارک ساحلی غدیر بندرعباس از دیگر برنامه‌های محوری این سازمان برشمرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha