وعده‌ رییس جمهور که نقد شد؛ آغاز احداث یک‌هزار مسکن ویژه دانشگاهیان قم

قم - ایرنا - در حالی استاندار قم آبان‌ماه امسال در راستای مصوبه آزادسازی اراضی دولتی حبس شده در موسسات علمی و آموزشی در خلال سفر رییس جمهور به قم، وعده احداث یک‌هزار واحد مسکن ویژه دانشگاهیان را داده بود که عملیات اجرایی آن در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آزادسازی یک‌هزار هکتار از اراضی دولت توسط موسسات علمی و فرهنگی قم، یکی از مصوبات سفر سال ۱۴۰۰ رییس جمهور به استان قم بود که با این اقدام یک قدم عملی برای آزادسازی این زمین های بلااستفاده صورت گرفت.

آیت الله رییسی، رییس جمهور در دی ماه سال ۱۴۰۰ در خلال جلسه شورای اداری استان قم، آزادسازی اراضی بلا استفاده مراکز علمی و آموزشی را جزء یکی از راهکارهای مهم در تامین مسکن به خصوص برای جامعه هدف و افراد واجد شرایط یاد کرده بود که گام های نخست آن به این ترتیب در این استان برداشته شد.

وعده‌ای رییس جمهور که نقد شد؛ آغاز احداث یک‌هزار مسکن ویژه دانشگاهیان قم

استاندار قم در خصوص دغدغه تامین زمین و مسکن برای اساتید، اعضای هیات علمی ، کارکنان و نخبگان گفت: با پیگیری‌های صورت‌گرفته، یکهزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن به این موضوع در استان قم اختصاص یافت.

استاندار قم در این جلسه تاکید داشت که موضوع تامین و اختصاص زمین موردنیاز برای ساخت این واحدها به اداره کل راه و شهرسازی استان ابلاغ شده و ما در نظر داریم روند ساخت مسکن موردنیاز اساتید دانشگاه‌های استان را به‌صورت ویلایی دنبال کنیم.

وعده‌ای رییس جمهور که نقد شد؛ آغاز احداث یک‌هزار مسکن ویژه دانشگاهیان قم

در همین خصوص روز گذشته و هم‌زمان با آغاز عملیات اجرایی ۶۰ هزار و ۱۸۵ واحد ویژه دانشگاهیان در سطح کشور، عملیات اجرایی و آماده‌سازی این اراضی در دانشگاه حضرت معصومه (س) قم نیز آغاز شد تا یکی از نیازهای مهم نخبگان و اساتید دانشگاهی قم به‌تدریج برطرف شود.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده احداث این یک هزار واحد مسکونی در بخشی از اراضی دانشگاه حضرت معصومه (س) احداث خواهد شد که تا قبل از آن سال‌ها بلااستفاده مانده بود. به گفته مسوولان استانی این واحدها در یک بازه زمانی ۲ سال‌تحویل متقاضیان می‌شود.

آغاز عملیات آماده‌سازی اراضی ۳۰ هکتاری دانشگاه حضرت معصومه (س)

وعده‌ای رییس جمهور که نقد شد؛ آغاز احداث یک‌هزار مسکن ویژه دانشگاهیان قم

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: عملیات اجرایی و آماده‌سازی این اراضی توسط ماشین‌آلات بنیاد مسکن آغاز شده است.

محمد اطهری ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این اراضی در مجموع یک هزار واحد مسکونی برای اساتید، کارکنان و نخبگان دانشگاهی استان قم احداث خواهد شد.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن قم با آغاز آماده‌سازی اراضی دانشگاه حضرت معصومه (س)، تلاش می‌شود تا واحدهای مسکونی آن طی ۲ سال آینده تحویل متقاضیان شود

وی خاطرنشان کرد: با آغاز آماده‌سازی اراضی دانشگاه حضرت معصومه (س)، تلاش می‌شود تا واحدهای مسکونی آن طی ۲ سال آینده تحویل متقاضیان شود.

ساخت خانه ویلایی برای دانشگاهیان قم

رییس دانشگاه حضرت معصومه (س) قم نیز عنوان کرد: در قالب طرح نهضت ملی مسکن ۳۰ هکتار از اراضی این دانشگاه برای احداث مسکن ویژه دانشگاهیان اختصاص‌یافته که با همکاری اداره کل راه و شهرسازی و بنیادمسکن قم، احداث می‌شود

مریم بردبار با بیان اینکه واحدهای مسکونی دانشگاه حضرت معصومه (س) به‌صورت ویلایی طراحی و اجرا خواهد شد، عنوان کرد: همچنین ۳ هکتار از اراضی دیگر این دانشگاه نیز برای ساخت خوابگاه‌های متأهلی در نظر گرفته شده که تلاش می‌شود عملیات اجرایی آنها نیز به‌زودی آغاز شود.

وی تصریح کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از یک هزار واحد مسکونی در این سایت، گام موثری در پاسخگویی به نیاز مبرم اساتید، نخبگان و کارکنان در حل مشکل مسکن برداشته خواهد شد.

رییس دانشگاه حضرت معصومه (س) اضافه کرد: پس از ثبت‌نام و نهایی‌شدن لیست افراد متقاضی، اسامی افراد جهت پالایش به اداره کل راه و شهرسازی استان قم ارائه خواهد شد.

دانشگاه حضرت معصومه (س) به‌عنوان اولین دانشگاه دخترانه ایران در سال ۱۳۸۶ در انتهای شهرک پردیسان تاسیس شد که هم اینک طرح توسعه این دانشگاه با اختصاص صد هکتار زمین و آغاز عملیات عمرانی با جدیت دنبال می‌شود.

ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی موردنیاز زنان جامعه و تربیت نیروهای متعهد و کارآمد برای مدیریت آتی کشور به‌خصوص در حوزه زنان از مهم‌ترین دغدغه‌های این دانشگاه به شمار می‌رود.

شهرک پردیسان در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری تبدیل شد.

بر اساس گزارش سامانه نهضت ملی مسکن در استان قم ۱۵۸ هزار نفر در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد حدود ۸۵ هزار نفر حائز شرایط شناخته شدند. برنامه چهارساله قم احداث ۶۳ هزار واحد است که تاکنون برای بیش از ۴۴ هزار متقاضی تخصیص پروژه انجام شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha