۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ۸:۲۶
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85386229
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

روایت مشکوک و مبالغه‌آمیز تل‌آویو از آزاد کردن ۲ اسیر صهیونیست/ داستان واقعی چیست؟

تهران- ایرنا- کارشناسان و ناظران امور، روایت صهیونیست‌ها در زمینه آزاد کردن دو اسیر خود در رفح را مبالغه‌آمیز و مشکوک قلمداد کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، رای الیوم در مطلبی با اشاره به روایت صهیونیست‌ها در زمینه آزاد کردن دو اسیر خود و به راه انداختن جنجال رسانه ای در این زمینه نوشت: «قاصد محمود» معاون سابق رئیس ستاد ارتش اردن روایت صهیونیست‌ها را مبالغه آمیز توصیف کرده است.

این در حالی است که یک منبع آگاه وابسته به جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به رای الیوم اعلام کرد که حماس درباره روایت جعلی اسرائیل روشنگری خواهد کرد.

این منبع افزود:‌ حماس اصولا از حیث لجستیکی در این مرحله از نبرد، هیچ اسیر صهیونیست را در آپارتمان مسکونی نگهداری نمی‌کند.

رای الیوم ادامه داد: «محمد نزال» از رهبران حماس نیز روایت رژیم صهیونیستی را دروغ خواند و گفت که دو اسیر در اختیار حماس یا گردان‌های القسام نبوده‌اند و این بار دیگر ابهام درباره عملیاتی که رسانه های صهیونیستی سعی در بزرگنمایی آن کردند را بیشتر کرده است.

این رسانه نوشت: دیدگاه سرلشکر قاصد محمود به عنوان یک کارشناس نظامی و راهبردی دربرگیرنده ملاحظات مهم و اساسی در زمینه این پرونده است. او گفت که باید منتظر دیدگاه گروه‌های مقاومت نیز بود.

به نوشته رای الیوم، این دیدگاه محمود بیشتر به دیدگاهی نزدیک است که تحول رخ داده در عمارت مسکونی در شهر رفح را نه عملیات آزادسازی بلکه معامله قلمداد می‌کند. این ژنرال اردنی گفت که در فیلم نمایش داده شده از سوی ارتش اسرائیل در زمینه این عملیات خبری از درگیری نیست و خیابان اطراف آپارتمان مسکونی خالی از سکنه و رهگذران است؛ موضوعی که روایت تل آویو در این زمینه را زیر سئوال می‌برد.

رای الیوم افزود: در منطقه ای که عملیات در آن انجام شده، اثری از نیروهای مقاومت نیست و از نظر سرلشگر محمود منطقی نیست که القسام دو اسیر را در آپارتمانی در رفح قرار دهد، آنهم با وجود داشتن شبکه تونلی ۷۰۰ کیلومتری به اذعان خود اسرائیلی‌ها.

این رسانه اضافه کرد: این داستان بیشتر به سناریوی رسانه ای و نمایشی شبیه است و همه منتظر هستند که مقاومت در این باره روایت خود را بیان کند. یکی از ملاحظاتی که در این باره وجود دارد، پوشش دو اسیر هنگام آزادی است که علامت سئوال های زیادی ایجاد می‌کند؛ زیرا ظاهر و پوشش این دو مرد به گونه ای است که به نظر نمی رسد، ۱۳۰ روز در اسارت باشند. از سویی منطقی نیست که مقاومت فلسطین دو اسیر را در عمارت مسکونی بدون نگهبان و تامین امنیتی رها کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha