داوطلبان، اقدامات انجام شده قبلی را زیر سوال نبرند

لارستان- ایرنا- فرماندار ویژه لارستان گفت:داوطلبان به خاطر بالا رفتن خود،شان نظام را پایین نیاورند و اقدامات انجام شده قبلی را زیر سؤال نبرند.

به گزارش ایرنا، داریوش دهقان روز سه شنبه در جلسه ستاد انتخابات که با حضور فرمانداران پنج شهرستان و داوطلبان تایید صلاحیت شده حوزه انتخابیه لارستان، خنج، اوز، گراش و جویم در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد اسلامی لارستان برگزار شد افزود: داوطلبان باید سعی کنند رفتارها و صحبت‌های خود را در جهت تقویت انقلاب و نظام تنظیم کنند.

وی ادامه داد: تمام هیات های اجرایی انتخابات در هر پنج شهرستان حوزه انتخابیه در تلاش هستند که انتخابات به نحو احسن و بدون هرگونه جانبداری برگزار شود.

دهقان بیان کرد:صندوق های سیار مشخص است که چه زمانی و در چه مکانی حضور خواهند داشت و در انتها کجا شمارش خواهند شد؛داوطلبان برای حضور نماینده خود در این نوع صندوق ها باید کتبا درخواست دهند.

فرماندار ویژه لارستان گفت: قانون دست ما را بسته است و اجازه نداریم از داوطلبی که در منازل و به صورت غیررسمی تبلیغات می کند جلوگیری کنیم.

دهقان ادامه داد: البته زمان یک هفته ای تعیین شده برای تبلیغات نیز کافی نیست و همین جا از داوطلبان انتخابات مجلس درخواست می شود پس از ورود به مجلس، قانون انتخابات را اصلاح کنند.

وی عنوان کرد: همانطور که مردم بسیار خوبی داریم، مسئولان خوب و دلسوزی نیز داریم؛ اما برخی قوانین هستند که اجازه حل برخی مشکلات را نمی دهد و مجلس باید آنها را اصلاح کند.

دهقان گفت:یک نماینده مجلس نباید در امور اجرایی دخالت کند و سخنان رهبری در تاریخ ششم خردادماه سال ۱۴۰۰ مبنی بر تفکیک قوا باید مد نظر نمایندگان فعلی و آینده قرار گیرد.

داوطلبان، اقدامات انجام شده قبلی را زیر سوال نبرند

در ادامه جلسه معاون سیاسی فرماندار ویژه لارستان و سخنگوی ستاد اجرایی انتخابات حوزه انتخابیه گفت: هیات های اجرایی انتخابات در پنج شهرستان حوزه انتخابیه با تشکیل مجموعا ۲۲۲ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی آمادگی کامل برای برگزاری یک انتخابات پرشور را دارند و با کمک شهرداران و دهیاران، برای تحقق سخنان رهبر معظم انقلاب در چهار محور مشارکت قوی، رقابت واقعی، امنیت و سلامت تلاش می کنند.

احمد علمدار اضافه کرد: هرچند همه داوطلبان بر قوانین اشراف کامل دارند، اما چند نکته ضروری است. تبلیغات ساعت صفر بامداد سوم اسفندماه شروع می شود و تا ساعت ۸ صبح دهم اسفندماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: امکان نصب پوسترهای تبلیغاتی صرفا در مکان های مشخص شده توسط هیات های اجرایی انتخابات فراهم خواهد بود و ابعاد آن حداکثر باید ۱۰۰ در ۷۰ سانتی متر باشد.

علمدار اضافه کرد: هر داوطلب می تواند تنها یک ستاد تبلیغات انتخاباتی اصلی در حوزه انتخابیه و یک ستاد انتخاباتی فرعی در هر شهر یا روستا دایر نماید. دیگر مواد آیین نامه نیز در اختیار داوطلبان قرار گرفته و لازم است آن را رعایت کنند.

او تعداد شعب مرکز هر شهرستان را نیز اعلام کرد و گفت: شهر لار ۴۴ شعبه شامل ۴۲ شعبه ثابت و ۲ شعبه سیار، گراش ۲۳ شعبه شامل ۲۱ شعبه ثابت و ۲ شعبه سیار ، اوز هفت شعبه شامل پنج شعبه ثابت و ۲ شعبه سیار، جویم هفت شعبه که همگی ثابت هستند و خنج ۱۳ شعبه شامل ۱۲ شعبه ثابت و یک شعبه سیار دارند.

در ادامه جلسه، نمایندگان دفتر نظارت و ارزیابی هر شهرستان حوزه انتخابیه، اعضای شورای تامین لارستان نکات مد نظر خود را مطرح نموده و در پایان، هر داوطلب انتخابات به ترتیب حروف الفبا، نقطه نظرات خود را با هیات اجرایی انتخابات در میان گذاشتند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، یازدهم اسفند ماه امسال برگزار می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha