۲۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۱۰
کد خبر: 85388666
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹ محصول دانشگاه مازندران تجاری‌سازی شد

۲۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۱۰
کد خبر: 85388666
۹ محصول دانشگاه مازندران تجاری‌سازی شد

ساری - ایرنا - رئیس دانشگاه مازندران با بیان این که، ۵۷ شرکت فناور مرکز رشد در این دانشگاه فعال هستند. گفت: در ۲ سال اخیر ۹ محصول تولیدی دانشگاه مازندران تجاری سازی شد.

حشمت الله علی نژاد روز شنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۴۵ واحد فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه مازندران و ۳۰ طرح پژوهشی برون دانشگاهی در دانشگاه معین استان فعال هستند.

وی اظهار داشت: در نظام رتبه بندی "گرین متریک" از رتبه ۷۴۰ در سال ۱۴۰۰ به رتبه ۵۳۹ در سال ۱۴۰۲ دست یافته ایم و در کشور رتبه ۱۲، در رتبه بندی تایمز رتبه هزار و ۲۰۰ و در نظام رتبه بندی "کیو اس" رتبه ۳۵۱ را دارا هستیم.

این مقام مسوول با ذکر این مطلب که سه هزار دانشجو در خوابگاه های دخترانه و پسرانه دانشگاه مازندران اسکان داده شدند و حدود ۹۰۰ دانشجو در خوابگاه های خودگردان حضور دارند، خاطرنشان کرد: افزایش ۶ رشته گرایش کارشناسی، ۱۶ رشته گرایش کارشناسی ارشد و ۱۴ رشته گرایش دکترا در دانشگاه مازندران در دولت سیزدهم فعال شد.

علی نژاد ادامه داد: کسب مقام اول در جذب هیات علمی دانشگاه های کشور از افتخارات این دانشگاه است و چهار عضو هیات علمی در سال ۱۴۰۰، پنج عضو در سال ۱۴۰۱ و سه عضو در سال ۱۴۰۲ در میان پژوهشگران برتر یک درصد جهانی بر اساس پایگاه استنادی جهانی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه ۱۶ عضو هیات علمی دانشگاه مازندران در میان پژوهشگران برتر ۲ درصد جهان قرار گرفتند، ادامه داد: جایزه دکتر کاظم آشتیانی توسط پنج عضو هیات علمی کسب و عضو هیات علمی دانشگاه مازندران به عنوان عضو برگزیده چهاردهمین دوره جشنواره فارابی انتخاب شد.

رئیس دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه بیش از سه هزار مقاله در نشریات بین المللی در حوزه پژوهشی انتشار یافت، اظهار داشت: این دانشگاه توانست ۴۰ تفاهم نامه همکاری با سایر دستگاه‌های اجرایی از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ ایجاد کند.

۹ محصول دانشگاه مازندران تجاری‌سازی شد

ثبت ۱۵ اختراع

علی نژاد با بیان این مطلب که اختراع ۱۵ عضو هیات علمی از سال ۱۴۰۰ تاکنون ثبت شد، گفت: ۹۰ طرح پژوهشی برون دانشگاهی از سال ۱۴۰۰ به مبلغ نزدیک به ۱۳۰ میلیارد ریال انجام شد.

رئیس دانشگاه مازندران با اعلام اینکه کتاب عضو هیات علمی دانشگاه مازندران به عنوان برگزیده نخستین دوره جایزه کتاب سال مازندران انتخاب شد، افزود: در ۲ سال متوالی به عنوان ستاد هفته پژوهش و فناوری مازندران به عنوان برگزیده کشور دست یافتیم.

وی با عنوان اینکه ۱۰ نشریه دانشگاه در پایگاه های بین المللی ثبت شد، بیان کرد: در حوزه عمرانی توانستیم دانشکده علوم اقتصادی و اداری را در ۶ هزار متر مربع فضای کالبدی به بهره برداری برسانیم.

علی نژاد افزود: عملیات اجرایی خوابگاه های متاهلین دانشگاه آغاز شد و از طرف دیگر رستوران ها از ظرفیت دو هزار و ۹۰۰ نفر به سه هزار و ۵۰۰ نفر رسانده شد و پنج رتبه برتر در سال ۱۴۰۰ و سه رتبه برتر در سال ۱۴۰۱ در المپیادهای علمی دانشجویی کشور کسب شد.

رئیس دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه وام دانشجویی از حدود ۸۰ میلیارد ریال به یکصد و ۴۵ میلیارد ریال افزایش داده شد، بیان داشت: ۱۲ اختراع ثبت شده از سال ۱۴۰۰ تاکنون نخبگان دانشگاه انجام دادند و طرح کوآپ به عنوان برگزیده کشوری از ابتکارات دانشگاه مازندران است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه مازندران رویداد استارتاپ کوک را برگزار کرد و رتبه نخست برترین مرکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی را در بین دانشگاه های کشور کسب کردیم.

رئیس دانشگاه مازندران با اذعان به اینکه این دانشگاه رتبه برتر در رویداد الگو ها و تجارب دانشگاه ها را کسب کرد، ادامه داد: در حوزه فرهنگی ۵۶ انجمن علمی دانشجویی به همراه ۱۹ کانون فرهنگی، هنری و دانشجویی در این دانشگاه فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه این دانشگاه مقام برتر در پنج بخش در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت را کسب کرد، اظهار کرد: موفق به کسب پنج مقام در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت شدیم.

۹ محصول دانشگاه مازندران تجاری‌سازی شد

اعتبار ۹۰۰ میلیارد ریالی

رییس دانشگاه مازندران بیان داشت: ۹۰۰ میلیارد ریال بودجه به این دانشگاه از محل سفر ریاست جمهوری اختصاص یافت و اجرای طرح استاد راهنمای آموزشی هم در این دانشگاه اجرایی شد.

علی نژاد گفت: دانشکده علوم و فناوری های راهبردی در این دانشگاه تاسیس و با وزارت اقتصاد تفاهم نامه ۵۰ میلیارد ریالی امضا شد.

وی با ذکر این مطلب که افتتاح تالار افتخارات و موزه دانشگاه، امضا تفاهم نامه با سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریالی از جمله اقدامات دولت در دو سال اخیر است، اظهار داشت: مرکز پژوهشی مشترک با قوه قضاییه را راه اندازی و گرنت کارت در دانشگاه فعال شد و ۹۰ کرسی ترویجی بین‌المللی و نظریه پردازی در دانشگاه ایجاد شد.

این مقام مسوول تصریح کرد: بورسیه صنعتی را در سال جاری دریافت و دانشکده علوم فناوری و راهبردی در این دانشگاه تاسیس شد و از طرف دیگر ۱۰ هکتار زمین را در راستای نهضت ملی مسکن اختصاص دادیم و مجوز پردیس علم و فناوری را از وزارت علوم دریافت کردیم.

دانشگاه مازندران در سال ۱۳۴۹ به عنوان مدرسه عالی علوم اقتصادی با کمک دانشگاه هاروارد ایجاد شد. دانشگاه مازندران ۴۳۱ عضو هیات علمی دارد که از این تعداد ۷۵ نفر استاد تمام ۱۴۱ دانشیار و ۲۱۱ استادیار هستند این دانشگاه ۱۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو دارد که ۷ هزار و ۳۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی، ۳ هزار دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد، یک هزار و ۲۰۰ دانشجو در مقطع دکترا و ۵۰۰ دانشجوی خارجی و بین المللی در حال تحصیل در دئانشگاه مازندران هستند.

۵۷۱ مقاله در حوزه اسکوپوس، ۴۲۰ مقاله در حوزه آی اس ای و ۴۸۷ مقاله در حوزه جی سی آر و ۴۵ واحد فناور مستقر در مرکز رشد وجود دارد و نیز ۳۰ طرح پژوهشی برون دانشگاهی از جمله عملکرد علمی این دانشگاه می باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha