۲۲۷ مدرسه کانکسی استان اردبیل برچیده می‌شود

۲۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۳۲
کد خبر: 85389520
۲۲۷ مدرسه کانکسی استان اردبیل برچیده می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیرکل آموزش و پروش استان اردبیل اعلام کرد: ۲۲۷ مدرسه کانکسی در این استان دایر است که در یک پروسه زمانی مشخص، این مدارس به تدریج برچیده شده و دانش‌آموزان به مدارس بزرگ و ایمن منتقل می‌شوند.

کلام‌الله صفری روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: تا پایان امسال تمام مدارس کانکسی بالای هفت دانش‌آموز در استان برچیده شده و دانش‌آموزان به مدارس بزرگتر منتقل می‌شوند.

وی بروز مشکلات در تامین معلم و پایین بودن کیفیت آموزش را از جمله عوارض دایر بودن مدارس کانکسی عنوان کرد و افزود: استان اردبیل از اول سال تحصیلی جاری به رغم پرتعداد بودن مدارس شهری، روستایی، عشایری و کانکسی با توزیع عادلانه نیروی انسانی کلاس بدون معلم نداشت.

مدیرکل آموزش و پروش استان اردبیل با اشاره به کمبود حدود ۲ هزار معلم و نیروی آموزشی در این استان، استفاده از ظرفیت استمرار خدمات ۸۰۰ نفر از همکاران بازنشسته را از جمله راهکارهای عملی شده جبران کمبود نیروی انسانی در این استان عنوان کرد.

۲ هزار نیروی انسانی آموزشی جذب آموزش و پرورش استان اردبیل می‌شوند

وی با بیان این که تلاش برای تامین و جبران نیاز نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش استان اردبیل آغاز شده است، اضافه کرد: برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز برنامه‌ای چهار ساله تدوین شده که بر اساس آن یک هزار و ۱۰۰ نیروی خدماتی و حدود ۲ هزار نیروی انسانی آموزشی جذب خواهند شد.

صفری از ورودی و جذب یک هزار و ۱۸۶ نفر نیروی انسانی به آموزش و پرورش استان در سال جاری تحصیلی خبر داد و گفت: علاوه بر این، برای ساماندهی نیروی انسانی، ارزیابی مدیران مدارس، روسای مناطق و نواحی و کارکنان آموزشی در استان آغاز شده و اسفندماه امسال به اتمام می‌رسد.

وی در ادامه از ارتقای سرانه فضای ورزشی آموزش و پرورش استان از ۲۱ سانتی‌متر به بالای ۵۰ سانتی‌متر خبر داد و افزود: با هدف افزایش سرانه ورزشی استان مجتمع ورزشی شهید سردار سلیمانی در حال احداث است که بخش زیادی از تجهیزات و امکانات ورزشی آن بهره‌برداری شده است.

مدیرکل آموزش و پروش استان اردبیل همچنین با اشاره به شناسایی ۷۵۰ مدرسه فرسوده در استان گفت: در سه هزار و ۶۸۱ کلاس این مدارس بالغ بر ۶۲ هزار دانش‌آموز مشغول تحصیل هستند ، در حالی که همه این واحدهای آموزشی نیازمند تخریب و بازسازی هستند.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی جاری بیش از ۲۶۵ هزار دانش‌آموز در ۱۱ هزار و ۸۰۰ کلاس درس با راهنمایی و هدایت ۱۸ هزار و ۵۰۰ معلم و فرهنگی مشغول تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha