نخستین‌ محموله روغن موتور از بندرخرمشهر به خارج کشور صادر شد

آبادان - ایرنا - مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با تاکید بر آمادگی برای صادرات فرآورده‌های نفتی از بندر خرمشهر به سایر کشورها گفت: برای نخستین بار سه هزار تن محصول روغن موتور از طریق این بندر به کشورهای همسایه صادر شد.

علی عسکری سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پس از راه‌اندازی صادرات فرآورده‌های نفتی، برای نخستین بار روغن موتور نیز از طریق بندر خرمشهر به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شد.

وی افزود: با توجه به موقعیت استراتژیک بندر خرمشهر و نزدیکی به بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس و با هدف کاهش هزینه‌های حمل و توسعه صادرات برای نخستین بار در منطقه، یک شرکت تولید کننده روغن موتور، موفق به ارسال محصولات صادراتی خود از بندر خرمشهر شد.

عسکری خاطرنشان کرد: ارسال محصولات از بندر خرمشهر علاوه بر مقرون به صرفه بودن، منجر به رشد اقتصادی، توسعه پایدار و ایجاد اشتغال در شهر خرمشهر خواهد شد.

وی با تاکید بر ظرفیت سالانه ۱۱ میلیون تنی بندر خرمشهر، بیان کرد: زمینه خوب و مناسبی در بندر خرمشهر وجود دارد و ما نیز با ارائه تسهیلات و مشوق‌های لازم و تعامل موردنیاز، آماده استقبال از صاحبان کالا و سرمایه‌گذاران هستیم.

بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می‌شود.

این بندر با موقعیت استراتژیک خود و نزدیکی به بازار کشورهای عراق و کویت یکی از مهمترین بنادر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می‌آید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha