روایت مردمی که همیشه پای انقلابشان ایستادند

کرمان- ایرنا- تاریخ گواه خواهد بود که ایرانیان هیچ‌گاه از انقلابشان دست نکشیدند، در هر شرایط سختی ایستادند، مقاومت کردند و برای نشان دادن پشتیبانی‌شان از انقلاب اسلامی، در صحنه های مختلف حضور داشتند؛ همچون امروز - ۲۲ بهمن سال ۱۴۰۲ - که می‌آیند تا حماسه دیگری خلق کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دیار کریمان همراه و همپای مردم دیگر مناطق ایران اسلامی میزبان حضور پرشور مردم بوده و هست؛ کرمانی‌ها ۴۰ روز پیش یکی از سخت‌ترین حوادث تاریخی کشور را در انفجارهای تروریستی پشت سر گذاشتند اما امروز و پس از گذران آن روزهای سخت، در ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ نشان خواهند داد نقش این استان در جریان اوج‌گیری حرکت انقلاب اسلامی هیچ‌گاه کمرنگ نمی‌شود.

بهمن ماه هر سال یادآور حوادث و تحولات بزرگی است که در سال۱۳۵۷ سراسر کشورمان را درنوردید، رژیم پادشاهی چندین صدساله، در آن حوادث واژگون گردید و نظامی با مفاهیم دینی و معیارهای اسلامی جانشین آن شد.

۲۲ بهمن امسال و جشن انقلاب در سال چهل و پنجم هم رسید؛ تاریخی به نسبت پرتکرار در روایت ذهنی ما ایرانیان که حدود نیم قرن مهمترین رویداد تاریخی ایران است؛ رویدادی که نظام و شاکله کشور را به جمهوری اسلامی تغییر داد و در نهایت این کشور را پس از فراز و نشیب های متعدد که طی این چهل و خورده ای سال پشت سر گذاشت به کشوری قدرتمند در منطقه و جهان تبدیل کرد.

به طور قطع از ۲۲ بهمن کم نشنیده ایم، یا سن‌ ما به آن روزها می خورد یا اینکه طی این سال های بعد از انقلاب اسلامی از حال و هوای انقلاب شنیده ایم؛ روایت هایی که هر سال ما را برای این انقلاب به خیابان کشانده تا انسجام ملی را نشان دهیم، انسجامی که مردمی است و همه کاره آن مردم هستند.

کمی با هم اتفاقات سال ۵۷ را مرور می‌کنیم، از هفدهم تا ۲۲ بهمن ۵۷، ایران یکی از دوره های استثنایی تاریخ سیاسی جهان را گذراند. در این ایام مردم و کشور با پشتوانه عظیم مردمی با انقلابی مواجه شدند که پشتوانه آن مردم بودند.

پس از اعلان حکومت نظامی، حضرت امام خمینی (ره) اعلام کردند مردم به حکومت نظامی اعتنایی نکنند. مردم نیز همچنان به انقلاب خود ادامه دادند و آن را به ثمر رساندند.

روایت مردمی که همیشه پای انقلابشان ایستادند

در آن روزها هزاران زن، مرد، پیر و جوان، هر یک به اندازه توان خود را برای سرنگونی نهایی رژیم ظلم و جور، به کار بسته بودند؛ آنان با سنگربندی در خیابان ها، سینه سپر کردن در برابر تانک ها و با فداکاری و جانفشانی، انقلاب را به پیروزی رساندند. نه فقط در تهران، بلکه در تمامی شهرهای ایران، درگیری مردم با بقایای رژیم شاه جریان گرفت تا انقلاب اسلامی به ثمر برسد.

درگیری های نفسگیر ادامه داشت تا اینکه روز سرنوشت فرا رسید و در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷، نظام پوسیده ستمشاهی فرو ریخت و ریشه های فاسد دودمان سیاه پهلوی از این کشور اسلامی کنده شد. مبارزه چندین ساله ملت مسلمان ایران به رهبری امام خمینی (ره) به ثمر رسید و با سرنگونی نظام شاهنشانی، انقلاب شکوهمند اسلامی ایران پیروز شد.

به گفته کارشناسان انقلاب اسلامی ایران مهمترین و بزرگترین انقلابی است در دنیا که در نیمه دوم قرن بیستم در هنگامی که جهان بین ۲ ابرقدرت شرق و غرب تقسیم شده بود با شعار " نه شرقی ، نه غربی " در ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ به پیروزی رسید؛ این انقلاب از جنبه های گوناگون سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با تمامی انقلاب های به وقوع پیوسته ، قابل قیاس نیست، به دلیل اینکه به جز انقلاب اسلامی هیچکدام از انقلاب ها مشخصات و عناصر یک انقلاب واقعی را که در برگیرنده تمام باورها و ارزش های آن جامعه و مشارکت تمام اقشار اجتماعی باشد، نداشته‌اند.

اما طی این سال ها دشمنان هیچ وقت چشم دیدن این انقلاب را نداشتند و این را نه در حرف، بلکه در عمل هم نشان دادند؛ طی این سال ها یک روز کشور آبستن حوادث تروریستی می شد و بزرگان انقلابش را از دست می داد و روز دیگر پاک‌ترین جوانانش در جبهه ها به خاک و خون می غلتیدند و روزی دیگر هم کودکانی معصوم در گلزار شهدای کرمان، فردای خود را نمی دیدند.

روایت مردمی که همیشه پای انقلابشان ایستادند

در سال‌های اخیر هم دشمنان برای این انقلاب مردمی کم نقشه‌ نکشیدند، دشمنان ملت ایران در طول یکسال اخیر تلاش فراوانی کردند تا اینگونه القا کنند که ملت ایران فاصله بسیاری از نظام اسلامی و مسئولان آن گرفته‌اند به نحوی که انقلاب اسلامی دیگر ادامه پیدا نمی کند؛ اما حالا به کوری چشمشان روز راهپیمایی ۲۲ بهمن فرارسیده، روزی که حضور باشکوه ملت باطل کننده نقشه آنان خواهد بود و حکایت از این خواهد داشت که ملت باوجود تحمل همه سختی‌ها و مشکلات فراوان، همچنان پای کار انقلاب ایستاده و امیدوارانه انقلابش را جشن می‌گیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha