۲۹ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۴۲
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85390161
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس سازمان حامی فلسطینیان: "اسرائیل به دنبال نابودی آنروا است"

تهران – ایرنا - رئیس سازمان امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) گفت که اسرائیل قصد دارد این سازمان را به همراه ایده حق بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه هایشان "نابود" کند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مصاحبه دیروز (۲۸ بهمن) فیلیپ لازارینی با روزنامه سوئیسی تاگس آنزایگر (Tages-Anzeiger) نوشت که اسرائیل برای نابودی آنروا یک "هدف سیاسی بلندمدت" دارد.

وی گفت: در حال حاضر، ما با یک کارزار گسترده و متمرکز اسرائیل روبرو هستیم که هدف آن نابودی آنروا است.

لازارینی که از سال ۲۰۲۰ به عنوان کمیسر کل آنروا خدمت کرده، گفت که اسرائیل ظاهراً معتقد است که "در صورت برچیده شدن این سازمان امداد رسانی، وضعیت آوارگان فلسطینی و حق بازگشت آنان یک بار برای همیشه حل خواهد شد."

به گزارش آسوشیتدپرس، اسرائیل مدعی شده که ۱۲ نفر از کارکنان آنروا در حمله ۷ اکتبر حماس شرکت کردند. آمریکا که بزرگترین حامی آنرواست، کمک مالی به آن را به حالت تعلیق درآورده و به دنبال سازمان های جایگزین است.

لازارینی گفت که بدون کمک آمریکا و سایر حامیان کلیدی آنروا، ۴۳۸ میلیون دلار یا بیش از نیمی از بودجه مورد انتظار امسال تامین نخواهد شد و این سازمان مجبور است که در ماه آوریل فعالیت خود را متوقف کند.

رییس این سازمان حامی فلسطین گفت که اسرائیل خواهان استعفای او نیز شده است؛ خواسته ای که به گفته او هیچ دولت دیگری در طول بحران کنونی مطرح نکرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha