نشست پیشگیری از جرم در عنبرآباد؛ از خشونت رفتار و گفتار تا تحویل داوطلبانه سلاح

کرمان-ایرنا- نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان عنبرآباد در جنوب کرمان حاوی مطالبی از جمله کشف و تحویل داوطلبانه ۱۶۲ قبضه سلاح غیرمجاز، رفع تصرف از ۳۲۱ هکتار از اراضی ملی و دولتی و نیز آمار قابل تامل خشونت رفتاری و گفتاری بود.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، عصر پنجشنبه با حضور رییس کل دادگستری استان کرمان، جمعی از معاونان دادگستری و مسئولان محلی ،طرح جامع پیشگیری از جرایم در شهرستان عنبرآباد آغاز به‌کار کرد.

رییس کل دادگستری استان کرمان به فراوانی خشونت های رفتاری و کلامی اشاره کرد و گفت: تمامی دستگاه های متولی بایستی به رسالت خود در امر پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب های اجتماعی عمل کنند.
حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در سفر یک روزه به شهرستان عنبرآباد در شورای پیشگیری از وقوع جرم بر استفاده از ظرفیت ریش سفیدان این شهرستان تاکید کرد و اظهارداشت: لازم است در پرونده های سبک تدابیری اندیشیده تا صلح و سازش برقرار و درنهایت از حجم ورودی پرونده ها به دادگستری کاسته شود.
رییس شورای قضایی استان کرمان گفت: در قوه قضاییه و دادگستری استان تلاش می شود تا معیشت کارکنان قوه قضاییه بهبود پیدا کند.
رییس کل دادگستری استان کرمان اظهار داشت:امیدواریم با تکمیل پروژه ساختمان جدید دادگستری که بیش از ۵۰درصد پیشرفت داشته است، مشکل کمبود فضای اداری و فیزیکی در شهرستان عنبرآباد تا پایان شش ماهه ابتدای سال آینده برطرف شود.
امروز همچنین با حضور رییس کل دادگستری استان کتابخانه پنج هزار جلدی و واحد معتضد قضایی در دادگستری عنبرآباد افتتاح شد.
۱۰ اتهام اول شهرستان
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان نیز در تشریح ۱۰ اتهام اول شهرستان عنبرآباد گفت: توهین ، تهدید، سرقت و ضرب و جرح عمدی به ترتیب بیشترین فراوانی را به خود اختصاص داده اند و با توجه به وقوع این دست جرایم، نیاز به آموزش و انجام کار فرهنگی بیشتر در این رابطه هستیم
سید مهدی قویدل افزود: با توجه به وجود ۴۰ سرطایفه فعال و پایبند به میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار و همچنین وجود ۲۹۶ نفر مصلحین آموزش دیده در شهرستان عنبرآباد، نیاز به استفاده بیشتر از این ظرفیت در صلح و سازش و پیشگیری از وقوع جرایم است.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط موجود شهرستان عنبرآباد نیاز به راه اندازی دفاتر حمایت از حقوق زنان، کودکان و دفتر مهر خانواده و پنجره واحد مدیریت زمین است.
بازگشت ۳۲۱ هکتار زمین ملی و دولتی به بیت المال
رییس دادگستری شهرستان عنبرآباد با تاکید بر اینکه حفظ و صیانت از حقوق بیت المال جزو اولویت های دستگاه قضایی است،گفت:از ابتدای سال جاری به همت دادگستری وهمکاری دستگاه های متولی ۳۲۱ هکتار از اراضی ملی و دولتی رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شده است.
علیرضا سالاری ضمن ارائه گزارشی از عملکرد دادگستری شهرستان عنبرآباد در ۱۱ ماه سال جاری گفت: قضات و کارکنان اداری در محاکم دادگاه، دادسرا و شورای حل اختلاف شهرستان عنبرآباد به ۲۰ هزار پرونده رسیدگی کرده اند.
وی افزود: با کمبود نیروی اداری و قضایی در دادگستری عنبرآباد مواجه هستیم و با توجه به شلوغی دادگستری و دادسرای شهرستان، نیازمند افزایش فضای اداری و فیزیکی بیشتری هستیم
کشف و تحویل داوطلبانه ۱۶۲ قبضه سلاح غیرمجاز
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان عنبرآباد نیز از کشف و تحویل داوطلبانه ۱۶۲ سلاح غیر مجاز در راستای پویش مردمی نه به سلاح غیرمجاز در این شهرستان طی چندماه اخیر خبر داد.
حامد عمرانی خاطرنشان ساخت: با توجه به شرایط خاص شهرستان و بروز جرایم خشن در عنبرآباد نیاز به اشتغال قضاتی با تجربه و کارآمد در حوزه قضایی این شهرستان احساس می‌شود.

نشست پیشگیری از جرم در عنبرآباد؛ از خشونت رفتار و گفتار تا تحویل داوطلبانه سلاح

معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری کل استان کرمان نیز از پیشرفت ۵۰درصدی ساختمان جدید دادگستری شهرستان عنبرآباد خبر داد.
محمدحسین زاده کافی گفت: این ساختمان در مساحتی بالغ بر یک هزار ۸۷۰مترمربع زیربنا در سه طبقه و در زمینی به مساحت سه هزار و ۵۰۰متر مربع در حال احداث است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha