ویژگی بارز چهل و دومین جشنواره فیلم فجر حضور فیلم اولی‌ها است+فیلم

مشهد-ایرنا- یک فیلمساز و مدرس سینما در مشهد گفت: بیشتر فیلمهای چهل و دومین جشنواره فیلم فجر از کارگردانان جوانی است که نخستین فیلم بلند خود را ساخته و در جشنواره حضور یافته‌اند و این موضوع مغتنم و ویژگی بارز جشنواره امسال است.

امیرحجت صفرلی روز شنبه در حاشیه نمایش فیلمهای جشنواره فیلم فجر در مشهد در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال فیلمسازانی که تجربه ساخت فیلمهای کوتاه را داشتند و امکان ساخت فیلم بلند برای آنان مهیا شده بود، در جشنواره چهل و دوم حضور پیدا کردند.

وی که تاکنون تمام فیلمهای جشنواره فجر در مشهد را دیده است، بهترین آنها را «پروین»، «آپاراتچی» و «پرویز خان» دانست و گفت: امسال فیلمها در ژانرها و مضامین مختلف ساخته شده است، چه از جهت خط داستان متفاوتی که داشته و چه از جهت ساختار فنی که برخی از آنها از نظر تخصصی در سطح بالاتری قرار گرفته است، یا برخی فیلمها که می توان آنها را در سطح متوسطی دانست.

مدیر آموزشگاه سینمایی "فرهنگ تصویر" در مشهد اظهار کرد: فیلم «پرویز خان» که مضمون آن تاریخ فوتبال ایران است، از نظر محتوا قابل ارزش بود و در واقع کارگردان تا حدی در ایجاد تکنیک مرتبط با موضوع در فیلم موفق عمل کرده بود اما از جهت بیان تصویری در فیلم به عنوان یک ساختار فیلم سینمایی، می توانست خیلی تخصصی تر از این ساخته شود.

صفرلی ادامه داد: فیلم «پروین» از نظر ساختار فنی قابلیتهای خوبی داشت و روایت یک شاعره شناخته شده ایرانی بود، در کنار داستان خوب، ساختار فنی و تصویری نیز در آن مناسب به نظر می رسید.

وی فیلم «آپاراتچی» را اثری قابل قبول توصیف دانست و بیان کرد: این فیلم با مضمون مرتبط با سینما و علاقه مندی و تعلق خاطر به آن در حد خودش قابل قبول بود، اما پرداخت به موضوع برای داشتن یک ساختار سینمایی در آن کم بود که کارگردان می توانست ماجراهای مرتبط دیگری را نیز به آن اضافه کند.

به گزارش ایرنا، ۲۶ فیلم از ۳۱ فیلم چهل و دومین جشنواره فیلم فجر امسال در سینماهای مشهد در حال نمایش است و تا ۲۲ بهمن ماه ادامه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha