۲۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۲۱
کد خبر: 85385436
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فصل تکثیر میگوی پرورشی در قشم آغاز شد

۲۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۲۱
کد خبر: 85385436
فصل تکثیر میگوی پرورشی در قشم آغاز شد

قشم - ایرنا - رییس اداره دامپزشکی قشم از آغاز فصل تکثیر میگوی پرورشی با فعالیت ۲ مرکز افزایش آبزیان در این جزیره خبر داد.

محمد صدیق ارم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: هم اکنون با فعالیت ۲ مرکز تکثیر با استقرار کارشناسان خارجی و قطع پای چشمی، میگوهای دارای ناپلی به طور کاربردی تکثیر میگو در این جزیره آغاز شده است.

وی ادامه داد: هر ساله این عملیات از بهمن ماه آغاز می شود و امیدواریم با نظارت کارشناسان دامپزشکی و شیلات شاهد تولید موفق و عمده ای از پست لارو میگو برای ذخیره سازی مزارع پرورشی داخل استان باشیم.

رییس اداره دامپزشکی قشم توضیح داد: امسال قرار است مراکز تکثیر تعداد تقریبی ۲۵۰ میلیون لارو میگو برای ذخیره سازی در مزارع پرورش تولید کنند.

ارم اضافه کرد: گونه میگوی مولد ذخیره‌سازی شده در قشم از گونه وانومی است که از گونه‌های اقتصادی و مقاوم در برابر بیماری‌ها به شمار می‌رود.

وی گفت: براساس پایش‌های بهداشتی انجام شده در حال حاضر مشکلی در مراکز تکثیر میگو وجود ندارد و براساس تقویم کاری با توجه به تولید بچه میگو ذخیره‌سازی از بهمن ماه آغاز و تا اوایل شهریور سال آینده ادامه دارد.

میگو از جانوران آبزی است که جزو شاخه بندپایان و رده سخت پوستان است. میگو ها انواع گوناگونی دارند که در آب شور و شیرین و هم در مناطق گرم و سرد یافت می شوند.

بیش از ۳۰۰ گونه از آنها در سر تا سر جهان وجود دارند که میگوهای موجود در آب های خلیج فارس و دریای عمان از نوع گرمسیری است.

میگوی ببری و موزی، میگوی ریز یا خنجری و میگو سر تیز از میگوهای موجود در آب های قشم هستند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha